Indiferent de numarul anului, oamenii vor urma aceleasi rutine. Iar cei din marcom vor trebui sa gaseasca resurse de creativitate, chiar daca piata creste sau scade, chiar daca sunt optimisti sau obositi. Important e sa extragi din experienta anilor trecuti invataturile necesare, crede Mihai Puținelu, client service director @ontheroof. Tocmai de aceea semnatura lui de mail de ani de zile este “enjoy life”. In 2022, planurile agentiei sunt cresterea echipei si dezvoltarea unoi noi linii de business.
Vrem mult sa producem content in house si sa nu mai folosim aceleasi resurse ca toata lumea. Am investit intr-un studio si cautam oameni care sa se joace cu el. De la planurile lunare de postari, la shootings pentru campanii mici sau prezentari de pitchuri, incercam sa avem viziunea noastra de la primul cuvant la ultimul vizual, spune Mihai.
Vorbim cu el in randurile de mai jos despre campaniile importante ale lui 2021 si obiectivele lui 2022, cum se schimba piata de comunicare si care sunt trendurile care o influenteaza:
Cum intri in 2022 fata de cum intrai in 2021
Cred ca anul e doar o cifra, in industria asta. Ca e 2021, 2015 sau 2022, vor fi zile in care esti optimist si entuziast, altele in care esti prudent sau obosit.
Important e sa iti placa ce faci, sa ai o echipa de oameni misto in spate si sa crezi in potentialul lucrurilor pe care le faci impreuna cu acea echipa.
Noi ne-am invatat si sa muncim pe branci, dar si sa ne culcam la 5 dimineata dupa un festival. Suntem mixul perfect dintre cele 2 lumi.
Ce te-a incantat in 2021, ce te-a bulversat, ce te-a enervat
M-a incantat ca am descoperit in multe domenii ca se poate si altfel, ca ne-am adaptat cu totii destul de rapid (clienti, colegi, consumatori). Am iesit cu totii din zona de confort, fortati de imprejurari, si am descoperit ca acolo nu e nimic rau.
Asta construieste o baza buna pentru viitor, ne ajuta sa exploram lucruri mai curajoase, executii mai indraznete. Am inteles cu totii ca strategia conteaza mai mult ca orice si ca e mai putin importanta parerea fiecaruia versus consistenta pe termen lung. Eu-s multumit de cum s-a adaptat industria in aceasta perioada.
Pe de alta parte, m-a enervat ca suntem atat de dezbinati, in general, ca oameni. Suntem experti in tot si in toate, credem in Facebook mai mult decat in specialisti si etichetam extrem de usor dupa o parere exprimata. Acum nu mai poti trai si lasa pe altii sa traiasca, e musai sa le spui si cum sa traiasca.
Omul rezolutiilor?
Da, clar. Sunt un om al cifrelor, argumentelor, organizarii. Daca nu stii unde vrei sa ajungi, cum reusesti sa stii ca ai ajuns? Daca la nivel personal mai merge si sa “go with the flow”, la nivel de business nu prea.
Pentru 2022 vrem sa crestem echipa (avem campanii de recrutare permanente), sa atacam niste clienti internationali, sa dezvoltam cateva linii noi de business si sa luam un premiu.
Cred ca, in 2021, toti si-au propus sa vina cat mai repede 2022. Nu fac exceptie si, iata, mi s-a indeplinit dorinta.
Planuri & obiective in 2022
More or less le-am descris mai sus. Important pentru noi e sa atragem oameni buni din industrie care sa creasca apoi alti oameni buni pentru industrie.
Acestea vor duce si la obiectivele de business: client international si un premiu.
Schimbari
Vrem mult sa producem content in house si sa nu mai folosim aceleasi resurse ca toata lumea.
Am investit intr-un studio si cautam oameni care sa se joace cu el. De la planurile lunare de postari, la shootings pentru campanii mici sau prezentari de pitchuri, incercam sa avem viziunea noastra de la primul cuvant la ultimul vizual. Asta ne ajuta sa ne diferentiem, pe noi ca agentie, dar si pe clientii nostri sa fie relevanti, originali si creativi in fata clientilor lor.
In plus, ne putem face mai tot timpul poze de profil misto, pentru conturile personale!
Piata de comunicare in 2021
Cum ziceam, ne-am adaptat destul de bine si de repede. S-a confirmat ca viziunea pe termen lung, strategia si consistenta vor fi aici si peste 30 de ani si sunt calea catre succes. Brandurile mari au inteles asta, brandurile mici inca trebuie sa lucreze la asta ca sa fie branduri mari.
Am vazut mai mult umor in executii, am invatat sa nu ne mai luam atat de in serios pentru ca am vazut cu totii ce conteaza cu adevarat, am invatat ca nu logo-ul mare conteaza, ci experienta clientului cand interactioneaza cu brandul tau.
