[PR 2022] Ana Diceanu: În 2021 comunicarea internă a fost printre principalele preocupări ale companiilor și asta o să continue și în 2022

[PR 2022] Ana Diceanu: În 2021 comunicarea internă a fost printre principalele preocupări ale companiilor și asta o să continue și în 2022

În ultimii doi ani, Ana Diceanu, fondatoarea agenției Brain4Strategy, a făcut multe training-uri de criză și a regândit ceea ce înseamnă maparea riscurilor. Nu a anticipat vreodată că pe un astfel de risk mapping va pune o pandemie sau un posibil război, dar asta a ajutat-o să înțeleagă cum 2021 a redefinit normalitatea. Tot 2021 a fost anul în care agenția a început să integreze în activitatea ei o serie de noi instrumente digitale care să eficientizeze task-urile. E o misiune în care se angajează și în 2022, aceea de a digitaliza din ce în ce mai mult PR-ul. Când privește retrospectiv, e mândră că e reușit să crească echipa cu oameni capabili din alte orașe, să adune cu ajutorul echipei formate clienți noi și să îi păstreze pe cei vechi și să lanseze podcastul Brain it Forward.

Vom continua să dezvoltăm partea noastră forte, și anume zona de comunicare de criză, pentru că trăim vremuri în care orice cuvânt, imagine, intenție poate fi taxată în social media. Gen Z este una extrem de activa si capabila sa decodifice un mesaj neglijent sau o situație grea în care este pus un brand, și care citește BS-ul de la o poștă, sau mai bine zis de la un swipe distanță.

Ana a încheiat anul care a trecut lucrând la două campanii cu mesaj social: combaterea cyberbullying-ului și încurajarea reciclării. De asta, 2022 a găsit-o obosită, dar optimistă, cu gândul că indiferent de provocări, le va face față ca până acum. Am vorbit cu Ana despre direcțiile în care se îndreaptă agenția, ce s-a întâmplat cu PR-ul în ultima vreme și planurile pentru noul an.

 

Cum intri în 2022 față de cum intrai în 2021

Fără să îmi fi propus asta, în 2022 intru deja obosită, dar mult mai prudentă. Oboseala este însă una adunată din munca depusă până în ultima zi a anului. Ultimele două proiecte fiind lansate pe 29 decembrie, ambele proiecte cu mesaje extrem de importante, care cumva parcă pregăteau sosirea lui 2022. Clientul nostru ING Bank a lansat o campanie atât de necesara în zona de cyberbullying cu mesajul #unfollowhate, iar Napolact a venit cu un mesaj pe cât de simplu pe atât de esențial în ziua de azi: reciclează așa cum se cuvine. Cele două proiecte se unesc astfel într-un mesaj care ar putea la fel de bine să definească întregul 2022: be nice to people and the planet.

Toate cele de mai sus explică partea de oboseală, prudența vine de la multiplele analize economice și analize PESTEL pe care le-am făcut la final de an în vederea dezvoltării strategiilor de comunicare pe 2022 pentru clienți.

Pe de altă parte, în decembrie am crescut numărul clienților și asta mă face să primesc 2022 și cu o doză de optimism.

 

Ce te-a încântat, ce te-a bulversat, ce te-a enervat in 2021

Frumoasă întrebare, pentru că într-adevăr a fost un an cu de toate. Cu zâmbete, lacrimi de bucurie, stres și temeri.

O să încep cu părțile cele mai frumoase ale anului, pentru că au fost foarte multe.

Am reușit să cresc echipa cu o strategie de recrutare curajoasă aș spune. 50% din echipa Brain 4 Strategy nu este așa cum e deja clasic în industrie, “based in Bucharest”. Am găsit oameni faini și profi în Cluj, Oradea și asta ne-a deschis apetitul să căutăm și în alte zone din țară, pentru că peste tot sunt singură că voi găsi oameni minunați.

Am reușit să ne păstrăm clienții vechi și în același timp, deși perioada a fost dificilă, am câștigat unii noi, și profit de ocazie să le mulțumesc tuturor pentru încrederea acordată în fiecare zi.

Și nu pot încheia fără să menționez că am lansat podcastul Brain it Forward, care a crescut frumos și cu ajutorul căruia am întâlnit oameni minunați și inspiraționali.

 

Rezolutii, daca a mai fost cazul

Sunt genul de om care își face vision board-uri la început de an. Includ acolo obiectivele personale și profesionale și mă uit apoi la ele zilnic, apoi pun osul și neuronii la treaba până se materializează. Dacă mă uit la business, în 2022 trei lucruri o să fie prioritare pentru mine: echipa Brain, rezultatele măsurabile pe care le livrăm clienților și creșterea agenției. La început de 2021 creșterea echipei era pe primul loc și mă bucur că am reușit acest lucru. Nu a fost ușor, dar am reușit până la urmă și sunt tare mândră de toți.

Pe plan personal, sănătatea mea și a familiei rămâne prioritară, atât fizică cât și psihică.

 

Planurile pentru 2022 ale agentiei

Să facem brainy PR. Intenționăm să ne diversificăm portofoliul de clienți, să creștem la fel de frumos ca până acum și să oferim valoare clienților noștri.

Ceea ce ne motivează zilnic, în fiecare dimineață când deschidem laptopul este să rezolvăm problemele de comunicare ale clienților noștri. De la trimiterea unui comunicat de presă, o activare cu influenceri, un media training sau o criză de gestionat… muncă noastră este fascinantă și diversă.

