Cosmin Iluc, câștigătorul Eco Graffers Wanted by glo™: Am încercat să stilizez 3 moduri în care ne putem arăta dragostea cu ajutorul mesajelor - text, desen, emoji

Cosmin Iluc, câștigătorul Eco Graffers Wanted by glo™: Am încercat să stilizez 3 moduri în care ne putem arăta dragostea cu ajutorul mesajelor - text, desen, emoji

Sute de mii de mesaje sunt trimise în fiecare secundă, la nivel global. Cuvinte, mesaje, emoji, gif-uri, meme-uri, toate primesc încărcături emoționale când sunt trimise sau ajung la destinație. Comunicarea aceasta intensă, cu ajutorul tehnologiei, și felurile noi în care ne arătăm sentimentele au fost surprinse simbolic de Cosmin Iluc în lucrarea cu care a câștigat concursul Eco Graffers Wanted by glo™. Opera lui va fi văzută în curând în București și va face parte din seria Eco-graffiti/Rebels with a Cause, o inițiativă care aduce artă, culoare și natură pe o mie de metri de pereți gri din București, prin murale care purifică aerul. Sub umbrela Fun&Purpose, Eco-graffiti este unul din proiectele prin care glo™ susține comunitatea artistică din România.

Lucrarea lui Cosmin, Love at First Swipe, a fost pe primul loc atât în Topul publicului cât și în Top-ul final. Și a câștigat atât premiul de popularitate, în valoare de 500 de euro, pentru lucrarea cu cele mai multe voturi, cât și marele premiu, de 3.000 de euro - pentru art-workul care se va transforma într-un mural în centrul Bucureștiului. 

Am fost plăcut surprins să văd cât de mulți oameni cunoscuți din această mică lume a street art-ului românesc au aplicat la acest concurs. Văzând cele 15 lucrări finale, mi-ar fi plăcut ca mai toate să fie realizate și să nu existe ideea de clasament, spune Cosmin.

Povestim cu el, în rândurile de mai jos, despre cum își împarte timpul între job și street art, ce îl inspiră, cum lucrează și ce are atât de special arta stradală:

 

Declicul

Am avut lângă mine prieteni/ colegi care încă din 2005 au adus și dezvoltat fenomenul de graffiti în Botoșani și aici mă refer la Syhis, Relay, Boer, Byer (R.I.P) și mulți alții, dar culmea a fost că prima linie de vopsea am tras-o de abia în 2008, la 16 ani și am fost atras mai mult de zona de stencil, în special stencil-uri cu mesaj. Mai târziu am descoperit cum pot transforma o poză într-un desen tot cu ajutorul stencil-urilor/ pe layere, iar din 2013 lucrez la ce sunt astăzi, simplu ILUC.

Evoluția cu arta sau mai bine zis cu arta stradală, a fost una foarte naturală, care a început, cum ziceam și mai sus, încă din 2005 și a continuat ușor cu primul șablon, primul mural, prima expoziție și sper să continue tot așa.

 

Ce te inspiră

Fiind pasionat de geometrie și abstract, orice temă poate fi o sursă de inspirație, atât din punctul de vedere al formelor, cât și al culorilor. Cât despre cele mai importante proiecte la care am lucrat anul acesta, se numără și prima mea expoziție solo – PARTITIONS - la care am lucrat timp de 2 luni alături de Răzvan și Marius de la Fabricate.

Dar și realizarea celei mai mari picturi murale (pentru mine) de ~480 m2, realizată în cadrul Htag Festival la Galați.

 

Muncă, documentare, creație

În procesul de creație este foarte importantă munca și, bineînțeles, inspirația. În ceea ce privește munca de documentare, aceasta apare în momentul în care doresc să încerc lucruri noi, cum ar fi proiectele realizate împreună cu băieții de la Fabricate, unde, nu de puține ori, a fost nevoie de teste și încercări pentru a ieși ceva care să ne placă tuturor.

 

Ordine în atelier

În momentul de față timpul îmi este împărțit între job (care nu ține de desen) și pasiune (desen/ street art), ceea ce înseamnă că relația mea cu arta nu este full time, de aceea nu pot să spun că există un tipar în ceea ce privește cum și când lucrez.

Pe partea de tabieturi, înainte de începerea oricărui proiect, îmi place să fie totul pus la punct, materialele pregătite, în cazul în care vorbim de un mural, sau, atunci când trebuie să realizez o schiță sau un tablou, îmi place să fie ordine în camera/ atelier.

 

Cum a fost la Eco Graffers Wanted by glo™

Lucrarea propusă are ca sursă de inpirație mesajele pe care le trimitem zilnic. În fiecare secundă se trimit, la nivel global, în jur de 270.000 de mesaje. Fie că vorbim de mesaje text, emoji sau chiar desene, toate sunt doar la un click distanță. Cu ajutorul tehnologiei, astăzi, putem comunica cu cei dragi și putem să transmitem sentimentele pe care le avem față de acestea indiferent în ce colț al lumii ne-am afla.

Plecând de la această idee am încercat să stilizez 3 moduri în care ne putem arăta dragostea față de persoana iubită cu ajutorul mesajelor (text, desen, emoji).

Am folosit multe nuanțe apropiate, care cu siguranță o să îmi dea puțină bătaie de cap în realizarea muralului, dar sigur rezultatul o să fie unul meritat.

 

Celelalte lucrări

Am fost plăcut surprins să văd cât de mulți oameni cunoscuți din această mică lume a street art-ului românesc au aplicat la acest concurs. Văzând cele 15 lucrări finale, mi-ar fi plăcut ca mai toate să fie realizate și să nu existe ideea de clasament. Fiecare a transpus tema concursului în stilul și felul său, iar acest lucru ar fi fost cel puțin interesant, să existe 10 - 15 murale realizate plecând de la aceeași tema, dar interpretate total diferit de către fiecare artist.

 

Ce are special street art-ul

Clar, dacă mă aflu aici, relația mea cu arta stradală este una strânsă, la care lucrez de ceva timp și căreia îi dedic o parte importantă din timpul meu. Partea frumoasă la street art este exact componenta ,,street” pentru că atunci când vrei să mergi să vezi arta, în principiu, mergi la muzeu, în schimb street art-ul îl vezi mereu pe străzi, de la un simplu ,,privește cerul” până la un mural de 10 etaje care te pot face să scoți capul din pământ.

Street art-ul în România a evoluat foarte mult în ultimii ani, dar cu siguranță și artiștii au lucrat foarte mult ca să ajungă acolo, iar în categoria asta intră SDC, Saddo, Kitra, KERO și mulți alții. Avem artiști stradali recunoscuți și căutați la nivel internațional și acesta este cel mai bun exemplu de ,,se poate și în România”. În plus, tot cu ajutorul artiștilor, oamenii privesc cu alți ochi acest fenomen, de la brand-uri care au din ce în ce mai multe proiecte cu artiști locali până la festivalurile de street art care cresc din ce în ce mai mult.

(18+) glo™ este un produs cu potențial de risc redus destinat consumatorilor adulți de produse din tutun sau nicotină.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Dosare editoriale

Branduri

Campanii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related