[PR 2022] Ioana Mănoiu: PR-ul are astazi niste granite mult mai largi fata de acum cativa ani. In 2021 am avut multe campanii integrate, de employer branding si brand

[PR 2022] Ioana Mănoiu: PR-ul are astazi niste granite mult mai largi fata de acum cativa ani. In 2021 am avut multe campanii integrate, de employer branding si brand

Ioana Mănoiu isi aminteste cum, prin anii 2000, atunci cand intra in lumea publicitatii, industria era ca o petrecere cu oameni entuziasti, cu multa speranta si chef de viata. Treptat, lucrurile au devenit mai serioase, iar anii de pandemie au adus schimbari pe care nimeni nu le anticipase.

Pentru Ioana, cea mai mare provocare a lui 2021 a fost perioada in care oamenii vechi din GMP PR, agentia in cadrul careia este General Manager, au inceput sa isi dea demisia. A fost un semnal de alarma care i-a ajutat pe membrii echipei sa inteleaga modul in care nevoile angajatilor s-au schimbat. Asa au lansat multe beneficii noi de angajare, printre care terapie si coaching. In 2022, Ioana porneste cu intentia de a transforma biroul intr-un spatiu al bucuriei, incarcat cu energie pozitiva in care ideile curg natural.

Traim un context fara precedent, in care este foarte greu sa planifici lucruri si esti obligat sa iei decizii pe termen scurt. Vestea buna este ca in orice perioada tulbure, este nevoie de mai multa comunicare. Sigur zona de comunicare interna si employer branding va ramane o prioritate. La fel si zona de sustenabilitate.

Surpriza lui 2021 a venit din cererea crescuta pentru serviciul de media relations care da semne ca va continua si in 2022. Dupa o luna ca un sneek peak din ce va aduce noul an, am povestit cu Ioana despre provocarile, incantarile si previziunile pietei de PR.

 

Cum intri in 2022

Mai prudenta, dar optimista. Optimista nu fiindca nu vor fi provocari, dar fiindca am incredere ca le vom depasi in echipa, asa cum am facut in ultimii 2 ani. 2021 a fost un an foarte bun din multe puncte de vedere, Un an de crestere accelerata. Ne-am crescut si echipa si portofoliul de clienti si profitabilitatea. Am reusit sa avem un mod de lucru hibrid, in care ne-am si vazut, am si petrecut quality time impreuna, dar fara sa pierdem eficienta castigata prin munca de acasa.

 

Ce te-a incantat, ce te-a bulversat, ce te-a enervate in 2021

M-a incantat ca ne-am obisnuit cu modul de lucru hibrid, ca am gestionat bine “marea demisioneala”, ca am incheiat anul cu o echipa vesela si sudata. M-a incantat ca feedback-ul clientilor nostri a fost unul foarte bun si au apelat la noi pentru multe alte servicii dincolo de PR. M-a incantat ca am intrat in vacanta de iarna cu un vibe bun, ca s-a ras mult la petrecerea de Craciun si ca cine a avut Covid, a trecut cu bine prin el.

M-a bulversat primavara cand oameni vechi si-au dat demisia si am realizat ca lucrul de acasa are si multe dezavantaje. M-a zguduit acea perioada, am avut multe nopti nedormite la momentul respectiv, dar am vazut-o intr-un final ca pe o sansa sa ne uitam la colegii nostri altfel decat pana acum. Pandemia ne-a schimbat pe toti, nevoile noastre sunt diferite acum fata de acum doi ani si compania trebuie sa se adapteze. Am lansat multe beneficii noi, am facut traininguri si evenimente, oferim terapie si coaching ca beneficiu de angajare.

M-a enervat cand am auzit ca a aparut Omnicron. Daca eram la cinematograf si asta s-ar fi intamplat intr-un film, cred ca as fi iesit din sala atunci, as fi zis ca e prea trasa de par actiunea.

 

Rezolutiile lui 2022

Cred ca traim vremuri atat de imprevizibile incat e greu sa ne punem obiective anuale.

Un lucru stiu sigur, mi-am propus ca in 2022 sa muncim cu mai multa bucurie. Cand am intrat in publicitate prin anii 2000, era ca si cand ai fi ajuns la o super petrecere. Toata lumea era vesela, fetele erau frumos imbracate, lucram cu chef de viata, radeam mult si petreceam mult. Volumul de munca nu era mai mic decat astazi, dar entuziasmul si bucuria compensau. La un moment dat, in timp, noi oamenii care lucram in advertising/PR am devenit seriosi si stresati.

Asta ar fi rezolutia mea pentru 2022: sa ne cream mai multa magie si mai multa bucurie la birou. Cand lumea este atat de tensionata in jur, cand la stiri se anunta razboaie, as vrea ca in agentie sa fie o oaza de bine, de energie pozitiva, de drag. Pana la urma avem sansa sa lucram intr-un mediu colorat, divers, pe zeci de domenii si cu multi oameni interesanti, colegii sunt draguti si fun, clientii sunt apropiati de noi si ne inspira. As vrea sa simtim mai mult aceste lucruri in fiecare zi, sa nu le uitam in zilele grele. Iar atunci cand ne dispare bucuria, sa o readucem inapoi, fiindca lucram in industria creativa si avem acest talent.

 

Planurile agentiei pentru 2022

La aceasta intrebare pot raspunde abia la final de februarie. Suntem in mijlocul procesului de planificare strategica in care ne alegem zonele de expertiza pe care vrem sa le crestem anul asta.

 

Ce s-a intamplat cu PR-ul in 2021

PR-ul are astazi niste granite mult mai largi fata de acum cativa ani. In 2021 am avut multe campanii integrate, de employer branding si brand. Surpriza este ca se cere in continuare serviciul de media relations si colegii mei din zona asta lucreaza la foc continuu. Ne asteptam ca acest serviciu sa fie in scadere fata de acum cativa ani, dar chiar daca a mai avut perioade de umbra, pare ca a revenit in forta in 2021 si acest trend va continua.

 

Previziunile pentru 2022

Ma astept ca 2022 sa fie un an destul de imprevizibil si de complicat. Companiile sunt supuse unor presiuni foarte mari, de la criza sanitara pana la lipsa fortei de munca, problemele legate de transport sau cresterea preturilor. Rata inflatiei din Romania a ajuns la cel mai ridicat nivel din ultimul deceniu, la care se adauga si stirile legate de un posibil razboi, Traim un context fara precedent, in care este foarte greu sa planifici lucruri si esti obligat sa iei decizii pe termen scurt. Vestea buna este ca in orice perioada tulbure, este nevoie de mai multa comunicare. Sigur zona de comunicare interna si employer branding va ramane o prioritate. La fel si zona de sustenabilitate.

 

Cele mai interesante proiecte la care ati lucrat in 2021

Au fost multe proiecte frumoase si mari, dar nu atat de “sexi” ca in alti ani. S-a mers mult mai mult pe impact, pe actiuni cu mai mult sens si mai putina creativitate.

Am facut niste campanii de employer branding foarte vizibile la nivel national, o lansare foarte ampla a unui program de loialitate implementat in 30 de centre comerciale, un program de mentorat foarte interesant pentru top managementului unei banci si am lansat o campanie educationala pe tema obezitatii infantile.

 

Campanii care v-au atras atentia in 2021

Din Romania mi-a placut mult campania TAZZ. Din afara mi-a placut Ikea Trash Collection si Save Salla.

 

Cele mai importante lectii din anul precedent

Am invatat din nou ca este foarte important sa intervii rapid, la primele semne. Nu trebuie sa lasi lucrurile sa creasca mai mult, fiindca situatia se va inrautati. Aceeasi lectie pe care am invatat-o si in 2020, cand ne-am schimbat sediul dupa doar cateva luni de work from home, cand am realizat ca noul mod de lucru nu se va schimba prea curand si nu mai aveam nevoie de un bloc intreg numai al nostru. In 2021, cand au inceput primele semnale ca “marea demisioneala” a ajuns si in GMP PR, nu le-am considerat niste cazuri izolate, ci le-am luat foarte in serios, ca pe un fenomen. Si am reusit, impreuna cu sefii de departamente, sa ne reconectam cu colegii nostri intr-un mod mult mai profund decat pana atunci.

Si inca ceva, au fost atatea lucruri neasteptate in ultimii 2 ani, pe care le-am gestionat numai in echipa. Am invatat sa-mi ascult mai mult colegii si sa am incredere in recomandarile lor si sa fim impreuna mereu, chiar si de la distanta.

 

Un meme, o poza, un cuvant, un cantec pentru 2022

 

2022 SIGUR va fi anul...

“Bucurosi le-om duce toate, de e pace de-i razboi…..:-)”

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


GMP & U

După 18 de ani pe piață, agenția devine GMP & U, an IDEA Company, care crede în puterea ideilor și în soluții fluide la problemele complexe de business, de astăzi. Numele GMP & U vorbește despre... vezi detalii »

Dosare editoriale

Companii

Branduri

Oameni

Pozitii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related