După studii economice și de informatică și un job în sistemul bancar, Andrei Verzeș s-a hotărât să facă mai mult ceea ce îi place, așa că a devenit freelancer și și-a aprofundat cunoștințele în comunicare. A continuat să învețe și să se dezvolte în acest domeniu în departamentul de marketing al unei companii de telefonie mobilă, iar apoi a fondat propriul său studio de creație, Imaginarium. Echipa e formată din trei maramureșeni mândri, iar serviciile agenției se concentrează pe branding.
Pornind de la naming, am încercat să subliniez faptul că imaginația este combustibilul creativității, că imaginația poate aduce rezultate reale și “palpabile”. Start-ul l-am luat stabilizând o clientelă ce provenea în mare parte din perioada freelancing-ului și a proiectelor afterwork, povestește Andrei
Depărtarea de capitală se resimte uneori, spune Andrei, dar studio-ul compensează prin ambiție și determinare. Vorbim cu el în rândurile de mai jos cum au supraviețuit până acum pandemiei, care sunt provocările unei butic de creație pe piața din România, cum s-au schimbat briefurile pe care le-au primit în ultima perioadă și cum se reimaginează roata comunicării în 2021.
Pasiunea transformată în job
Consumator de artă și vizual de mic copil, trecut prin tehnică de calcul și informatică, apoi prin studii economice și sistem bancar, mi-am făcut curajul de a evada în propria-mi imaginație transformând pasiunea în job.
Renunțând la jobul din sistemul bancar, am dorit sa ma delimitez total de presiunea job-urilor ce nu îmi aduceau neapărat satisfacție profesională, reorientându-mă spre pasiunea copilariei - arta.
Prima etapă a fost cea de aprofundare a cunoștințelor. Am lucrat zi de zi îmbunătățindu-mi skill-urile aplicațiilor digitale de design grafic pentru a ma putea exprima cât mai corect din punct de vedere creativ.
Am simțit din start o atracție puternică înspre branding, asimilând cunoștințe despre ceea ce reprezintă, despre procesul creativ prin care se mobține și despre ceea ce trebuie să rămână în urma lui.
A două etapă a reprezentat confirmarea. Dupa aproximativ 2 ani de freelancing am fost invitat a mă alătura departamentului de marketing al unui jucător important pe piața de telefonie mobilă și accesorii IT&C.
Modelarea profesională a continuat într-o industrie auxiliară a branding-ului și anume: merchandising. Am asimiliat cunoștințe despre complexitatea fenomenului de branding și potențialul comercial pe care un brand îl poate produce.
Povestea Imaginarium
Imaginarium a apărut în momentul în care am înțeles că trebuie să investesc mai mult timp și resurse pentru a dezvolta o carieră pertinentă în domeniul comunicării vizuale.
Am încercat pornind de la naming să subliniez faptul că imaginația este combustibilul creativității, că imaginația poate aduce rezultate reale și “palpabile”.
Start-ul l-am luat stabilizând o clientelă ce provenea în mare parte din perioada freelancing-ului și a proiectelor afterwork. De atunci și până în prezent Imaginarium și-a folosit imaginația pentru peste 250 de clienți și peste 500 de proiecte din țară și din străinatate.
Echipa
Voi începe cu o afirmație si anume: Mândri că suntem maramureșeni!
În acest moment Imaginarium este o constantă formată din 3 persoane: Andrei responsabil cu imaginația și conceptul, Alexandru responsabil de cod când este cazul și Cătălin responsabil de imortalizarea momentelor.
Ne-am cunoscut local fiind toți din Baia Mare, colaborând frecvent la diferite proiecte. Restul task-urilor și a provocărilor ce nu le putem realiza, le externalizăm unor “creativi” la fel de creativi.
Obstacole
Nu neapărat un obstacol dar un wake-up call a fost să momentul în care am realizat că nu le putem face pe toate, că nu putem fi buni la toate oricât ne-am dori. De aceea ne-am concentrat imaginația spre branding și auxiliarele sale.
