[Xmas inspiration] Manuela & Cezar Blînda: Încercarea noastră este de a crea prin obiect o conexiune a omului cu natura, întărind astfel ideea de apartenență la ea

[Xmas inspiration] Manuela & Cezar Blînda: Încercarea noastră este de a crea prin obiect o conexiune a omului cu natura, întărind astfel ideea de apartenență la ea

Pentru oamenii preocupați de mediul în care trăiesc și de energia acestuia. Pentru oamenii care iubesc arta decorativă și bijuteriile handmade creează în atelierul lor, dintr-un sătuc de lângă Timișoara, Manuela și Cezar Blînda. Ea este artist, muzician și designer. El este psiholog și designer. Și-au unit viețile și viziunile la începutul anului trecut, iar acum desenează și produc împreună obiecte din materiale organice.

"Clienților le place când află de unde provin ideile din spatele obiectelor, când le arătăm momente de lucru efectiv. Observăm și o oarecare uimire din partea lor când descoperă cum ne jucăm cu formele organice, că materia poate fi atât de maleabilă și lipsită de constructe".

Manuela și Cezar Blînda povestesc despre brandul LUN și despre ce au preferat anul acesta clienții lor. Colecția lor de Crăciun este generoasă, iar piesa de rezistență este globul de pom din lemn.

 

Cum se simt sărbătorile

Această perioadă din an întotdeauna este așteptată, cumva este încărcată de un aer de sărbătoare și de un sentiment de nerăbdare și bucurie jovială. Poate pentru câteva zile libere, revederi cu oameni dragi și în mod deosebit un prilej bun de tihnă sufletească.

 

Colecția de Crăciun

Din punct de vedere al obiectului am decis să însuflețim un element clasic al acestei perioade și anume ornamentul de pom. Pentru noi, fiecare tip de lemn ascunde în fibrele sale o frumusețe și o strălucire deosebită și în același timp caldă și modestă. Așa că am pus laolaltă cât mai multe tipuri de lemn (cireș, nuc, salcâm, dud, arin, fag marmorat, frasin, cedru, ulm, stejar, meranti) și prin mișcări organice de formă le-am scos frumusețea la suprafață. Așa cum sunt expuse în mod natural, puse împreună cu alte elemente de Crăciun - presepiu, ghirlande, Mos Crăciun, fulgi, instalații luminoase etc se completează foarte bine, iar prin aceasta am ținut să fie ornarea mai degajată și aerisită.

Pe partea de bijuterie am dorit să mergem pe această idee de mesaj. Cu toții simțim mai mult sau mai puțin în această perioadă un fior, fie că se referă la a fi mai buni, la a dărui, la a primi, la pregătirea de noi rezoluții s.a.m.d., dar totodată este și multă zarvă în jur care poate trece doar ca un vis frumos care nu lasă nimic în urmă. Pe această sensibilitate am dorit să pășim și să creem o colecție de bijuterii (coliere, broșe, cercei) care poartă cu ele un mesaj nobil către sine. Iar dacă ne întrebați ce anume conține acel mesaj, nu vom ști, căci el este pentru fiecare în parte, este o solie a sufletului, de aici și denumirea colecției SOLIE. Și după cum le-am descris, ele sunt solii de vibrație dintr-un viitor metafizic.

 

Cum vă țineți clienții aproape

În tot ceea ce facem căutăm să fim cât mai autentici posibil, inclusiv în relația cu clienții noștri. Deși poate părea contraintuitiv, nu ne folosim de abordări clasice de marketing reduceri, discount-uri, puncte bonus, black Friday etc.) ca să ne fidelizăm clienții, să îi ținem aproape și să căutăm să îndulcim relația cu ei. Ceea ce facem însă, este să transmitem cât putem de fidel ceea ce noi simțim și trăim atunci când creem un anumit obiect sau bijuterie, ce muncă implică, ce simbolizează și sugestii de cum ar putea clientului să i se îmbunătățească viața, atât materială cât și estetică și spirituală. Este o relație bazată pe bunul simț și pe respectul față de munca cuiva, care duce la o rezonare reciprocă. Comunicăm pe Facebook și Instagram prin paginile LUN Design și LUN jewellery , și de câteva luni pe site-ul oficial LUN de unde clienții pot vedea în detaliu toate produsele atelierului și de asemenea pot cumpăra foarte ușor prin metodele deja cunoscute.

