Cea mai veche instituție bancară din România începe anul 2022 cu un nou slogan și o nouă promisiune de brand, în colaborare cu agenția sa de comunicare, și noi produse de creditare online pentru persoanele fizice și IMM-uri
CEC Bank a încheiat anul 2021 cu o nouă identitate vizuală și poziționare comercială, care reflectă mai bine personalitatea și planurile de viitor ale băncii de tradiție a românilor. Schimbarea a venit în urma unui pitch câștigat anul trecut de Isobar Romania, parte a grupului dentsu, una dintre cele mai dinamice echipe creative din industria locală de media și publicitate.
CEC Bank este parte din viața românilor de peste 155 de ani. De-a lungul acestei lungi istorii, care se suprapune aproape perfect cu cea a României ca stat modern, instituția a cunoscut numeroase transformări, de la începuturile sale de casă de economii la banca modernă care este în prezent. Indiferent de momentul istoric, CEC Bank a rămas în permanență un reper constant în viața tuturor românilor.
„Parte din viața ta”, noul slogan al instituției bancare, reprezintă o promisiune pe care aceasta le-o face clienților săi de pretutindeni, precum și o semnătură de brand ce definește strategia pe care Isobar Romania a propus-o încă din prima fază a procesului de selecție a noii agenții de comunicare a CEC Bank.
Noua identitate de brand a fost prezentată public în luna iunie 2021, odată cu debutul campaniei dedicate creditului de nevoi personale – „Pentru noi începuturi”. Pornind de la adevărul universal că viața este plină de noi începuturi și schimbări, CEC Bank demonstrează că este întotdeauna alături de clienții săi, pentru fiecare dintre aceste momente. Astfel, spotul TV surprinde începuturi și schimbări mai mult sau mai puțin surprinzătoare, așa cum este viața de zi cu zi. Acestea curg în acordurile de fluier făcute faimoase de formația Subcarpați prin melodia „’84-’85”, o piesă care îmbină perfect tradiția și spiritul modern al României, o declinare naturală a strategiei propuse de Isobar.
„CEC Bank se află într-o nouă etapă. O etapă în care ne dezvoltăm și ne modernizăm, iar acum facem un pas mai departe și abordăm cu optimism ideea de schimbare, de noi începuturi. Rolul nostru este de a-i susține pe români și de a le fi alături în această călătorie surprinzătoare spre viitor. Pe plan comercial, noua poziționare de brand se regăsește în multe dintre inițiativele lansate de CEC Bank pe parcursul ultimului an, cum ar fi: lansarea unei game largi de produse pentru persoane fizice, care pot fi achiziționate 100% online, inițierea de plăți din conturile de la alte bănci, prin aplicația de Mobile Banking, sau lansarea pachetelor de cont curent 100% online, pentru IMM-uri și PFA-uri”, spune Alexandra Frunză, Identity & Communication Director al CEC Bank.
Orientarea către o direcție de comunicare în care oamenii sunt în centrul atenției a continuat și în luna septembrie 2021, cu campania pentru cardul de credit, produs care oferă unele dintre cele mai bune condiții comerciale de pe piață. Astfel, spotul campaniei subliniază într-un mod optimist și plin de culoare că nu trebuie să alegem între ce putem face acum și împlinirea visurilor noastre în viitor.
Cea mai recentă campanie CEC Bank, lansată în luna decembrie, a fost dedicată sărbătorilor de iarnă, când de prea multe ori ne concentrăm asupra cumpărăturilor și cadourilor și pierdem din vedere cât de valoros este timpul petrecut împreună. Isobar Romania a acceptat cu entuziasm provocarea și astfel, „Cel mai prețios cadou” le reamintește românilor că nu există nimic mai de preț decât timpul atunci când vorbim despre ceea ce își doresc cu adevărat cei dragi de la noi.
„În contextul pandemiei, oamenii au încercat să recâștige controlul căutând brandurile familiare, pe care le cunosc, în care au încredere. Și acesta este avantajul CEC Bank pe care am dorit să îl amplificăm. CEC Bank este alături de noi de la început, este parte din familie și vorbește cu toate generațiile din casă și, foarte important, este garanția unei continuități într-o perioadă cu multe necunoscute”, spune Maria Vatamanu, Head of Creative Operations la Isobar Romania.
Proiectele de comunicare dezvoltate pentru CEC Bank coincid, din punctul de vedere al agenției, cu accelerarea tranziției către integrarea ofertei de servicii și a competențelor dentsu, arată Carmen Simion, New Business Director al Isobar Romania:
„Echipa Isobar a atins un nou nivel de maturitate, iar tranziția dinspre servicii predominant digitale către servicii complete de comunicare a survenit natural. Ceea ce ne diferențiază este aplecarea aproape obsesivă către cea mai eficientă strategie, îmbinată cu o creativitate care pleacă de la insighturi universale, cu un puternic caracter local. Le mulțumim colegilor de la CEC Bank, alături de care zi de zi suntem mândri că putem construi istorie în marea carte a publicității românești”, spune Simion.
Echipele implicate
CEC Bank: Alexandra Frunză, Identity & Communication Director; Veronica Gogescu, Head of Clients Communications; Raluca Bărbuneanu, Head of Corporate Communications; Daniel Ion, Head of Clients Acquisition
Echipa dentsu Romania: Maria Vatamanu, Head of Creative Operations; Raluca Simion, Client Director; Marius Vlad, Head of Art; Dana Canurschi, Creative Strategist & Copywriter; Oana Constantinescu, Account Executive; Carmen Simion, Business Development Manager dentsu; Zoran Vuxanovici, Creative Strategist.
Casa de producție
Film Factor – „Pentru noi începuturi” și „Vise împlinite”. Regizor: Andreea Păduraru
Abis Studio – „Cel mai prețios cadou”. Regizor: Tom Wilson
Parte a grupului dentsu, dentsu international operează sub șase branduri de media de top – Carat, dentsu X, iProspect, Isobar, dentsumcgarrybowen și Merkle –, toate fiind susținute de divizii de specialitate și servicii scalabile. dentsu international își ajută clienții să câștige, să păstreze și să-și dezvolte cei mai buni clienți, precum și să obțină progrese semnificative în businessurile proprii. Cu cele mai bune servicii și soluții în domenii ca media, managementul experienței clienților (CXM) și servicii creative, dentsu international operează în peste 145 de piețe din întreaga lume, cu peste 45.000 de specialiști dedicați.
În Europa de Sud-Est, dentsu este prezent cu brandurile Carat, dentsu X, iProspect și Isobar și prin diviziile sale specializate pentru clienți, dispunând de o forță de peste 300 de profesioniști, care activează pe 10 piețe: Albania, Bosnia și Herțegovina, Bulgaria, Croația, Kosovo, Macedonia de Nord, Muntenegru, Serbia, Slovenia și România.