[Xmas inspiration] Alexandra Ganea: Anul acesta am invatat extrem de multe, putin “the hard way”, dar a fost un an in care am crescut mult

[Xmas inspiration] Alexandra Ganea: Anul acesta am invatat extrem de multe, putin “the hard way”, dar a fost un an in care am crescut mult

In Spania s-a indragostit Alexandra Ganea de ceramica poloneza. La prima vedere si iremediabil s-a intamplat totul. Si a inceput sa viseze la un magazin cochet, al ei, in care sa vanda obiecte din acest material. A creat brandul Blop, pentru care ea alege forme si culori, iar designeri polonezi creeaza si produc manual cani, cesti, boluri, farfurii din ceramica ecologica.

Clientii vin in magazinul online si cumpara cate un obiect sau doua, apoi revin pentru comenzi mai mari. Fiindca, spune Alexandra, cerámica asta da dependenta, exact ca ciocolata.

“Ador efectiv aceste vase si imi place sa gatesc si sa mananc in ele. Si mi-am dorit sa simta si altii ce simt eu cand vad ceramica asta. Numele a iesit in joaca aproape, m-am tot jucat cu doua cuvinte - blue pottery – pana a iesit Blop”

De la Alexandra Ganea, aflam ce cadouri colorate si bune Blop puteti face celor dragi de Craciun.

 

Colectia de sarbatori

Desi mergem pe ideea de slow fashion, cine nu iubeste niste braduti sau reni draguti? Asa ca avem si o colectie care se numeste “Iarna pe ulita” unde gasim cerámica pictata si decorata cu motive craciunesti, cum imi place mie sa le spun. Modelul “Ger” este preferatul meu, arata a sate imbracate in zapada si a…ger, efectiv.

 

Comunicarea cu clientii

Raspund personal la toate mailurile, telefoanele si incerc pe cat pot sa creez o mica relatie cu fiecare dintre ei. Trimit mesaje personalizate, imi notez cand am ceva de raspuns. De cele mai multe ori comunicarea se face telefonic sau Instagram/Messenger.

 

2021 pentru Blop

Anul acesta am invatat extrem de multe, putin “the hard way”, dar a fost un an in care am crescut mult. Cred ca anul o sa se termine cu satisfactia ca am dat tot ce am putut si ca o sa fie din ce in ce mai bine.

 

Scurt ghid de supravietuire in criza

Si eu inca invat. Adica invatarea un se termina niciodata.

Una dintre regulile de aur cred ca este sa te gandesti de 200 de ori inainte sa faci ceva si apoi sa mai intrebi 5 oameni sa te mai gandesti putin si de abia apoi sa actionezi. Eu sunt impulsiva si m-a costat.

A doua regula ar fi sa te pui pe tine si business-ul tau pe primul loc. Si prin asta un vreau sa zic calcati pe cadavre, ci pur si simplu daca simti ca ceva un este in regula sau ca o colaborare trebuie incheiata sau trebuie sa te retragi din participarea la un eveniment pentru ca in ultimul ceas ti-ai dat seama ca un e ok pentru tine si business, e ok sa o faci.

 

Omul din spatele brandului

Eu sunt din Snagov si am avut o copilarie minunata. Toata ziua pe lac cu prietenii si verisorii mei. Apoi am mers la scoala, am facut facultatea de limbi straine si apoi am plecat la masterat in Spania. Asta asa pe foarte scurt :). Si acolo am ramas vreo 9-10 ani de zile. Tot acolo am cunoscut ceramica poloneza, de care m-am indragostit pe loc si iremediabil. Si mi-am dorit foarte tare sa am si eu un magazin cochet cu cerámica asta care este o adevarata opera de arta.

Vasele sunt produse special pentru brandul Blop. Eu aleg formele si patternul creat de talentatii designeri polonezi si ei le fac pentru noi. Colaboram si pe partea de design, adica eu vin cu sugestii sau modele noi si apoi ei le introduc in catalogul de forme sau de picturi.

 

Povestea Blop

Imi doream tare mult sa fac ceva artistic. De cantat nu stiu sa cant :), de pictat, mai pictez, dar nu asa profi. Si prin faptul ca particip cumva si eu la nasterea acestei ceramici, sufletul meu de artist a prins aripi. Ador efectiv aceste vase si imi place si sa gatesc si sa mananc in ele. Si mi-am dorit sa simta si altii ce simt eu cand vad ceramica asta. Numele a iesit in joaca aproape, m-am tot jucat cu doua cuvinte - blue pottery – pana a iesit Blop.

 

Valori de brand

Un principiu dupa care incerc sa ma ghidez este „ce tie nu-ti place, altuia nu-i face”. E greu uneori, mai ales cand oamenii sunt nerespectuosi sau rautaciosi si am tendinta s araspund la fel. Dar incerc sa fiu efectiv om. Mereu. Sa acord atentie, sa fiu politicoasa si empatica. Inclusiv cand apare un produs nou la noi, probabil s-a intamplat asta pentru ca mi s-a spus ca exista o nevoie sau o dorinta in directia aia.

 

Clientii tai

Ador oamenii care cumpara produsele mele. Sunt toti minunati, oameni buni, blanzi, care apreciaza frumosul si calitatea. Oameni cu valori si principii probabil comune cu ale mele. Le place sa citeasca, sa calatoreasca, sa gateasca, sa faca un cadou special.

Multi clienti cumpara o canuta, doua, sa vada cum sunt produsele. Imi dau seama din comenzi pentru ca imediat cum ajung la ei, urmeaza o noua comanda mai mare. Revin pentru ca este o ceramica deosebita. Pe langa faptul ca este facuta manual, este ecologica si termorezistenta. Adica se poate folosi in cuptor pana la 280 de grade C. Se spala usoar, tavile nu ard prajiturile, mancarea este mai gustoasa. Si o data ce ai ceva de la Blop, mai vrei. E ca ciocolata :).

 

Produse preferate anul acesta

Toate produsele Blop se vand bine. Canile si cestile, ceainicele, bolurile, vazele, sticlele de ulei, farfuriile. Toate, serios. Untierele iarasi s-au vandut foarte bine. Cred ca se vand bine toate pentru ca sunt foarte potrivite de cadou.

 

Supravietuirea unui mic business in criza

Este nevoie de dorinta si incredere si multa, multa munca si sacrificii. Trebuie sa dai tot ce ai. Sa fii implicat 100%. Cel putin asta cred eu. SI de multa rabdare mai este nevoie.

 

Pregatiri pentru 2022

Am planuri mari. Tineti aproape :). Vreau sa fiu mereu recunoscatoare pentru tot ce primesc, lectii, bucurii, tot. Asa ca merg mai departe plina de entuziasm si bucurie ca fac ce imi place, oricat de greu este uneori. Imi doresc sa bucur cat mai multi oameni si sa ajunga la cat mai multi dintre noi aceste frumuseti de calitate.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Branduri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related