IAA România și UAPR deschid, începând de astăzi, înscrierile pentru ce-a de-a 19-a ediție a Romanian EFFIE Awards.
Înscrierile în competiția EFFIE 2022 se pot face până în data de 13 aprilie 2022, astfel:
- EARLY BIRD DEADLINE (până pe 28 februarie),
- ON TIME DEADLINE (până pe 22 martie)
- LAST CHANCE DEADLINE (până pe 13 aprilie).
Alte etape importante ale Effie Awards 2022 sunt:
- Jurizarea: runda 1 va avea loc în mai, iar runda 2 va avea loc în iunie;
- Gala de Premiere va avea loc în luna iunie.
Lucrările se înscriu online, pe platforma internațională EFFIE Worldwide. Pe această platformă se face înregistrarea proiectelor împreună cu formularele de concurs, materialele creative, cât și restul informatiilor necesare ce țin de credite, detalii despre participanți și declarațiile de conformitate cu semnătura reprezentanților agențiilor și companiilor.
Menționăm câteva modificări importante în cadrul Awards Effie 2022:
• Categorii
o Categoriile Engaged Communites și Marketing Disruptors au fost redefinite
o Formularul dedicate categoriei Shopper Marketing a fost eliminat, iar înscrierile se pot face acum prin formularul standard.
• Jurizare
o Pentru prima etapă de jurizare s-au adus unele modificări
• Numărul maxim de categorii
o Concurenții pot înscrie același caz în maximum 4 categorii.
Începand cu 2022, calculul Effie Index se modifică astfel:
- Punctele pentru finaliști și premii se vor acorda în scară exponențială. Scara liniară nu va mai fi folosită.
- Până acum, pentru lead agency, se acordau: Finalist 2 puncte; Bronz 4 puncte; Silver 6 puncte; Gold 8 puncte; Grand 12 puncte. Pentru contributing agencies = ½ vs lead.
- Începând cu 2022 se vor acorda: Finalist 2 puncte; Bronz 6 puncte; Silver 12 puncte; Gold 24 puncte, Grand 48 puncte. Pentru contributing agencies = ½ vs lead.
Perioada de elibigibilate
Agențiile și companiile pot înscrie în competiție lucrări derulate în perioada 1 ianuarie 2021 – 31 decembrie 2021, respectiv 1 ianuarie 2019 – 31 decembrie 2021 pentru Sustained Success, care premiază eforturile susținute ale brandurilor pe cel puțin trei ani.
Entry Kit-ul și toate informațiile referitoare la înscriere se găsesc pe site-ul competiției. Tot de aici pot fi descărcate și template-uri cu formularele de concurs, pentru pregătirea proiectelor înainte de înregistrarea lor oficială în Online Effie Portal. Pe site-ul oficial al competiției sunt puse la dispoziția participanților diverse materiale care ajută la o navigare ușoară în platforma dedicată înscrierilor, dar și informații utile pentru o scriere cât mai bună și eficientă a cazurilor.
EFFIE Awards este un festival internațional sub licența EFFIE Worldwide, Inc. EFFIE Awards a fost lansat în 1968, în SUA. Romanian EFFIE Awards este un eveniment de marcă al industriei de marketing și comunicare, organizat de International Advertising Association Romania (IAA România), în parteneriat cu Uniunea Agențiilor de Publicitate din România (UAPR).