Agenția de comunicare digitală Conversion a lansat 3 campanii distincte de vaccinare, care targetează oamenii care nu s-au hotărât încă dacă se vaccinează sau nu.
De ce oamenii nehotărâți?
Pentru că dacă ei decid să se vaccineze, pot înclina balanța pentru ca România să ajungă la imunitatea de turmă – un sondaj INSCOP confirmă că doar 20% dintre nevaccinați sunt radicali, 80% spun că nu au destule informații despre vaccin.
De ce 3 campanii?
Pentru că nu credem că există un mesaj unic care să îi convingă pe toți, ci că fiecare face “click” la altceva. Și este prea important să “atingem” cât mai mulți oameni ca să ne bazăm pe un singur mesaj.
Call to action
Salutăm demersurile similare făcute de colegii de breaslă. Credem că în contextul crizei sanitare, oamenii cărora în mod normal încercăm să le vindem produse, servicii și experiențe prin campaniile pe care le facem au nevoie de educare și îndrumare. Pentru că le poate salva viața. De aceea, ne-am mobilizat resursele strategice, creative și financiare.
Ne-am bucura să se alăture demersului nostru orice companie care poate oferi susținere financiară, spațiu media sau orice alt ajutor care să crească vizibilitatea și impactul campaniilor.
Despre target, mai pe larg, și cum îl abordăm
Ne adresăm oamenilor nehotărâți, cei care conștientizează pericolul Covid-19, dar:
- nu au încredere în siguranța vaccinului, le e teamă de efectele secundare pe termen lung
- nu sunt convinși de eficienta vaccinului
- nu mai știu pe cine să asculte, aud în toate părțile păreri contradictorii; de aceea, își tot schimbă decizia de vaccinare
- cred sau speră că se pot proteja de virus și să nu mai fie nevoie să se vaccineze
Pe scurt, în mod paradoxal, exagerează în ce privește frica de efectele vaccinului, în timp ce sunt foarte încrezători în faptul că nu se vor îmbolnăvi sau că vor trece cu bine prin boală.
Am înțeles că mare parte dintre oamenii nevaccinați încă mai caută informații, încearcă să navigheze printre mesajele cu care sunt bombardați și să își calculeze riscurile.
E important să le vorbim cu respect, înțelegere și fără a face presiuni, pentru că nu reacționează bine la presiuni. Prin urmare, am evitat să fim imperativi și am ales să-i ajutăm să-și chestioneze poziția, lăsându-le spațiu pentru a lua o decizie.
Prima rută de comunicare – Nu mai ai timp
Această direcție încearcă să imprime un sentiment al urgenței, al necesității de a lua o decizie cât mai repede. În crize, fix de asta ducem lipsa: de timp, mai ales de timp de gândire. Dar totodată, atunci când suntem contra-cronometru, avem nevoie să fim siguri că facem lucrul cel bun. De aceea, mesajul „Nu mai ai timp” este însoțit de variantele pe care le ai în fața virusului și implicațiile lor, menite să ajute oamenii să își pună ordine în gânduri pentru a reuși să ia o decizie.
Ruta doi de comunicare – Părerile neavizate pot fi periculoase
Încrederea în autoritățile reale este scăzută, în timp ce în jurul nostru circulă informații false și păreri contradictorii despre vaccinare. Din aceste motive, oamenii se întreabă de cine ar trebui să asculte, pe cine ar trebui să creadă și duc neîncrederea în vaccinare mai departe în cercul de apropiați, cel mai puternic influencer de opinie. Iar până nu găsesc răspunsul la această întrebare e greu de crezut că pot lua o decizie care le impacteaza atât de mult viața. Cu această rută ne-am propus să îi ajutăm să navigheze prin noianul de informații și să ii orientăm către singura părere avizată: cea a medicului infecționist.
Ruta trei de comunicare – Gândește-te și la ei
Ruta trei aduce în prim plan viața interioară a celor dragi. Odată ce crezi în virus, nu ai cum să nu te temi de el. Și nu ai cum să nu te temi și pentru cei dragi. Dar nu toată lumea conștientizează asta, nu toată lumea reușește să vadă dincolo de încercările celor dragi de a-i convinge să se vaccineze, în sufletul acestora.
Primele rezultate, dupa 10 zile de campanie:
Reach total pe cele 3 campanii: 934.388
Total afișări pe cele 3 campanii: 2.327.886
Clicks pe cele 3 campanii: 6.466
Ruta cu cel mai mare reach: Nu mai ai timp
Ruta cu cele mai multe afișări: Gândește-te și la ei
Top 3 ads din punct de vedere reach: 1) 428.556; 2) 101.742; 3) 96.746
Top 3 ads din punct de vedere engagement: 1) 832; 2) 125; 3) 124
Call to action
Ne-am bucura să se alăture campaniilor noastre orice companie care poate oferi susținere financiară, spațiu media sau orice alt ajutor care să crească vizibilitatea și impactul campaniilor.