Când privește restrospectiv la 2021, Raluca Zamfir simte că anul care abia a trecut a fost plin de încercări neașteptate. Încercări din care toată echipa a avut oportunitatea de a-și dezvolta o calitate personală necesară lucrului în această industrie.
Pentru agenția ei, RAN Communication, 2022 este un an festiv în care agenția împlinește 10 ani de când activează. De aceea, rezoluțiile create își propun să facă din 2022 un an memorabil, cu creșteri de business și arii de clienți cărora se adresează. Iar ca să facă asta, trebuie să aplice ceea ce au învățat în anul precedent: faptul că adaptarea e cea mai importantă calitate.
Sunt unii care cred că realitatea virtuală și realitatea augmentată sunt o găselniță de moment al căror moment va trece, însă cred că asistăm la nașterea unor noi medii de exprimare, ce vor deveni o parte integrantă a vieții de zi cu zi a oamenilor.
În 2022, Raluca știe că vital va rămâne contentul de calitate, personalizarea experienței pentru consumatori și simte că sustenabilitatea își va continua ascensiunea. Acest interviu este primul dintr-o serie în care ne propunem să aflăm mai multe despre aceste trenduri și despre cum evoluează piața direct de la oamenii din agenții.
2021 vs 2022
Am un entuziasm molipsitor. Cel puțin așa spun cei care mă cunosc. Iar oboseala nu se prinde de mine. 2022 marchează 10 ani de când agenția RAN Communication activează și vrem să fie un an memorabil. Niciun curs sau școală nu te pregătește pentru o criză sanitară mondială și am trecut neașteptat de bine. Totul începe de la calibrarea așteptărilor, iar obiectivele pe care le-am stabilit pentru acest an sunt realiste și realizabile. Cele mai mari provocări cu care m-am confruntat anul trecut au fost gestionarea incertitudinilor şi coordonarea echipei. Experienţa m-a învăţat să rămân calmă, să îmi asum riscuri şi să am întotdeauna grijă de oamenii de lângă mine.
Ce te-a incantat, bulversat și enervat în 2021
Vorba lui Caragiale, “simț enorm și văz monstruos”. Funcționăm ca o alarmă de mașină prost reglată, care se declanșează de mai multe ori în toiul nopții și sperie tot blocul :)
M-am bucurat că anul 2021 l-am parcurs alături de o echipă dedicată și implicată. Și m-am bucurat că am avut norocul să avem clienți extrem de motivați, ambițioși și care s-au mobilizat exemplar.
Cumva mă enervează că principalele doua platforme care cresc constant și absorb bugete tot mai mari de PR sunt platforme preponderent vizuale, la care cuvantul scris e facultativ.
Iar ce mă bulversează este că cea mai mare problemă cu care se confruntă toate brandurile astăzi este că problemele și stresul publicurilor țintă au devenit și problemele și stresul lor.
Rezoluții pentru 2022, dacă a mai fost cazul
Rezoluțiile mele sunt realiste. Mă interesează rezultatul. Îmi plac lucrurile ambițioase, vreau să ne îmbunătățim constant modul de lucru, să evoluăm și să ne bucurăm de rezultatele muncii noastre.
Obiective profesionale
Pornim anul 2022 la fel de agili ca Superman și ne dorim o creștere a business-ului și a ariilor de clienți cărora ne adresăm. Ne dorim o structură de portofoliu cât mai diversă și echilibrată financiar, accentul fiind pe serviciile de consultanță și de conținut. Activitatea de comunicare este dinamică și în continuă schimbare, iar noi ne-am dezvoltat în ultimii ani capabilitățile digitale pentru a oferi clienților campanii complete.
Anul 2022 este oportun pentru reinventarea, consolidarea brandurilor, a comunicării autentice. Inovația, creativitatea, digitalizarea, dar și puterea de adaptare permanentă la condiții sau instrumente noi de comunicare sunt importante.
Ce schimbari va propuneti in activitate
Avem clienți care continuă să funcționeze cu motoarele turate. Pentru toți, comunicarea comercială, comunicarea corporate, comunicarea internă și social media au fost și rămân vitale. Iar aici intervenim și ajutăm noi. Suntem recunoscuți pentru soluțiile strategice bune, pentru creativitate, consistență, eficiența și execuții inedite. Ne respectăm clienții și acesta este și motivul pentru care nu refuzăm să ne implicăm indiferent de ora sau zi. Cred cu tărie că expertiza și serviciile de comunicare se pot cumpăra, dar nu și implicarea echipei, iar la RAN Communication oamenii fac diferența.
O activitate pe care o dezvoltăm acum este partea de produs dedicat platformelor social media - de la conceptul creativ , conținut, influencer management, până la producția efectivă,
Focusul nostru este pe eficientizarea și utilizarea corectă a instrumentelor și canalelor de comunicare, precum și pe rezultate.
2021, anul incercarilor
Industria de PR s-a acomodat rapid cu noile contexte și a răspuns în timp real oricăror provocări. A fost un an plin pentru mulți jucători.
Anul 2021 a fost un an care ne-a pus la încercare. Nu facem operații pe cord deschis, dar, uneori, când se termina ziua, ne simțeam de parcă am trecut prin toate furcile caudine. A fost anul în care am avut oportunitatea de a ne dezvolta o calitate personală. Unii – răbdarea, alții – controlul emoțiilor, alții – empatia, îngăduința pentru greșelile celuilalt, curajul sau perseverența.
