Liviu Vârciu - în costum de fitness din anii 90, Raluka - în palat deasupra norilor, Dani Oțil - șerif în Vestul Sălbatic, Șerban Pavlu – în dublu rol, Mira - gata să salveze lumea, mix de tehnologie, realitate virtuală și augmentată, decoruri extravagante și efecte speciale. Când cei de la Betano România și Oxygen au hotărât că vor face ceva ce nu s-a mai văzut în România pentru noua campanie a brandului, nu s-au oprit de la nimic. Ideea i s-a părut super îndrăzneață lui Dani Oțil, care s-a aruncat în vâltoarea proiectului, ca producător și protagonist. Și, după brainstorminguri creative și idei din ce în ce mai îndrăznețe, filmări spectaculoase, mult râs și multă muncă, noutăți tech surprinzătoare, a apărut “Apasă play, jocul începe acum”, prima seria video din România filmată în timp real, fără post-producție. Campania a depășit așteptările, înregistrând peste 7 milioane de vizualizări pe canalele dedicate, și a fost premiată în cadrul categoriei Best Digital Innovation la Webstock Awards.
Seria a fost produsă cu tehnologie de ultimă oră, în set-upuri virtuale epice, obținute prin implementarea suitei de tehnologii Zero Density. Video-urile au fost realizate în colaborare cu studioul Safe Frame, singura companie din Europa de Est care oferă mixul de tehnologie necesar pentru realizarea proiectelor integrate de producție virtuală. Astfel, protagoniștii au schimbat decoruri și personaje, invitând audiența să călătorească alături de ei în universul cazinoului online, dincolo de bariere de timp sau geografie.
Această diversitate de vedete, universuri tematice și jocuri a stat la baza campaniei de comunicare. Proiectul a pornit de la ideea că utilizatorii Betano se împart în mai multe categorii de jucători, în funcție de preferințele de joc, dar și de personalitate. Pentru fiecare, există o temă pe platforma cazinoului online: Supereroi, Vestul Sălbatic, Mitologie, Cinema sau Sloturile Originale. “Apasă play, jocul începe acum” a fost invitația brandului pentru consumatori de a experimenta cât mai real aceste universuri.
Mi-a plăcut deschiderea brandului pentru nou, pentru a explora împreună resurse unice în țară. Brandurile în România nu sunt atât de curajoase, ci aleg să meargă pe rețete mai safe. Seria video din campania “Apasă play, jocul începe acum” nu are echivalent în România, spune Dani Oțil.
În interviul de mai jos, mergem în culisele acestei campanii și povestim cu Dani cum a fost în dublu rol, de producător și de protagonist, în cadrul acestui proiect. Povestim despre scenele la care s-a râs cel mai mult, cum a arătat o zi de filmări, ce a presupus folosirea tehnologiei de ultimă oră pentru cei implicați, cum a fost experiența în studioul full virtual, ce l-a surprins și ce l-a încântat pe parcursul realizării acestei campanii ambițioase.
Un brand care surprinde
Betano este un brand curajos și inovator, iar asta se simte cu siguranță și în campaniile realizate. Betano are o comunicare îndrăzneață, premium, fresh, care surprinde mereu audiențele. Tot conținutul lor este plăcut pentru ochii privitorului, prin calitate și spectaculozitate. Și mă bucur că anul acesta, campania la care am lucrat împreună, Apasă play, jocul începe acum, a fost recunoscută în cadrul competiției Webstock și premiată în categoria Best Digital Innovation Campaign. Înseamnă enorm când toată munca depusă este recunoscută, apreciată de un juriu critic de specialitate și premiată.
Încă de la prima întâlnire pe care am avut-o am aflat că nu vom renunța la calitate și nu vom “coborî ștacheta”. Ei aveau niște direcții și obiective clare de la care nu își doreau să se abată, indiferent de zonele pe care le explora concurența. Iar mie îmi place să văd asta atât la branduri, cât și la oameni – determinare și coloană vertebrală.
Hai să facem ceva ce nu s-a mai văzut
Conceptul e foarte puternic și mișto… punerea în pagina, recunosc, este una dificilă. Iar tehnologia utilizată este unică în partea asta de Europa. Eu colaboram deja cu Betano de ceva timp, astfel că nu eram deloc străin de universul brandului și de produsele platformei. Când mi-au povestit ideea următorului proiect, am fost intrigat. Mi s-a părut ceva super îndrăzneț și am luat proiectul ca pe o provocare de a-l transforma în ceva și mai îndrăzneț. Cumva, tot conceptul și execuția mi-au apăsat butoanele și m-au triggăruit să spun mă bag, hai să facem ceva ce n-a mai văzut până acum România!.