 

Ce schimbări vă propuneți în activitate

Vom continua să venim cu soluții la problemele clienților noștri. În 2021 am început să integrăm în activitatea noastră o serie de instrumente digitale. Tehnologia a explodat în ultimul an și am vrut să vedem în ce măsură ne poate ajuta ea în munca noastră de zi cu zi. Și trebuie să spun că unele teste au dat roade așa că în 2022 cu siguranța o să testăm și alte instrumente, pentru că e timpul ca și PR-ul să se digitalizeze, astfel sa ajungem să mai câștigăm timp pentru alte task-uri care necesită toată concentrarea noastră. Sau de ce nu, pentru noi si pentru familii.

Vom continua să dezvoltăm partea noastră forte, și anume zona de comunicare de criză, pentru că trăim vremuri în care orice cuvânt, imagine, intenție poate fi taxată în social media. Gen Z este una extrem de activa si capabila sa decodifice un mesaj neglijent sau o situație grea în care este pus un brand, și care citește BS-ul de la o poștă, sau mai bine zis de la un swipe distanță.

De asemenea, o să ne uităm atenți către zona de ESG și o sa fim aproape de clienți cu expertiză locală și internațională. La finalul anului am început o serie de podcasturi centrate pe ESG și cred că avem cu toții multe de învățat și descoperit aici pentru a trece de la vorbe la fapte.

 

PR-ul în 2021

În 2021 comunicarea internă a fost printre principalele preocupări ale companiilor și asta o să continue și în 2022, acum că s-a confirmat și în România trendul “marea demisioneală”. Conform studiilor, 21% dintre românii care muncesc azi și-ar da demisia înainte să își găsească un job.

2021 a fost anul "make-or-break for climate action”, prin urmare PR-ul a devenit un partener important în strategia ESG pentru companii și așa o să rămână și în 2022.

 

Previziuni se întrevăd pentru 2022

Planning is out, flexibility is in – dacă acum 2 ani știam de la început cum arată planul de comunicare pe următorul an, acum lucrurile nu mai stau așa. Și trebuie să spun că în 2021 am simțit asta foarte mult în planul de comunicare al clienților noștri, reușind să ne adaptăm din mers la orice situație. Mă bucur însă să spun că nicio oportunitate de comunicare nu a fost ignorată, chiar dacă nu era în planul inițial și chiar dacă nu era bugetată. Îmi tot vine în minte un termen pe care îl auzim des la unul dintre clienții noștri –AGILE. Cred că e timpul ca și PR-ul să fie tot în zona asta, agile.

Toate probleme sociale și geopolitice o să crească importanța rolului PR-ului în board-ul companiilor. Liderii o să-și întoarcă privirea spre profesioniștii de comunicare în timp ce încearcă să facă față valului de provocări care se întind de la motivarea angajaților, la inflație, ESG, criza climatică și crizele generate de puterea social media.

Conform PwC Global CEO Survey majoritatea liderilor au inclus în strategiile de business pe termen lung obiective legate de satisfacția clienților, motivarea angajaților și digitalizare. În toate aceste zone de interes PR-ul joacă un rol extrem de important.

 

Părțile bune și părțile rele ale anului precedent

2021 a fost un an în care am reușit să creștem, să ne păstrăm clienții și să aducem clienți noi la Brain. A fost un an care a început la fel de timid că 2021, dar a explodat în cele din urmă.

Este clar că PR-ul continuă să aducă valoarea brand-urilor. În ultimii 2 ani am arătat ce înseamnă PR-ul. Acesta te ajută să ieși din anonimat, la fel cum te ajută să îți păstrezi reputația.

În 2021 am funcționat ca o extensie a funcțiunilor cheie din cadrul companiilor cu care lucrăm. De la CEO la producție, de la PR la HR am colaborat cu toți și am adus valoare în toate zonele de business.

 

Cele mai interesante proiecte la care ați lucrat

Campania #sigurantaonline pe care am dezvoltat-o pentru clientul nostru Asociația Română a Băncilor în parteneriat cu Poliția Română și DNSC este una dintre cele mai interesante campanii…pentru că am avut ocazia să participăm activ la informarea românilor în legătură cu o problemă cât se poate de actuală. Internetul este un mediu captivant, atât pentru adulți, cât și pentru copii. Dar, de asemenea este și plin de pericole. Cât de vulnerabili suntem în fața atacurilor cibernetice? Cum ne protejăm de răufăcătorii din online? au fost doar câteva dintre întrebările la care am vrut să găsim răspunsuri, pe care mai apoi să le integrăm într-o strategie de PR care să aibă ecou.

 

Cea mai importanta lectie din 2021

Prepare for the worst and hope for the best sau cum spunea Albert Einstein “Learn from yesterday, live for today, hope for tomorrow. The important thing is not to stop questioning.”

În ultimii doi ani am făcut multe training-uri de criză, am revizuit manuale de criză am regândit maparea riscurilor…niciodată nu m-am gândit că o să pun pe un astfel de risk mapping o pandemie sau un război. Parcă toate s-au redefinit în 2021, inclusiv succesul.

 

Inspirational pentru 2022

În 2021 am avut parte de recomandări de lectură foarte inspirate de la oameni frumoși. Mă bucur că am ocazia acum să brain it forward, cum spunem noi în podcast. Mark Manson în cartea lui “Everything is F*cked” ne spune că durerea este singura constantă universală în viața noastră și că oportunitățile de a depăși această durere sunt infinite.

“So, instead of looking for hope, try this: Don't hope. Don't despair, either. In fact, don't deign to believe you know anything. It's that assumption of knowing with such blind, fervent, emotional certainty that gets us into these kinds of pickles in the first place. Don't hope for better. Just be better. Be something better. Be more compassionate, more resilient, more humble, more disciplined. [...] Be a better human.”

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Companii

Pozitii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related