Din pasiunea pentru creatie s-a nascut un brand de obiecte mestesugaresti cu caracter contemporan. Obiectele Mudly in Love sunt diferite prin design, pentru ca doi tineri artisti ceramisti nu s-au temut sa experimenteze in atelierul lor. Magdan si Dan lucreaza cu roata olarului, modelaj si pictura ceramica, exact ca mestesugarii de odinioara, insa vasele lor au un design modern. Si-apoi sunt cerceii, brosele si articolele home deco, moderne si atragatoare.
"Unul din obiectivele noastre in mediul online este de a implica urmaritorii nostri in procesul creativ. In acest scop postam videoclipuri cu procesele, fotografii cu produsele si din atelier, iar in stories le cerem constant parerea pentru anumite produse".
Magda Huiculescu, jumatatea feminina a echipei de ceramisti Mudly in Love, povesteste despre brandul artizanal pentru care creeaza obiecte unicat alaturi de Dan Ghita.
Echipa Mudly in Love
Buna, numele meu este Magda Huiculescu si alaturi de partenerul meu Dan Ghita, suntem ceramisti in cadrul atelierului Mudly in Love. Inainte de a incepe lucrul in cadrul atelierului, am finalizat studiile de master si am lucrat in cadrul unei firme locale din Constanta, eu in departamentul de marketing, iar Dan in cadrul departamentului de vanzari. Desi locul de munca era unul placut, dorinta mea era aceea de a avea prorpia afacere creativa, motiv pentru care am aplicat pentru fonduri europene, iar planul meu de afaceri a fost declarat castigator.
Pasiunea pentru mestesug
Pasiunea pentru mestesug, in mod deosebit pentru ceramica, a venit in timpul anilor de master, pe cand studiam Design Industrial si Produse Inovative. Primele incercari au fost foarte robuste, cu detalii vagi si forme incerte, insa in timp, ele au prins contur si aspectul pe care il au astazi.
Intre libertatea creației și rigoarea antreprenoriatului
In acest moment procesul creativ strict legat de mestesug ocupa 50% din timp, restul de 50% fiind ocupat de promovare, vanzari si colaborari, ambalare si in general, planificare constanta. Cel mai mult m-a ajutat in acesti ani intelegerea importantei pe care au o timpul si bugetul intr-o afacere. Cum gestionarea celor doua este cheia catre o afacere de succes.
De la idee catre produsele finale
Procesul creativ consta in: conceperea schitata a design-ului produsului, alegerea materialelor, realizarea primelor concepte, alegerea formei si glazurii finale, apoi realizarea propriu zisa la roata olarului sau prin modelaj manual, uscarea acestuia, prima ardere de biscuitare, glazurare, cea de-a doua ardere de glazurare, iar dupa caz, pictarea obiectului, daca design-ul este astfel conceput. Procesul se intinde de fel pe aproximativ 2 saptamani.
Inspiratia
Inspiratia o gasesc in tot ceea ce ma inconjoara, in natura, in viata cotidiana si nevoile pe care o au cei din jur, in tendinte cand este vorba de alegerea anumitor culori, in evenimente sociale etc.
Rutina de lucru
Imi place sa lucrez in atelierul nostru. Ne-am impartit timpul astfel incat in prima parte a zilei sa ne dedicam planificarii zilei, materialelor de promovare, pregatirii coletelor si pentru a raspunde la mailuri sau clientilor ce ne scriu. Apoi dupa orele pranzului lucrul incepe in atelier pana seara, in functie de program, unde ne ocupam de productie.
Produsele voastre
Cream produse de design functional: cani, pahare, farfurii, boluri etc., precum si produse de decor, in mod deosebit de Craciun si accesorii: cercei, brose, coliere etc. Materialele din care acestea sunt confectionate sunt: lut crem sau rosu, portelan si diferite tipuri de glazuri, iar unele obiecte sunt pictate cu metale pretioase, precum aur si platina coloidale.