Un mic minus se resimte uneori, deoarece suntem departe de capitală, dar compensăm prin faptul că suntem buni!
Provocări
Din punctul nostru de vedere, provocarea o împărțim în 2 aspecte:
1. Pertineța și expertiza - Am observat în comportamentul cliențlior un element comun și anume: în timpul procesului creativ și al celui de execuție, rolul nostru trece treptat de la “creativ” plătit pentru expertiză și experiență la “creativ” plătit pentru execuție, deoarece din varii motive intervin terți în procesul creativ.
2. Suficiența - Întâlnim deseori în timpul procesului creativ teama care hrănește suficiența. Poate este teama de a nu ajunge la costuri mari, sau poate e percepția că e deajuns o idee dintr-un mecanism de idei, fără a lua în calcul faptul că mecanismul funcționează ca un tot unitar.
2020, pandemie, adaptare
2021? - Precaut. Poate mai precaut ca și 2020.
Adaptarea la perioada pandemică și nesiguranță? - Deloc surprinzator s-a creat fenomenul de migrație din offline în online, datorită restricțiilor și a lipsei contactului fizic între producători, intermediari, clienți sau consumatori. Activând preponderent în segmentul digital al comunicării vizuale am atras conturi noi, dar tot “precauția” a rămas laitmotivul perioadei.
Suprizele anului? Adaptabilitatea. Nu e neapărat o supriză dar pornind de la zicala “Nu e dracul atât de negru” putem să ne declarăm mulțumiți că în acest domeniu “dracul” poate fi cum vrem noi. Orice culoare, orice formă, orice întrebuințare pentru oricine.
Clienți noi, proiecte speciale
Ne bucură faptul că am contribuit din plin la revitalizarea unei locații iconice a județului Maramureș. Am dat viață și imagine noului proiect ce veghează asupra lacului Bodi și anume Domeniul Mogoșa.
O provocare deosebit de placută o reprezintă colaborarea cu Selectsoft (o companie ce dezvoltă soluții de gestiune), fiind angrenați împreună intr-o campanie de awareness la nivel național.
Nu în ultimul rând, Aronia Charlottenburg. Probabil printre cele mai sincere business-uri din țară, cu o calitate și o expansiune organică remarcabilă. Am crescut împreună și vom continua să creștem.
Vis-a-vis de nevoile clienților în 2021 putem spune că cei care evoluează o dată cu industriile din care fac parte se vor diferenția față de restul.
Cum s-au schimbat briefurile și cerințele clienților
În continuare mai mult de jumătate din actualii sau posibilii clienți doresc “totul” și “ieri”. Lipsa strategiilor de marketing va duce doar la niște rezultate pe termen scurt, iar apoi va genera nevoia de a se reinventa constant, fenomen ce va știrbi din pertinența procesului continuu de branding din care voluntar sau involuntar fac parte.
Consumatorii
Fără a generaliza, simțim că producătorii și consumatorii se desprind din mase mari în clustere mici, targetate pentru a economisi resurse - timp și bani în timpul proceselor de producție, creative sau de consum.
Probabil cea mai importantă provocare de comunicare este pertinența informației. S-a ajuns în etapa în care informația nu mai este filtrată, ci doar redată. Așa se ajunge ca părerea să fie confundată cu pertinența.
Mituirea consumatorilor cu informații neargumentate duce la suficiență și mediocritate.
Planuri
Dorința comună a oricărui provider de servicii sau antreprenor e aceea de a reinventa roata. Well, nu este posibil pentru mulți, dar avantajul nostru este că putem sa ne-o reimaginăm.
Va fi o provocare, deoarece vom continua sa exploatăm vizualul. Aaa, și ne propunem să reinterpretăm asocierea dintre branding si merchandising. Atât vă spunem deocamdată. Stay tuned...!