Cântece de Crăciun, brazi împodobiţi, întâlnirile de familie, zăpada, Moș Crăciun și renii săi. Pe Elena Ciocoiu, PR assistant la Galeriu & Partners, o bucură tot ceea ce simbolizează Crăciunul. Dorința de a dărui s-a concretizat anul acesta în press kit-uri pregătite cu atenție în biroul transformat în atelierul lui Moș Crăciun. La baza pregătirii acestor cadouri a stat experiența Elenei în ceea ce privește rolul de mamă. Pentru că știe că toate mamele din lume simt nevoia unui răgaz din când în când, s-a gândit să le ofere un reminder care a luat forma unei căni cu un mesaj simpatic.
Am avut ocazia să ofer un insight din viaţa de mamă şi să am un interlocutor care nu doar că m-a înţeles şi a acceptat, ci a şi făcut din asta un element cheie în campanie. Este vorba despre o cană caligrafiată manual de mesajul “Shh! This is mommy time!”, care a acompaniat produsele Sudocrem, decoraţiunea pentru brad şi ceaiul cu aromă Christmassy din press kit.
Elena e în echipa celor care încep să asculte colinde încă din septembrie și care abia așteaptă să împodobească totul în jur. Acum, după ce Crăciunul abia a trecut, ne gândim deja la planurile pentru 2022. Interviul de mai jos ne ajută să conservăm emoțiile bune pe care le-am simțit în această perioadă și să ne gânndim la intențiile pentru noul an.
Drumul spre PR
Aş putea spune că a fost o întâmplare fericită, nu ceva premeditat. Am luat decizia de a face o schimbare în cariera mea după perioada de concediu de maternitate şi mi s-a ivit această oportunitate de a păşi în lumea PR-ului şi comunicării.
M-a prins imediat “microbul” acestei industrii, atmosfera efervescentă, faptul că îmi pot pune în practică ideile creative şi nu în ultimul rând faptul că nu mă plictisesc niciodată. Mă bucur tare mult că am fost deschisă către această experienţă.
Campanii de sezon
Un lucru a rămas constant: dorinţa de a dărui, mai ales în preajma Crăciunului, aşa că am încheiat anul transformând biroul nostru în atelierul lui Moş Crăciun, pregătind sute de PR kit-uri pentru reprezentanţi din presă şi influenceri.
Prima solicitare a venit încă din octombrie, de la Sudocrem Romania, un client foarte drag mie pentru că sunt mamă, şi am fost înca dinainte un fidel cumpărător al acestei creme-minune. Desigur, s-a şi concretizat cu succesul la care ne aşteptam, având în vedere calitatea produsului lor şi cât de tare ne-am “îndrăgostit” noi de acest brand.
Însă Moşul nostru nu a venit doar cu daruri pentru mame şi copii, ci şi cu arome îmbietoare de cafea premium din Indonezia, de la clientul nostru Blue Phoenix, de exemplu.
Ne-am gândit să aducem magia Crăciunului în casele destinatarilor acestor pachete, dar am tinut cont în acelaşi timp şi de indicatorul cost effectiveness, o constantă a ultimilor 2 ani in contextul pandemic.
Cum ati intrat anul acesta in atmosfera festiva
Crăciunul este perioada mea absolut favorită din an, aşa că inspiraţia pentru campanii vine într-un mod natural, almost effortless. Este mult mai uşor să transmiţi starea de spirit şi să spui povestea clientului într-un mod cât mai original şi creativ atunci când există implicare emoţională şi eşti înconjurat de o atmosferă magică, aşa cum e mereu în decembrie.
La birou am intrat în atmosfera festivă cam de pe la sfârşitul lui noiembrie. Uşor timid iniţial, o decoraţiune mică azi, alta mâine şi tot aşa, până când biroul a devenit atelierul Moşului, cum am zis şi mai sus. L-am umplut de cadouri, decoraţiuni şi arome de Crăciun: brad, portocală, scorţişoară, vanilie, turtă dulce, everything Christmassy.
Cea mai mişto amintire din agenţie legată de Crăciun
Sincer, sincer, cea mai misto amintire este chiar din anul acesta. Campania împreună cu Sudocrem a fost specială pentru mine. Am avut ocazia să ofer un insight din viaţa de mamă şi să am un interlocutor care nu doar că m-a înţeles şi a acceptat, ci a şi făcut din asta un element cheie în campanie. Este vorba despre o cană caligrafiată manual de mesajul “Shh! This is mommy time!”, care a acompaniat produsele Sudocrem, decoraţiunea pentru brad şi ceaiul cu aromă Christmassy din press kit. Cana este o creaţie a Roxanei Bescuca pe care am descoperit-o în researchul pentru cadouri inspirate.