Anul 2021 ne-a pus mai bine în valoare experiența și serviciile pe care le oferim și care, ne-au deschis noi uși în organizațiile clienților.
Previziuni despre piața de PR in 2022
Văd luminița de la capătul tunelului, dar încă sunt multe incertitudini. Industria de marcom depinde de starea economiei în general, iar scenariile economice variază. Aș dori să am optimismul politicienilor care ne spun ca totul va fi bine, însă fără să am globul de cristal știu că va fi o perioadă lungă de timp până vom reintra în normal. Vor rezista companiile creative si flexibile, adaptabile și care vor intelege că planurile trebuie ajustate permanent.
Prezentul a devenit imprevizibil și este un moment oportun de a ne redefini prioritățile și scara de valori. Lumea nu va mai fi la fel însă brandurile vor comunica în continuare, în alți parametri, însă.
Activitatea de PR nu ia pauze. Anul a început foarte activ și este foarte probabil să dedicăm mai mult timp pentru content marketing și creare de video content.
Lumea influencerilor devine din ce în ce mai competitivă. Cred că totul e o chestiune de context și că vor rămâne pe termen lung doar influențatorii care au anumite aptitudini și abilități reale de a produce un conținut atractiv și care se adaptează formatelor oferite de platforme. Multe branduri au înțeles că nu te ajută cu nimic vocea unui influencer care nu are relevanță pentru audiența ta, mai ales când acesta și-a trasformat feed-ul în reclame.
În plus, va continua tendința în comunicare de identificare a liderilor de opinie relevanți, credibili și care pot aduce beneficii brandurilor la nivel de awarness și imagine.
Trenduri care se pot naste&trenduri care vrei sa dispara
Sunt unii care cred că realitatea virtuală și realitatea augmentată sunt o găselniță de moment al căror moment va trece, însă cred că asistăm la nașterea unor noi medii de exprimare, ce vor deveni o parte integrantă a vieții de zi cu zi a oamenilor.
Contentul de calitate rămâne vital in mixul de comunicare, indiferent de canale și platforme.
Un trend care va continua să se dezvolte este personalizarea, consumatorii fiind atrași să cumpere produse și servicii de la branduri care oferă experiențe personalizate.
O altă tendință este abordarea cu seriozitate a zonei de sustenabilitate. Sustenabilitatea brandurilor devine tot mai importantă în alegerile pe care consumatorii, clienții, dar și angajații le fac, atunci când vine vorba despre a achiziționa bunuri și servicii sau despre a lucra pentru o companie.
Parti bune și parti grele în 2021 pentru agentie
Am avut un an bun. Ne-am păstrat portofoliul de clienți și am câștigat noi clienți, am avut provocări și situații pe care le-am depășit cu succes. Am înteles că adaptarea nu mai este o opțiune, ci este o condiție pentru a trece cu brio peste această perioadă. Cum, cât de repede, cât de mult – depinde de fiecare dintre noi.
Părțile bune
Privilegiul de a fi dezvoltat relații de lungă durată cu clienții noștri, dar mai ales ocazia de a învăța și de a construi împreună.
Părțile mai puțin bune
Că nu există plan care să prevadă tot. Că nu poți controla evenimente. Că uneori trebuie să-o iei de la capăt.
Cele mai speciale proiecte la care ati lucrat in 2021
Anul trecut am fost nevoiți să ne orientăm către noi canale de comunicare, să găsim soluții out of the box funcționale, să jonglăm cu bugete moderate.
Deschiderera unui număr de 26 de noi magazine KIK România în ultimele luni ale anului a mobilizat echipa RAN, fără a neglija alte proiecte în derulare, iar promovarea unui număr de 12 filme distribuite de Forum Film într- o perioadă scurtă de timp a fost o adevărată provocare și a necesitat un plan de comunicare creativ.
Un proiect drag a fost organizarea evenimentului care a marcat aniversarea a 50 de Mah Jong, piesa vedetă a brandului Roche Bobois. Am organizat împreună cu clientul o licitație electronică pentru a strânge fonduri dedicate programului „Pâine și Mâine” al Fundației World Vision. Au fost scoase la vânzare cinci perne unice din colecția Mah Jong, fiecare fiind personalizată de către un designer român - Anca Fetcu Lupu, Mihai Grama, Teodora Burz, Omid Ghannadi și Ciprian Șipoș. Finalul de an a fost marcat de organizarea unui eveniment exclusivist pentru Gino Rossi & CCC, precum și sesiunea anuală de fotografii de Crăciun organizată pentru clientul nostru Pandora și care a reunit jurnaliști și influențatori apropiați brandului.
Ce campanii v-au atras atentia in 2021
Mi-au plăcut campaniile de comunicare guvernamentală din Marea Britanie legate de criza sanitară. Mesajele au fost clare, scurte, ușor de reținut și informale, comunicare a fost pe limba oamenilor, simplă și eficientă, fără cuvinte sofisticate, fără precizări din legi și norme.
Ce ai invatat cel mai important din anul precedent
2021 a fost un an ușor și greu, cu suișuri și coborâșuri, cu zâmbete și lacrimi, cu reușite și eșecuri. A fost un an cu multe semne de întrebare și puține răspunsuri, cu multe vulnerabilități la care a trebui să fim atenți.
Important e să te concentrezi pe soluții. Nu există problemă fără rezolvare.
Un cantec pentru început de 2022
Cântecul “Unstoppable” interpretat de Sia este fredonat de mine la începutul zilei;)
2022 SIGUR va fi anul...
exploatării oportunităților.