young.LILIAC, singurul vin care se transformă în fiecare an sub inspirația artiștilor contemporani din România

young.LILIAC, singurul vin care se transformă în fiecare an sub inspirația artiștilor contemporani din România

Ne plac surprizele, noutățile, lucrurile pe care le știm, dar ”altfel”. Diversitatea e ceea ce face lumea să se miște, salvează rutina, dă ritm zilelor. Suntem aceste creaturi ale obiceiurilor, dar care vor să fie surprinși din când în când. Avem nevoie de schimbări care să ne anime și să ne facă să zâmbim. Și brandurile știu asta. Încearcă să rezolve cu stil paradoxul: să păstreze tradiția valorilor pentru care le sunt fideli consumatorii, dar să fie mereu altfel. young. LILIAC își surprinde publicul cu o etichetă nouă în fiecare an, realizată în urma unui concurs de design la care participă noile generații de creatori din România. În 2021, brandul celebrează 10 ani de metamorfoze cu o ediție inedită a concursului de design de etichetă - Label The Unlabeled.

 

Vinul vârstei tale 

Unicorni care se dau cu bicicleta, scene urbane stilizate, peisaje exotice, flori, dinozauri amuzanți, forme geometrice, dans, mister. O serie de lumi noi, diferite, fresh, se deschid în fiecare an prin imaginația artiștilor care își lasă amprenta asupra etichetelor young. LILIAC. Anul acesta, Crama Liliac aniversează primul deceniu de la lansarea young.LILIAC, singurul vin din România care își schimbă eticheta în fiecare an, cu o ediție specială. 

Provocarea din 2021 pentru creatorii care vor să participe la concursul de design al celei de-a 9-a etichetă young.LILIAC este ”The Transylvanian Wine of Your Age”.

Concursul de anul acesta se concentrează mai mult pe originile noastre: Transilvania. În timp ce majoritatea oamenilor au în minte imagini mai degrabă romantice sau sălbatice când se gândesc la Transilvania, ne dorim să arătăm că această frumoasă bucată de planetă nu este renumită doar pentru miturile și natura sălbatică, ci este și casa unei generații vibrante, urbane și creative, oameni care reprezintă noua Transilvanie – unde lucrurile se întâmplă astăzi pentru un mâine mai bun.

Participarea la acest concept unic deschide, de asemenea, o mulțime de oportunități și este, totodată, o experiență bună, deoarece posibilitățile de a proiecta imaginea unui produs nou sunt destul de rare. 

Privind înapoi la istoria concursului young.LILIAC, este greu de crezut cum trece timpul pentru că atunci când am lansat acest concept pur și simplu nu exista piață pentru acest tip de vin, dar încă o dată s-a dovedit că îndrăzneala de a risca a dat roade. Ne concentrăm pe tinerii iubitori de vin deoarece credem că, cu stilul de vin potrivit coroborat cu evoluția gustului și a educației în domeniu, putem forma o parte din viitoarea cultură a vinului din România, spune Miron Radic, Director General Crama Liliac.

Această inițiativa anuală a cramei Liliac este o formă de a susține comunitatea creativă. Creatorii din România - designeri, graficieni, pictori, artiști din orice domeniu - sunt încurajați să se facă văzuți și să experimenteze diverse proiecte în care își pot evidenția talentul. Toți creativii inspirați de povestea young.LILIAC se pot înscrie până pe 6 decembrie

Tema concursului este ținutul Transilvaniei, la intersecția dintre trecut și prezent.

Dincolo de istorie, locurile de poveste, tradiția de sute de ani în cultura viței de vie, descoperim zona ancorată în prezent, dinamică, tânără, surprinzătoare, veselă. De aici și apariția celui mai tânăr vin din portofoliul Cramei Liliac, un vin lejer, ușor de asociat și consumat, care e dovada vie că tradiția se poate împleti frumos cu modernul și noua tehnologie, pentru a crea inovație și a seta noi repere. Căutăm în noua etichetă să surprindem această reuniune magică, autentică și plină de prospețime, spun reprezentanții Liliac.

 

Noutățile ediției din 2021

Concursul young. LILIAC vine anul acesta cu câteva schimbări atât în ceea ce privește gama de vinuri, cât și procesul de selecție al etichetei câștigătoare. Vinurile pentru care se caută o etichetă nouă în 2021 sunt Fresh, Light Rosé și Easy Red. În crearea propunerilor, creativii trebuie să respecte cele trei personalități distincte ale celor trei vinuri young.LILIAC: FRESH (energic, cu aciditate ridicată), LIGHT ROSE (aciditate medie, arome de fructe roșii) și EASY RED (aciditate ridicată, parfumat și aromat).