M-am simţit cu adevărat apreciată de client, care a fost open minded, a mers pe mâna noastra, iar rezultatele au fost de-a dreptul WOW! Toate mamele care au primit cadoul s-au regasit în mesaj.
Da, absolut toate ne iubim copiii enorm, nu există nicio îndoială, însă adevărul este că avem nevoie de momente pentru noi, so we don’t lose ourselves in motherhood completely. :)
Aşadar, această cănuţă a venit ca un mic reminder pentru mame (şi pentru cei din jurul lor) că este nevoie să mai ia câte o pauză de relaxare din când în când.
Cea mai frumoasă reclamă de Crăciun a tuturor timpurilor
I love all Christmas commercials, dar cred că reclama la Coca Cola din 2020 cu tatăl care pleacă pe vas, dar face tot posibilul să ducă scrisoarea fetiţei lui Moşului, la Polul Nord este printre cele mai frumoase.
Îl vedem pe tată prin pădure, prin apă, prin deşert, pe un munte înzăpezit, iar când în sfârşit ajunge la casa Moşului, pe uşa casei lui scrie “Closed for Christmas”. Imediat, camionul Coca Cola îşi face apariţia şi îl ajută, ducându-l acasă. La coborâre, şoferul camionului îi înmânează tatălui scrisoarea fetiţei lui pe care acesta o lăsase pe treptele casei Moşului. Când o deschide, tatăl vede că în ea fetiţa scrisese doar “Dear Santa, please bring daddy home for Christmas” şi nimic altceva. Tatăl şi fiica se îmbrăţişează fericiţi, pe ecran apare mesajul „This Christmas, give something only you can give”, iar ultimul cadru este cu şoferul camionului despre care aflăm că de fapt era Moş Crăciun.
So cute!
Clișeele enervante din reclamele de Crăciun
Aici nu prea am cum să răspund pentru că I’m a sucker for Christmas cliches. :) Cântece de Crăciun, brazi împodobiţi, family gatherings, snooow, Santa and his reindeers, bring it all to me, nu mă enervează nimic legat de Crăciun. There’s no such thing as too much Christmas!
La o vorbă cu Moșu’
Team “colinde din septembrie” here.
Dacă aş sta cu Moş Crăciun la cafea, întâi şi întâi i-aş spune cât de mult îl admir şi de ce, apoi l-aş întreba dacă are instagram, după care i-aş cere voie să postez un story cu el, şi cel mai probabil aş începe să îi povestesc despre campaniile noastre drăguţe de Crăciun. Şi cred că i-ar plăcea şi lui să fie, for once, de partea cealaltă a baricadei şi să primească în dar un press kit cu cafea.
Consumerismul din perioada sărbătorilor
Cred că în perioada sărbătorilor multe dintre cumpărăturile pe care oamenii le fac sunt din impuls şi pe fond emoţional şi desigur marketingul de sezon contribuie mult la asta, însă nu judec, pentru că şi eu sunt parte din poveste, uneori cu un îndemn prin campaniile de la birou, alteori în tabăra cealaltă, adică în postura de cumpărător, cu un imbold căruia nu îi pot rezista.
Ce iti place cel mai mult la Crăciun
Ador să petrec mai mult timp lângă cei care îmi sunt dragi, ador să împodobesc tot - bradul, casa, geamurile, îmi place să dăruiesc şi să primesc cadouri, şi îmi place să observ cum oamenii chiar devin un pic mai buni şi mai înţelegători în perioada asta, faţă de restul anului.
Ce iei cu tine din 2021, ce vrei să laşi aici
În 2022 visez să evoluez pe plan profesional din ce în ce mai mult, iar pe plan personal visez doar să îmi păstrez sănătatea, liniştea şi iubirea pe care deja le am.
Vreau să las aici în 2021 lipsa de încredere în sine şi sindromul impostorului care îşi scoate corniţele când mi-e lumea mai dragă.
Ce înseamnă un Crăciun românesc, cât am preluat din afară
Sunt câteva tradiţii româneşti care pe mine nu ma încântă, cum ar fi tăiatul porcului sau mersul cu ursul şi capra, de care mă speriam când eram copil şi mă sperie şi acum.
Să fiu sinceră, eu înclin mai mult către “tabăra” tradiţiilor preluate, cum ar fi calendarele Advent, căsuţele de turtă dulce, ciorapii pentru cadouri, kisses under the mistletoe, watching cheesy Christmas movies şi desigur beculeţe şi decoraţiuni de Crăciun prin toată casa (sau biroul).
Dar îmi plac şi colindele lui Hruşcă şi nu zic nu nici cozonacului tradiţional. :)
Un lucru este sigur: emoţia şi magia Crăciunului ne unesc pe toţi şi fiecare sărbătoreşte aşa cum simte.