Alina Ionescu e arhitect de meserie, astfel ca toata viata ei se invarte intre a imagina, a proiecta si a modela. A inceput sa experimenteze cu ceramica pentru ca e un mod in care relaxarea si manifestarea artistica autentica se impletesc tare bine. Dupa primele incercari care ieseau total din tiparele industrializarii Alina a dat un nume noii ei pasiuni pentru lucrurile handmade: DIN ATeLIER. Creatiile ei sunt caracterizate de imperfectiunea care le face perfecte, iar oamenii care ajung la ea cauta cele mai neslefuite si inegale produse.
De fiecare data incep prin a schita si re-schita, prima oara din creion, dupa graphic pe tablet in culori, apoi incepe procesul de modelare a lutului care este foarte maleabil si ma lasa sa incerc si reincerc, iar daca nu imi iese, mai incerc o data. Dupa partea de colorat si glazurat urmeaza emotiile, cand toate obiectele snt bagate in culptorul ceramic, care atinge pana la 1200 de grate, iar acolo orice se poate intampla.
Alina isi promoveaza mica afacere prin Instagram, acolo unde a strans o comunitate formata din oameni care vor sa-si inceapa ziua band dintr-o ceasca de cafea unica care sa le dea un boost de voie buna. E de parere ca pentru un antreprenor, cel mai important e sa fii conectat la domeniul din care faci parte si sa nu uiti sa privesti catre creatiile celorlalti. Mai multe despre obiectele care ies din mana ei si povestea din spatele atelierului am povestit in randurile ce urmeaza.
Background
Am terminat studiile la Facultatea de Arhitectura si Urbanism Ion Mincu, in momentul de fata lucrez ca architect, iar pastiunea pentru ceramic o tin ca hobby pe partea a secundara.
Pasiunea pentru mestesug si primele incercari
Fiind architect, toata viata mea se invarte intre a imagina si a modela. Ceramica este un bun mod de a te relaxa si in acelasi timp de a-ti vedea creatia terminata intr-un timp foarte scurt. Primele incercari au aratat ca si cele din prezent, inegale, imperfecte si unice, doar ca in momentul de fata obiectele sunt slefuite in zonele importante pentru utilizarea lor.
Povestea DIN ATeLIER
Dupa primele incercari de ceramic, toti prietenii au ramas uimiti si foarte incantati si m-au impins spre dezvoltarea acestui lucru si mi-am dorit un spatiu fara limite creative, unde sa pot creea asa cum imi place si cum ma caracterizeaza, sa creez lucruri care par iesite dintr-un atelier si nu de pe rafturile marilor magazine. Asadar numele a venit spontan, DIN ATeLIER, iar logoul reprezinta cel mai bine povestea brandului.
Profilul tau de client
In general oamenii care sunt interesati de obiectele ceramice realizate de mine cauta imperfectiunea, inegalitatea si unicitatea si se reintorc pentru ca devin dependenti de ceramica neobisnuita, care iese din tiparele industrializarii. Recent cineva mi-a cerut “cele mai neslefuite si mai inegale cani pe care le avem”.
Intre procesul creativ si antreprenoriat
Suntem o echipa de doi oameni momentan si pot spune bucuroasa ca procesul creativ pentru mine este este intr-un procentaj de peste 75%.
De la idee la produsul final
De fiecare data incep prin a schita si re-schita, prima oara din creion, dupa graphic pe tablet in culori, apoi incepe procesul de modelare a lutului care este foarte maleabil si ma lasa sa incerc si reincerc, iar daca nu imi iese, mai incerc o data. Dupa partea de colorat si glazurat urmeaza emotiile, cand toate obiectele snt bagate in culptorul ceramic, care atinge pana la 1200 de grate, iar acolo orice se poate intampla.
Cum iti gasesti inspiratia
Momentez, lucrez.
Prin ce se diferentiaza obiectele create de tine
Cel mai probabil obiectele mele se diferentiaza prin faptul ca, fiind realizate de mine, nu seamana cu cele realizate de alte persoane. Chiar si daca nu vrei, tot iti lasi amprenta pe obiectele modelate. Sunt in continua schimbare si incerc lucruri si culori noi in fiecare zi.
Cum ajung oamenii la tine
Cel mai des oamenii care ajung sa cumpere de la mine sunt cei care pretuiesc lucrurile pe care le folosesc si isi doresc sa foloseasca mereu un obiect interesant, chiar daca este vorba doar de o cafea sau un ceai, cana din care o bei poate sa iti schimbe starea. Lumea ajunge la mine doar de pe Instagram si se revin pentru ca designul obiectelor mele este in continua schimbare.
Cele mai apreciate obiecte
Cel mai mult lumea a cautat unicitatea, cele mai strambe obiecte de ceramica si am primit numai cuvinte frumoase.
In cautarea canii de cafea perfecte
Cel mai mult anul acesta s-au cautat canile de cafea, lumea este foarte preocupata de calitatea cafelei dar si de recipientul in care se pune. Si cu ea iti incepi fiecare zi, cu cafeaua, bauta din atelier.
Promovarea pe Instagram
Cel mai mult imi promovez obiectele pe Instagram, iar promovarea o fac mereu cu un giveaway pentru ca vad multa lume interesata de participare si imi place sa impart cu urmaritorii mei tot ce creez.
Comunitatea adunata pe social media
In general comunitatea online din jurul brandului este compusa din oameni care iubesc si apreciaza lucrurile handmade si care vor altceva.
Dorinte pentru 2022
Sper ca business-ul sa creasca si sa fie cunoscut de cat mai multi oameni precum cei de acum, care stiu sa aprecieze un lucru facut de mana omului.
Cele mai importante abilitati pentru un antreprenor
Cele mai importante abilitati pentru a reusi ca anteprenor este organizarea si constientizarea ca trebuie sa te uiti mereu in jurul tau la cum se desfasoara si restul oamenilor, pentru a te mentine in perspectiva sociala.