Super-puterea obiectelor Mudly in Love
Obiectele Mudly in Love sunt diferite in primul rand prin design. De cand am inceput lucrul in atelier, nu ne-am temut sa experimentam cu diferite procese, cu forme, texturi sau culori. De aceea, orice obiect Mudly in Love este cat se poate de autentic si diferit.
Ultimele produse lansate
Cele mai recente produse lansate au fost farfuriile de desert din colectia Jawbreaker. Acestea au fost un succes instant, fiind atat de apreciate incat a fost necesar sa oprim comenzile pentru o perioada, astfel incat sa ne putem reface stocurile pentru a putea face fata cererii.
Clientii
Oamenii care ne cumpara produsele sunt oameni care apreciaza obiectele lucrate manual. Cel mai des, avand in vedere situatia actuala, oamenii ajung la noi in mediul online, prin intermediul retelelor de socializare. Insa, ajung si prin targuri sau recomandari. Cele mai multe persoane revin pentru ca au apreciat produsele cumparate anterior si isi doresc sa achizitioneze fie mai multe pentru ei sau pentru a le oferi in dar.
Ce au cautat cel mai mult in ultima vreme
Oamenii au cautat in acest an produse unice, cu multa personalitate, care sa le vorbeasca dincolo de utilitate. Mesajele pe care le primim sunt de apreciere, in mod special pentru modul in care lucram dar si pentru faptul ca produsele sunt chiar mai frumoase in realitate decat in poze.
Promovarea
Promovam produsele online, pe retelele de socializare. Insa canalul cel mai folosit este Instagram. Viata de zi cu zi in cadrul atelierului este magica, cu mult peste ce ne-am imaginat vreodata ca se poate experimenta la un loc de munca. De asemenea, domentiul ceramicii este unui extrem de vast, procesele si materialele oferindu-ti o libertate de a-ti exprima creativitatea la potentialul ei maxim.
Unul din obiectivele noastre in mediul online este de a implica urmaritorii nostri in procesul creativ. In acest scop postam videoclipuri cu procesele, fotografii cu produsele si din atelier, iar in stories le cerem constant parerea pentru anumite produse.
Brandul vostru in social media
In social media ne dorim sa afisam o imagine cat mai autentica si transparenta asupra modului de lucru si asupra noastra ca artisti. Oamenii din comunitate sunt oameni pasionati de obiectele realizate manual, oameni care se implica in postari si care isi doresc sa invete despre procese si domeniu.
Artizanatul in pandemie
In ultimii doi ani am observat, din pacate, ca sunt si artisti ce au fost nevoiti sa renunte la visul lor din cauza vanzarilor scazute si sa isi inchida definitiv atelierele. Insa, pentru cei ce s-au orientat spre mediul online si si-au construit acolo o comunitate, afacerile lor creative au continuat sa creasca si sa se dezvolte, adunand chiar si mai multi clienti si urmaritori.
Comunitatea de artizani din Romania
Comunitatea de artizani este o comunitate unita. Cand avem ocazia sa ne intalnim la targuri sau evenimente, se creeaza colaborari si chiar prietenii. Cred ca un lucru pe care il urmarim cu totii este sa crestem interesul romanilor pentru produsele realizate manual la noi in tara. Si pentru asta nu putem decat sa ne unim si sa ne concentram energia in aceeasi directie. Ar putea fii mai buna, per total, implicarea primariilor in organizarea de evenimente locale. Desi noi ne sustinem reciproc, nu simtim in mod deosebit o sustinere din partea acestora.
Ganduri, visuri si dorinte mai departe
In acest an, dorina noastra principala este sa reusim sa avem toate stocurile de produse pregatite pana in apropierea Sarbatorilor de Iarna. Vom incepe productia lor de la 1 Octombie, urmand sa o lansam la 1 Noiembrie. Speram ca decoratiunile din acest an sa fie primite la fel de bine de catre clientii nostri. De asemenea, urmeaza sa lansam noi culori de farfurii de desert si noi produse pentru sarbatorile de iarna, in colaborare cu cativa artisti locali.