COSMETIC PLANT sărbătorește cei 30 de ani de existență prin consolidarea și reașezarea valorilor în forme noi: rebranding corporate, arhitectură de brand și packaging redesign

COSMETIC PLANT sărbătorește cei 30 de ani de existență prin consolidarea și reașezarea valorilor în forme noi: rebranding corporate, arhitectură de brand și packaging redesign

Rebranding corporate

Compania clujeană COSMETIC PLANT a parcurs un proces de rebranding și repackaging cu sprijinul agenției de creație KUMPANIA. Rebranding-ul a avut la bază o laborioasă cercetare de marketing care, împreună cu strategia de business elaborată de Aliz Kosza – Business Mentor&Strategist, a dus spre o abordare integrată a întregului proces.

"COSMETIC PLANT este un brand matur care s-a bucurat în toți acești ani de o apreciere implicită datorită produselor de excepție create. Această apreciere vine din efortul continuu de a îmbina cercetarea științifică, de laborator, și exploatarea potențialului miraculos al plantelor. Astfel, în comunicarea corporate, COSMETIC PLANT este recunoscută după sintagma „Innovation & plants, together. Since 1991”. Obiectivul nostru a fost mereu acela de a optimiza potențialul plantelor prin cercetare științifică, prin armonia și dozarea optimă a ingredientelor cu care lucrăm", declară Susana Laszlo (General Manager COSMETIC PLANT).

 

Pornind de la tendința actuală în rândul consumatoarelor, reconfirmată prin cercetare, și anume accentul pus pe individualitate și construcție personală, pe reconectarea cu sine, agenția KUMPANIA a formulat rebranding-ul prin dezvoltarea unei platforme de brand și comunicare exprimată prin tagline-ul “Embrace your nature”.

"Am simțit în COSMETIC PLANT o companie demnă de a împlini prin produsele lor acest deziderat atât de des rostit, dar atât de rar înfăptuit. Mă refer aici la acele soluții non-invazive care să acționeze mai degrabă din interior spre exterior, practic să valideze această continuă năzuință a femeii de azi și dintotdeauna, întâlnirea cu sine. De aceea, Embrace your nature", explică Ramona Văsar (Managing Partner KUMPANIA).

 

Atât identitatea vizuală, cât și conceptele de packaging pentru gamele de produse se sprijină tot pe acest gând, pe această idee.

"Simbolul care apare din „îmbrățișarea plantei” devine și simbol pentru „îmbrățișarea de tine însuți”. Semnul grafic ce se naște este planta „ocrotită” înconjurată de semicerc, indicator ce exprimă aplecarea fiecăreia spre sine, prin aplecarea implicită spre puterea binefăcătoare a plantelor. Atenția acordată plantelor se transformă în atenția pe care fiecare și-o acordă sieși. Astfel, a descoperi forța interioară a plantei devine una cu descoperirea propriei forțe interioare." completează Ramona Văsar.

 

Arhitectura de brand

Arhitectura de brand COSMETIC PLANT cuprinde, pe lângă produsele sezoniere COSMETIC PLANT Sun, două game importante calate profund pe misiunea companiei, aceea de a crea produse cosmetice prin care să pună în valoare armonia dintre natură și “sine”, dintre plante și natura fiecăreia.

Cele două game sunt COSMETIC PLANT Fusion și COSMETIC PLANT Essential. Astfel, COSMETIC PLANT Fusion propune pieței produse născute îmbinând o generație nouă de ingrediente în formule inovatoare, iar COSMETIC PLANT Essential se referă la produse create prin formule consacrate cu ingrediente esențiale.

Liniile de design packaging au fost dezvoltate în consecință, având în prim-plan, pe de-o parte, la COSMETIC PLANT Fusion picătura de inovație și cercetare care potențează efectul miraculos al plantelor iar, pe de altă parte, la COSMETIC PLANT Essential planta - ingredient esential în rețetele produselor.

Rebranding-ul COSMETIC PLANT este acordat la continua redefinire a portofoliului de produse, noi game fiind azi în curs de testare și pregătite pentru a fi integrate în arhitectura generală a brandului.

Un element diferențiator al ambalajelor din gama Fusion îl reprezintă dramatizarea ingredientului științific principal din rețeta produsului reprezentat grafic printr-o picătură colorată peste care se suprapune un pattern vectorial tehnic. Acest pattern este identic pe toate produsele Fusion în interiorul picăturii, extinzându-se pe întreaga suprafață a cutiilor peste care vine suprapus un manșon.

 

Packaging redesign la gama Essential

Pentru gama Essential schimbarea a fost aproape radicală: de la produse organizate și ilustrate exclusiv pe baza ingredientelor, la design unitar de gamă. Căutând să exploateze ideea de bogăție vizuală, design-ul gamei are la bază ilustrarea plantei principale ce se regăsește în formula produsului. Mai mult, întreaga suprafață a ambalajelor de tip cutie este îmbrăcată într-un pattern colorat ilustrând în tehnica water color planta care stă la baza rețetei respectivului produs.

 

Trei produse din gama Fusion, pe podiumul World Quality Selections, cea mai importantă competiție internațională de calitate a produsului

Cosmetic Plant și-a adăugat în 2020 la palmaresul de premii internaționale încă trei medalii, una de aur și două de argint, pe care le-a obținut la cel mai important concurs internațional de calitate a produsului din lume, World Quality Selections.

Cele trei produse din gama Fusion au primit recunoașterea calității și a inovației de la cei mai importanți experți în domeniu la categoria „Cosmetics and Toiletries”:

  • • Medalia de aur – 4D – Ser antirid concentrat cu acid hialuronic 4D & extract de ceai verde;
  • • Medalia de argint – Cremă hidratantă matifiantă cu CBD (canabidiol) & pudră din orez organic;
  • • Medalia de argint – Cremă antirid revitalizantă cu Olea Vitae & ulei de măsline organic.

Pe lângă inovația formulelor, un criteriu important de evaluare l-a reprezentat și ambalajul inovator al produselor din noua gamă, ambalaj distinct atât din punct de vedere al designului, cât și prin aplicarea unor finisări speciale.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Companii

Sectiune



Branded


Related