A venit iar acea perioada din an, in care brandurile sarbatoresc Craciunul cu 2 luni inainte de Craciun, cand toata lumea se mira si protesteaza, dar cand toata lumea isi doreste sa fie asa. Brandurile au sarit direct la inima, cu spoturile lor dragalase, si nu ne-au mai lasat nicio sansa. Craciunul e acum.
De fapt, noi am avut dintotdeauna nevoie de un moment la finalul fiecarui an, sa ne regeneram bunatatea si empatia, lucruri care ne-au mai scapat pe parcurs. Ne simteam vinovati, asa ca am inventat o serie de trucuri agreabile, cum ar fi zilele libere, mancarea buna si cadourile, doar ca sa ne impacam cu noi insine. Si cu ceilalti. I-am spus Craciun.
Pentru ca stim ca mereu putem fi mai buni, devansarea acestei sarbatori nu poate decat sa ne faca bine. Poate ca in viitor, campaniile vor incepe si mai devreme. Din vara. Din primavara. Va fi o conventie sociala ca noi suntem buni tot timpul anului. Si cand vom fi perfecti, nu vom mai avea Craciun. Ce bine ca vom avea mereu Craciun.
Iata spoturile din acest an.
Oricat de buni am fi noi, lumea in ansamblu, va avea problemele ei. Cei de la Amazon s-au gandit sa evidentieze anxietatea din preajma sarbatorilor si sa prezinte kindness-ul ca antidot.
Lucky Generals, Amazon, Adele
Si oricat de multa importanta ne-am da noi adultii, Craciunul apartine copiiilor. Iar ei si-l transforma cum vor, spune Coca-Cola, in spotul creat de Chimney. Ei au introdus o referinta la singuratatea de sarbatori, pe care copiii sunt perfect capabili sa o observe si sa o repare.
dentsuMB, The Coca-Cola Company
Bineinteles, Craciunul se traduce si prin animatii. Cei de la Lush si-au imaginat-o pe Snow Fairy in acest context:
Lush
TK Maxx exploreaza tema clasica a serbarilor de Craciun, la care adauga improvizatie, putina magie si rock’n roll
Wieden+Kennedy London, TK Maxx
Despre spotul Argos, spunem doar ca un corporatist isi pune instalatia de brad pe el si se plimba prin birou. Si asta e doar inceputul.
The&Partnership, Argos
Cei de la McCann New York exploreaza si ei o tema clasica – cea a impodobirii bradului. De la spargerea unui glob cu valoarea afectiva pana la descoperirea unui univers dulce , nu e decat un pas.
CHICK-FIL-A, McCann-New York
Brandurile au vorbit. Si-au expus viziunea despre Craciunul din 2021. Noua ne mai raman doua lucruri: asteptarea si pregatirea. Nu putem fi noi perfecti, dar putem gasi cadourile perfecte. Hai, mai e putin.