Calendarul ne-o spune clar: mai sunt 33 de zile pana la Craciun. Putem sa induram. Si sa fim sinceri, tot nu stim ce cadouri vom lua. Insa ele stiu. Cadourile stiu in mana cui vor ajunge. Intentionat ajung unele in mainile nepotrivite – ii stim cu totii pe aceia care spun ca isi doreau altceva – procedeaza astfel, numai ca sa nu se desconspire. Fireste, totul cu aprobarea lui Mos Craciun. Daca ar fi dupa ele, si nu dupa natura umana, cadourile ne-ar coplesi cu zile, saptamani inainte de data stabilita, dar ce sa vezi, au embargo: nehotararea si lipsa noastra de idei.
Nu e ca si cum putem gasi vinovati pentru asta, dar putem. Daca resursele universale de creativitate ar fi limitate, iar cei din industria noastra epuizeaza ideile tocmai in incercarea lor de a face cele mai misto spoturi de Craciun? Iar noi, victime sigure, ramanem fascinati de spoturi, dar habar n-avem ce o sa ii luam iubitului ori iubitei? Stim, conspiratia e prea mare. Ne oprim aici. Dar hai sa aruncam un ochi pe ce s-a mai creat nou, in tematica sarbatorilor. Am scris deja despre ce s-a facut pana acum, aici si aici.
Cei de la Samsung (Wieden + Kennedy Amsterdam) confirma teoria noastra si ne spun ca device-urile lor se indragostesc de cei care le vor primi cadou, inca din magazin:
Pentru un baiat din provincie, Craciunul nu vine cand spune calendarul ca vine, ci cand se intoarce inapoi in oras fata de care este indragostit. Cel putin, asa spun cei de la Vodafone Ireland (Grey London):
Iar cei de la Orange (Publicis), ne amintesc ca nu doar noi asteptam sarbatorile, ci si oamenii de zapada de asteapta pe noi: