S-au spus multe lucruri urâte despre 2021, bine că anii nu au urechi să audă, dar acum, că a trecut, să păstrăm partea bună din el. Tereza Tranakas, CEO OXYGEN, spune că, în ciuda așteptărilor prăpăstioase, piața de comunicare a crescut, iar industria s-a adaptat si readaptat, cu mult focus pe PR, social, digital, influencer marketing. Asa ca 2022 se anunta greu si promitator, depinde de resursele de optimism pe care le are fiecare.
Industria s-a adaptat rapid la noua realitate, ceea ce m-a bucurat. Lucrurile care m-au dezamagit: mult fake news, multa dezinformare si multa dezbinare. In vremuri grele, cred ca trebuie sa fim mai uniti, spune Tereza.
Alaturi de ea, facem pe scurt bilantul lui 2021 si privim spre 2022 sa vedem care sunt planurile de actiune, ce trenduri se intrezaresc in marcom si care sunt obiectivele OXYGEN pentru acest an:
Cum intri in 2022 fata de 2021
Sunt optimista si intru in noul an cu incredere ca ne vom bucura mai mult, vom aprecia mai mult si vom depasi greul. Usor nu va fi, insa vom razbate. Rezilienta caracterizeaza oamenii de agentie.
Ce te-a incantat in 2021, ce te-a bulversat, ce te-a enervat
Industria s-a adaptat rapid la noua realitate, ceea ce m-a bucurat. Lucrurile care m-au dezamagit: mult fake news, multa dezinformare si multa dezbinare. In vremuri grele, cred ca trebuie sa fim mai uniti.
Cum stai cu rezolutiile
Sa petrec mai mult timp in afara zonei de confort. Deviza dupa care ma ghidez este “work hard, play hard(er)”. Pasiunea mea in viata profesionala ramane comunicarea, iar pentru a avea minte limpede si focusata la work, imi mentin un ritm activ al hobby-urilor si pasiunilor personale. Anul acesta nu face exceptie. Am multa energie care se imparte deopotriva in familie, in echipa si in indeplinirea obiectivelor pe plan personal.
Planuri & obiective 2022
Planul este de crestere accelerate, pentru birourile noastre din Bucuresti si Cluj-Napoca. Mi-am propus sa cresc agentia an de an, sa o dezvolt intr-un ritm sanatos si echilibrat si sa am o echipa pe care sa ma pot baza si alaturi de care sa lucrez cu drag. Ma bucura sa vad rezultatele muncii din timpul anului, clienti care se dezvolta si alaturi de care si noi crestem. Avem clienti ambitiosi care isi doresc sa faca lucruri indraznete – Arctic, Vodafone, Farmec, Enel, Betano, Olympus si multi altii. Sunt mandra de echipa pe care o avem, sunt oameni talentati, deosebiti, pasionati si cu mult drive. Lucrurile acestea imi aduc satisfactie. In fiecare an devenim mai puternici, iar in 2022 veti auzi de Oxygen si mai des.
Arii noi de explorare, schimbări
Chiar daca jucam pe teritoriul vast si competitiv al agentiilor de publicitate, ne diferentiaza faptul ca avem un ADN bine ancorat in zonele de strategie, PR si social media/content – ariile de interactiune autentica si real time cu consumatorii. Viitorul este al contentului si dialogului autentic, relevant. Brand reputation se cladeste acolo.
Pe langa acestea, dezvoltam si arii noi precum comunicarea in jurul listarilor la bursa sau sustenabilitatea, care este la capitolul must-have pentru orice companie si agentie deopotriva. In contextul workului remote, focusul pe employer branding & engagement a crescut si el. Sunt multe oportunitati in piata pentru agentii agile si care pot oferi servicii diverse integrate, precum Oxygen.
Previziuni 2022
Previziunile actuale spun ca piata va creste si anul acesta. Se intrevad si niste miscari de consolidare a pietei, posibil sa vedem M&A si in domeniul nostru.
Piata de comunicare in 2021
Piata a crescut, contrar asteptarilor. Industria s-a adaptat si readaptat, cu mult focus pe PR, social, digital, influencer marketing, asa cum anticipam.
Factorii care au influentat cel mai dramatic piata
Lipsa oamenilor in domeniul nostru, precum si in alte domenii, reprezinta cea mai pronuntata problema cu care ne confruntam.
Bilant 2021
Anul 2021 a fost unul bun pentru Oxygen – la Bucuresti si la Cluj, am crescut asa cum ne-am propus, atat ca echipa – intarind toate departamentele – creatie, PR, social media, ATL etc., cat si ca portofoliu de clienti.
Proiecte interesante
Au fost un miriad de proiecte frumoase si complexe anul acesta - actiuni de CSR alaturi de Arctic; doi clienti in top 3 cele mai puternice branduri romanesti (Arctic si Farmec); prima serie video din România filmată în timp real, fără post-producție pentru Betano; o campanie ampla de employer branding pentru Enel; cea mai importanta listare de la BVB din ultimii patru ani cu AQUILA; o multime de campanii frumoase alaturi de Olympus Foods Romania si multe altele.
Ce ai invatat cel mai important in 2021
Sa ascult mai mult.
Un meme, o măslină pentru 2022
LOOK UP! :)
2022 SIGUR va fi anul...
Eu pariez pe sustenabilitate, care va fi cuvant cheie pentru 2022 si urmatorii ani.