 

2021 pentru LUN

Anul acesta considerăm că ne-am îndeplinit niște obiective mari legate de consolidarea afacerii. În primul rând ne-am mutat într-un sat de câmpie de lângă Timișoara, ne-am construit atelierul propriu și suntem înconjurați de liniște, de natură și astfel având parte de inspirație și creativitate din abundență. Totodată aceasta vine la pachet și cu o relaxare pe fondul pandemic, ne mai simțindu-ne constrânși de spații mici.

Un alt obiectiv îndeplinit a fost să ne construim site-ul propriu și să îl punem în funcțiune, tocmai pentru a putea să avem o identitate proprie în online și totodată să avem o oarecare independență față de rețelele mari de socializare. Sfârșitul anului (respectiv luna Decembrie) ne va aduce câteva târguri și expoziții (Expo-târg alături de Breasla artizanilor și FABERLAND. Ambele se desfășoară în incinta Faber pe 18-19 ale lunii) la care suntem nerăbdători să participăm și să povestim cu oamenii despre ce am mai facut și facem. Apoi ne vom lua și noi câteva zile de lejeritate timp în care ne punem pe hârtie rezoluțiile pentru 2022.

 

Scurt ghid de supraviețuire în criză

  • Nu contează cât de mic ești, trebuie să îți protejezi munca – să ceri avans, să ai contract etc.
  • Sunt foarte multe fonduri nerambursabile, microgranturi etc care te ajută mult – informează-te
  • Conștientizează macro-ecosistemul lumii în care trăiești și valoarea pe care o aduci în aceasta.
  • Caută mereu noi metode de creștere și consolidare – colaborări, expuneri publice etc.
  • Păstrează integritatea brandului – consolidează identitatea, fii ferm, autentic și onest. E nevoie mai mult ca oricând.

 

Oamenii din spatele brandului

Manuela Marchiș (Blînda): Artist, muzician și designer din Timișoara. A studiat mai întâi liceul de artă și apoi a urmat studii universitare la Facultatea de Artă, secția sculptură. După o activitate de 10 ani în grafică și sculptură, a căutat să transpună expresia operei sale în design de bijuterie în ultimii 6 ani, prin atelierul L U N.

Cezar Blînda: Psiholog, designer și autor de carte din Huși, Vaslui. După 4 ani de studii teologice în Seminarul teologic Romano-catolic din Roman, au urmat alți 3 de licențiere în psihologie la Iași. A explorat concomitent lucrul cu lemnul, ce a însumat bijuterie, corpuri de iluminat și piese de mobilier.

Ne-am unit viziunile și numele la începutul anului 2020, dezvoltând initial noi concepte de bijuterie organică și mai apoi extinzându-și interesul înspre design-ul de obiect contemporan din lemn.

 

Povestea brandului

LUN așa cum îl descriem, înseamnă, ca și celelalte arte care ne trăiesc, o extensie a ceea ce simțim și transformăm prin filtrul uman, din vasta percepție asupra creației, a ceea ce este și devine. Arta ni se arată ca o oglindire a adâncului, desfășurând hărți emoționale ale subconștientului, în procese de autocunoaștere și recunoaștere a esenței.
Opera noastră se ocupă, în general, de redarea unui univers figurativ suprarealist, fluid și volumetric, care își schimbă permanent reperele de contact. Cautăm ambivalența vieții, misterul imaginarului transpus în materie. Obiectele le clădim pe structuri interioare ca o realitate sensibilă, căutând mișcarea și armonia prin contemplarea viului și a frumosului.