Suprizele? Ca nu mai exista exclusivitate in relatia client – agentie (acum multi clienti aleg sa lucreze, punctual, cu mai multe agentii), ca se sparge cumva mitul ca doar agentiile mari pot livra excelenta in creativitate. Iar noi suntem primii care sa certifice si sa creada in asta.
Factorii care au influentat cel mai dramatic piata
Dramatic e un cuvant prea puternic pentru advertising. Eu l-as folosi mai rar si doar in momente cand chiar are insemnatatea lui originala.
E clar ca pandemia a fost in mintile tuturor, ca am cautat cu totii idei pentru o problema cu care nu ne mai confruntasem si ca asta a influentat si comunicarea brandurilor, care au incercat fiecare sa iasa in fata cu solutii concrete pentru clientii lor.
Previziuni
Nu-s eu neaparat omul sa faca previziuni pentru piata de advertising, dar daca zicem “evolua” ma gandesc ca o sa fie de bine, nu?
Cred ca acum stim cu totii ca se poate si mai rau si trebuie sa ramanem in minte cu obiectivul sa nu mai ajungem acolo.
Trenduri
Stii, povestea cu trendurile e ca nu prea stii daca chiar au fost trenduri decat dupa ce au trecut.
Da, vad cum zilnic incercam sa ne urcam pe cate un val, sa castigam popularitate si sa fim acolo la fiecare context. Dar intre un “trend” de o zi si un “trend in comunicare” e o diferenta majora.
La fel, vad cum “specialisti” construiesc branduri in 2 ore la fel de haotic cum se construiesc blocurile din Bucuresti, gasesc mesaje de campanii dupa feeling si ureche sau copiaza cu nonsalanta idei, fara macar sa le dea un twist de originalitate. Cred ca unii au uitat ca industria se numeste “de creativitate”.
Suntem in era purpose-ului, a sustenabilitatii, a brandurilor care vor sa “do good by their consumers” si a entertainmentului. Lumea a inteles asta, vrea sa nu ne mai luam atat de in serios, dar si sa venim cu solutii reale pentru nevoile lor.
Ma intorc si spun ca, pe termen lung, vor castiga oamenii bine pregatiti, consistenta in comunicare si abordarea strategica. Si sa stii sa te distrezi cand muncesti. So, let’s do good while having fun!
Un fel de bilant
A fost un an bun si am fi ipocriti sa zicem altceva. Am castigat clienti noi si misto, care, apropo, dau trendurile in piata (Baneasa Shopping City), am fost pe TV cu campaniile noastre mai mult decat ne imaginam, am terminat mai sus ca “cifre” si ne-am marit echipa cu niste oameni seniori care vor aduce clar valoare adaugata comunicarii clientilor nostri.
Am continuat sa mancam pizza buna de la Jerry’s, sa ne reparam laptopurile la Depanero, sa ascultam PROFM, sa ne indulcim cu o Prajitura Casei, sa ne distram si cantam la UNTOLD, sa educam prin distractie copiii la Destiny Park, sa luam un Fluend cand ne doare gatul, si multe multe altele.
Acum cand citesc atent, cred ca avem nevoie de o bere sau ceva bautura alcoolica in portofoliu si avem mixul perfect de clienti :)
Proiecte speciale
As zice campaniile de pe TV cu Jerry’s Pizza, Fragedo, Fluend si Neurovert.
Am stat ceva pe platourile de filmare si asta nu poate decat sa ne bucure. Daca vreti si voi sa stati cu noi, le gasiti pe toate aici.
Apoi, clar, campania de New Collection de la Baneasa Shopping City, unde ne mandrim ca am venit cu o viziune foarte misto de la idee la mesaje, la executii, dar mai ales la experientele gandite pentru clientii mallului.
Campanii care ti-au atras atentia
O sa zic rapid cateva, out of the top of my head, si o sa si argumentez alegerile:
din Romania: “Roadside Market” de la Mastercard pentru ca porneste de la un insight extrem de real si pentru ca incearca sa “do good”. Are purpose, are solutie si una care i se potriveste brandului, a avut executie misto si a castigat free media usor.
din afara: mi-a placut mult “Asics – Eternal Run” pentru ca au eliminat, prin idee, presiunea de a cumpara pantofi sport si a face musai performanta cu ei. Si mi-a placut si executia.
Ca un extra point, imi place mult ce face Burger King si imi place la fel de mult ce face echipa de romani de la Publicis Italia pe Diesel.
Ce ai invatat cel mai important in 2021
Ca sanatatea e mai importanta ca orice?// Sa bei un pahar de apa la 2 pahare de vodka.
Inspirational pentru 2022
Semnatura mea de la mail de ani de zile: “enjoy life”.
2022 SIGUR va fi anul
Ei, normal ca o sa zic ontheroof :)