Valorile brandului
Curaj, diversitate, inovație. Totul mi se pare că s-a potrivit cu mine, ca om. Cei care mă cunosc știu că sunt o persoană care n-are stare, sunt mereu în mișcare, fac sporturi extreme, încerc numeroase lucruri noi. Proiectul Betano a avut toate aceste componente. Nu doar că m-a ținut în priză, ci m-a provocat să îmi ies complet din zona de confort.
Conceptul creativ
S-a lipit perfect pe ce începeam eu să le propun ca tehnologie. La un moment dat, ne-a plăcut atât de tare ce iese, încât recunosc că băteam și câmpii la unele ședințe de brainstorming… cred că nici echipa Avatar nu ar fi putut desena ce basmeam noi acolo. A fost un proiect în care s-a pus mult suflet din partea tuturor părților implicate.
La prima producție, m-am simțit ca prima dată fără colac în bazin. Apoi a început să îmi placă din ce în ce mai tare. Și cu fiecare episod, cu toții ne ambiționam să îl facem pe următorul și mai fain, și mai wow.
Procesul de producție
Se lucrează ca la orice spot pe cromă, doar că se mai introduc ore de calibrare, teste și desen. Nu folosim o simplă cromă, ci o cromă pe steroizi.
Cel mai interesant și challenging totodată e să încerci trucaj în trucaj. De exemplu, Pablo Escobar să apară în același cadru cu Thomas Shelby, având același actor. Și nu doar să apară în același cadru, ci să și interacționeze.
Greu e când un artist cântăreț îți spune că nu e actor și trebuie să îl lași mai încet cu regia, să îl introduci în mood și să îl faci să simtă rolul. Mi-a venit și mie rapid rândul apoi, oricum.
Experiența filmărilor
Delicată, mai ales în pandemie. Faptul că agenția și clientul văd în timp real și post-producția ajută foarte mult. În același timp, a fost foarte interesant să lucrez cu actori consacrați sau cu colegi de breaslă. A fost stresant, recunosc, pentru că voiam să iasă totul perfect. Dar a fost și amuzant, mai ales când ne blocam la o anumită scenă și făceam pariuri legate de numărul dublelor până la varianta câștigătoare.
Filmarea cu peretele verde
Pentru echipă, e ceva obișnuit, pentru că noi vedem tot timpul monitoarele. În schimb, e greu să îi bagi pe protagoniști în stare, pentru că trebuie să se miște într-un cadru pe care ei nu îl văd. Totul în jurul lor e verde și pare că e fad. După ce se văd pe ecran, începe să le placă mai mult decât la o simplă filmare. La filmările astea, am simțit că toți protagoniștii se ambiționau să dea 200%, să se vadă cât mai bine, să iasă replicile cât mai autentic.
Când s-a râs cel mai mult
Când l-am văzut pe Vârciu în costum fitness anii ‘90, clar! A trebuit să dau pauză pentru toată lumea.
Tehnologia folosită în această campanie
“Apasă play, jocul începe acum” este prima serie video din România filmată în timp real, produsă cu tehnologie de ultimă oră. Noi am filmat într-un studio full virtual, în colaborare cu singura companie din Europa de Est care oferă mixul de tehnologie necesar pentru proiecte complexe de producție vituală, Safe Frame.
Tehnologia ne-a permis să avem în producțiile video mix de realitate clasică, realitate virtuală și realitate augmentată, să avem decoruri supra-realiste, obiecte reale care se mișcă în cadru, obiecte virtuale care să păcălească ochiul atât de tare încât să pară reale. A fost o joacă de efecte și de tehnologii care ne-au permis să imaginăm vedetele unde ne-am dorit noi. Și, cuvântul cheie al acestei serii video: ÎN TIMP REAL! Toate pregătirile pentru decor, set-up, elemente grafice etc. se făceau înainte de a filma. La montaj intrau, ulterior, doar cadrele aprobate în timpul filmărilor. Pentru că suita de tehnologii Zero Density de care ne-am folosit ne-a permis să avem decorurile și efectele vizuale suprapuse imaginii în timp real, chiar atunci când filmam. Este un soft care ne surprinde și pe noi, de multe ori!
