O reclamă de Crăciun nu chiar ca toate celelalte

O reclamă de Crăciun nu chiar ca toate celelalte

45 de zile până la Crăciun, timp în care aruncăm o privire la reclamele pe care brandurile le creează în încercarea de a ne induce puțin din spiritul festiv. Accentul cade pe încercare, pentru că uneori nu prea le iese.

Iar exemplul perfect vine de la reclama celor de la Bol.com, făcută de agenția Dept. Un scenariu clișeic în care protagonistul e un copil obligat să transforme o minge în cadoul dorit de Crăciun. Și treptat, devin cei mai buni prieteni, sunt mereu împreună, trăiesc un fairytale. N-am să vă mint, povestea asta m-a prins. Credeam că e o lecție despre cum Crăciunul nu e despre cadouri, ci despre lucrurile simple și cu sens. Mă tot întrebam cum o să fie îmbrăcată ideea asta până la finalul spotului, care e sloganul, chestii din astea. Asta până când așteptările mele au fost distruse de un șut puternic în mingea care simboliza până atunci valorile acestei sărbători.

Am avut nevoie de un moment să procesez. Am înțeles, desigur, că au vrut să meargă pe genul ală de umor ușor dus la extrem, să vorbească verde-n față despre beneficiile produselor lor care ar putea înlocui cu ușurință chiar și cea mai sinceră legătură dintre un băiețel și jucăria lui. Mi s-a părut că încearcă prea tare, chiar dacă s-a dorit să transmită senzația de lipsă de efort. Practic, s-a construit o poveste inutilă care doar să servească punch line-ului care s-a vrut a fi neconvențional. Între asta și reclamele clasice de Crăciun, eu rămân la luminițe, mese în familie și cadouri puse sub un brad improbabil de bine decorat.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Branduri

Sectiune

Dictionar



Branded


Related