Sunt așteptați în concurs creatorii din toate domeniile, ilustatori, designeri, pasionați de grafică. Important e să aducă un vibe nou și inspirație bună noilor etichete young. LILIAC. 

Anul acesta, selecția câștigătorului se face în două etape. Dintre toate propunerile primite în prima etapă (până pe 6 decembrie), vor fi selectați 10 finaliști pentru a doua etapă a competiției. Aceștia vor avea parte de un weekend la Batoș, chiar acolo unde ia naștere vinul young.LILIAC și unde vor avea ocazia să descopere mai multe despre cele trei tipuri de vin, dar si despre cramă.

Această experiență își propune conectarea artiștilor cu locul spectaculos din inima Transilvaniei, unde a fost creată Crama Liliac, dar și cu vinurile, podgoriile și zona de producție pentru o mai bună sinergie cu brandul și povestea lui, explică reprezentanții Liliac.

Apoi, din cele 10 propuneri ale finaliștilor va fi aleasă eticheta câștigătoare.

 

Spațiu de expunere și exprimare

Câștigătorul competiției va primi un premiu de 1500 Euro, un weekend pentru 2 persoane la Crama Liliac, în Batoș, județul Mureș, cu cazare, masă și degustare de vinuri inclusă și 36 de sticle de vin young.LILIAC.  Mai important, însă, autorul își va vedea creațiile pe sticlele young.LILIAC, beneficiind de un spațiu de expunere important. 

Concursul nostru nu a fost niciodată despre premiul principal, iar câștigul în bani nici nu ar trebui să fie singura motivație, deși în aceste vremuri grele orice venit suplimentar este binevenit în scena creativă. Cred că majoritatea câștigătorilor anteriori au fost împliniți de faptul că designul lor se regăsește pe zeci de mii de sticle care sunt consumate de oameni asemănători cu ei – tineri și liberi la suflet și în gândire, bucurându-se de viață și pur și de un simplu pahar de vin bun, fără să se gândească prea mult la asociere, la paharul propriu zis, la tehnica de servire, spune Miron Radic, Director General Crama Liliac.

De-a lungul celor 8 ediții de concurs, o serie de tineri talentați, pasionați de grafică au fost desemnați câștigători. Anul trecut, propunerea câștigătoare a fost cea a Adelinei Gavrilă, graphic designer, care a interpretat tema umanității într-un mod jucăuș. Etichetele ei au reușit să înveselească oamenii într-un context greu, inspirându-se din realitatea celor care găsesc întotdeauna soluții pentru a își păstra libertatea de mișcare.

 

Tinerețe și poveste

Brieful ediției din 2021 se leagă de ideea de nou și vechi, tradiție și reinterpretare. Ce este Transilvania? Un tărâm de poveste, unde și astăzi sunt păstrate tradițiile și obiceiurile de sute de ani, un loc cu o energie aparte, unică. Dar Transilvania e mai mult decât istorie și tradiție. E tânără, vibrantă, vie, veselă, actuală. Aceasta e tema pe care trebuie să o redea în etichetă participanții concursului. 

Pentru că povestea Transilvaniei este și povestea young.LILIAC – în inima Transilvaniei, pe dealurile Batoșului, a luat naștere cel mai tânăr vin al Cramei Liliac, un vin ușor, gata să fie consumat oriunde.

Un vin care confirmă că în mijlocul tradițiilor modernul, inovația și tehnologia își pot găși loc și da naștere unui produs de calitate. Printre butoaie de stejar și vinuri maturate, young.LILIAC își face apariția cu prospețimea care îl caracterizează.

Pe cele 52 de hectare din Batoș, Cramele Liliac demonstrează că se poate o simbioză perfectă între trecut și prezent, tradiție și tehnologie. Aici sunt produse vinuri autohtone, dar pe lângă soiurile tradiționale româneşti, se regăseşte și experienţa internațională. Vinurile Liliac sunt produse sub îndrumarea oenologului francez Laurent Dubreuil, care a studiat ani de zile diversele aspectele ale producerii vinului și care își aduce în prezent aportul pentru ca lucrările din cadrul podgoriei, cât şi cele din cramă să se ridice la cel mai înalt grad de profesionalism.

Cum se îmbină povestea trecutului cu energia prezentului, ce fel de inspirații noi creează această intersecție? Sperăm că v-am inspirat pentru a participa la concursul young.LILIAC. Amprenta voastră e așteptată pe etichetă. 

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Companii

Branduri

Sectiune



Branded


Related