Dublu rol
Faptul că am fost și protagonist, și producător m-a ajutat, în primul rand, să nu abuzez de protagoniști. Am înțeles destul de bine unde le e greu, unde e imposibil. Noi vedem un script la ședințe și avem tendința să îl “filmam” cu propria minte. Uneori creierul nostru bate orice producție. Cineva trebuie să ne țină mintea în frâu. La studio lucrăm cu oameni, scule, lumini, așa că trebuie să ne adaptăm în timp real și noi. Când am fost eu protagonist, eram și mai exigent cu mine. Cumva, îmi era mai ușor să filmez, pentru că puteam ușor să îmi dau seama de cum se vede totul pe ecrane. În același timp, chiar îmi doream să fiu un șerif jos pălăria, cum spuneam în clipuri. M-am distrat, mi-a plăcut tare. A fost un proiect care mi-a permis să mă joc și să orchestrez cele mai nebune idei.
Producător pentru vedete prietene
Cu fetele (Mira și Raluka), a fost confortabil la filmări, pentru că ne vedem la emisiune și evenimente. De obicei stăm în backstage, povestim, ne știm viețile personale. A ajutat mult în lucrul cu ele, pentru că le cunoșteam și știam cum să lucrez cu ele astfel încât să își intre în personaj, să scape de trac, să se relaxeze. Cu Vârciu, în schimb, a fost un calvar, pentru că el așa e și în viața reală. El filma vlogul lui în timp ce noi filmam spoturile noastre. Am plecat istovit după filmarea cu el. Cu Șerban Pavlu, a fost aproape ca la spa. Am plecat mai odihnit decât am venit.
Cea mai mare provocare
Personal, să îi fac pe oameni să înțeleagă punctul de echilibru între joacă și reclamă. Ca echipă, să venim în fiecare episod cu ceva nou, să surprindem prin efecte, tranziții sau decoruri care să te lase cu gura căscată. Pentru că ne setaserăm ca obiectiv să ne depășim de fiecare dată reușitele și să facem fiecare episod mai bun și mai spectaculos decât anteriorul.
Cu siguranță că elementul wow al proiectului constă în schimbarea de medii din realitatea virtuală, însoțită de jocul personajelor. Fiecare episod a susprins prin cadre și universuri tematice foarte diferite. Seria video “Apasă play, jocul începe acum” reunește vedete cu profile foarte diferite, iar fiecare episod poartă privitorul într-un univers complet nou: lumea supereroilor, lumea zeilor (în palatul din cer), Vestul Sălbatic, piațeta din Mexic, Irish pub autentic.
Cum au fost alese temele episoadelor
Am avut brainstorminguri și ședințe lungi, încercând să găsim echilibrul între personalitatea protagonistului, tema pe care trebuia să o ilustrăm și recuzita aleasă. Nimic nu a fost întâmplător – ne-am gândit la ipostaze care să fie interesante pentru public, să imaginăm vedetele în personaje cu care audiențele lor nu sunt obișnuite, să le punem în valoare acele caracteristici care atrag. Bineînțeles că a fost și mult subiectivism la mijloc, ca în orice proiect. De-aia Vârciu nu ne iartă nici acum pentru costumul lui de fitness anii ’90.
O zi de filmare
Eu urăsc reclamele care se trag în 20 de ore. Încerc să țin lucrurile sub control, astfel încât să nu mă urască lumea la filmare. Plus că, după un anumit timp, toată lumea obosește și se duce tot vibe-ul. Așa că prima parte a zilei era folosită pentru calibrări, tracking, limite de cadru, machiaj, costume. Bineînțeles că urmau reprize de râs după ce protagoniștii se vedeau mascați și costumați. Și apoi urma partea mult așteptată de toți – filmarea și ședința foto. Unele cadre și replici mergeau mai repede, la altele ajungeam și la dubla 13. Dar tot ce făceam noi acolo ne plăcea atât de mult, încât nimeni nu dorea pur și simplu să bifeze un cadru de pe foaie. Cu toții ne doream, inclusiv protagoniștii, să iasă cât mai aproape de cum se derula filmul din mintea noastră. Așa că totul s-a filmat cu voie bună, cu râsete și imboldul meu de “hai că mai ai până la dubla 13, hai că poți”.
Ce te-a surprins & ce ți-a plăcut cel mai mult
Mi-a plăcut deschiderea brandului pentru nou, pentru a explora împreună resurse unice în țară. Brandurile în România nu sunt atât de curajoase, ci aleg să meargă pe rețete mai safe. Seria video din campania “Apasă play, jocul începe acum” nu are echivalent în România. Betano a crezut în idee, a crezut în concept, în execuție, iar asta a transformat proiectul într-un serial vizualizat de milioane de români din online.