Încercarea noastră este de a crea prin obiect o conexiune a omului cu natura, întărind astfel ideea de apartenență la ea. Pe lângă acest aspect intervenim în procesul de creație prin observarea simțurilor înspre ceea ce ne trezește o naturalețe aproape arhaică resădită în prezent.

 

De ce este nevoie ca un mic business să supraviețuiască în vremuri grele

De multă determinare și trebuie ținut cont de echivalarea balanței dintre material si spiritual, dintre ceea ce esti dispus sa faci pentru ați păstra liniștea sufletească, de a crea în continuare din pasiune și în același timp de a căuta în permanență noi metode de creștere și consolidare.

Deși poate nu înseamnă mult într-un timp imediat, orice pas mic bine consolidat, te va sprijini pe termen lung.

 

Clienții voștri

În principal clienții noștri sunt cei care acordă o importanță esteticii din jurul lor, cei care construiesc o relație cu mediul căminului lor. Pentru ei obiectele au semnificație, pot crea legături, pot da naștere unor amintiri, pot crea atmosferă colocvială, intimă etc. Mai sunt clienți pentru care apropierea de natură este importantă, vor să aibă un impact cât mai pozitiv asupra mediului, folosind astfel obiecte din lemn.

Clienților le place când află de unde provin ideile din spatele obiectelor, când le arătăm momente de lucru efectiv, unii fiind mesmerizați de procedee tehnice etc. Observăm și o oarecare uimire din partea lor când descoperă cum ne jucăm cu formele organice, că materia poate fi atât de maleabilă și lipsită de constructe.

 

Cele mai vândute produse

Dintre cele mai vândute produse, au fost cele pe care le-am lansat chiar anul acesta, si anume un model de bol ars din tei, recipiente de bucătărie cu ghindă și merele din lemn de măr.

Luându-le punctual, bolul are un design aparte, este asimetric armonios, ergonomic și fiind negru scoate foarte bine în evidență orice conține.
Recipientele cu ghindă, au stârnit mereu un surâs pe față la vederea ghindei supradimensionate pe post de capac, cu care trebuie să interacționezi de fiecare dată când îl deschizi.

Iar merele din lemn de măr au avut o poveste sublimă. Cezar: Astă primăvară când toți pomii erau înnmugurați și plini de flori, un măr din grădină nu a mai revenit la viață, fiind uscat. În momentul când să îl tai, am simțit compasiune față de el și i-am promis că o să fac din lemnul lui în continuare mere.În felul acesta a continuat să trăiască.

 

Pregătiri pentru anul care vine

Anul ce vine îl presimțim ca fiind foarte plin. Asta implică desigur tot felul de metode de consolidare a afacerii dintre care menționez: mai întâi de toate vom căuta să ne pregătim din timp pentru evenimente viitoare, vom căuta colaboratori atât pe partea de expunere și vânzare, dar mai ales în creștere pe partea de amprentă online.

Un alt, așa zis proiect oarecum separat, constă în implementarea unui circuit de folosință a resurselor pe care le utilizăm în atelier. Pe scurt, avem un material - lemn, din care facem un anumit obiect, din care rezultă anumite resturi spre exemplu rumeguș. Acesta la rândul lui poate fi folosit la fabricarea brichetelor de ars în sobă, ca suport pentru creșterea ciupercilor etc. Încă nu știm exact toate detaliile concrete, însă mai lăsăm și timpul în care ne flăm să ne spună ce avem de făcut. Iar ca un sfat de final, noi avem o vorbă destul de simplistă ca formulare, dar importantă în înțeles : dă-ți de treabă ca să știi de ai de făcut în viață.

Toate cele bune vă dorim, să aveți Sărbători binecuvântate și un an nou cât mai împlinit!

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Companii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related