Povestea Vegis.ro. Doi corporatisti au lasat Bucurestiul pentru o viata linistita si o afacere inspirata de natura

Povestea Vegis.ro. Doi corporatisti au lasat Bucurestiul pentru o viata linistita si o afacere inspirata de natura

Fara cunostinte de antreprenoriat, dar cu dorinta de a avea propria afacere si cu pasiune pentru natura, Mihai si Catalina Bucuroiu au fondat Vegis.ro in 2o12 si de atunci aventura de business i-a purtat prin multe invataturi. Unele au fost lectii dure, altele au fost surprize si transformari necesare. Catalina a terminat Facultatea de Economie si Administrarea Afacerilor Iasi, plus un master in Economia Turismului si al Serviciilor, la ASE, iar Mihai a absolvit ASE Relatii Internationale si un master in Geopolitica. Cu toate aceste puteri combinate si fara nicio pregatire in antreprenoriat au facut saltul de incredere si si-au deschis propria afacere, un magazin online prin care sa aduca natura mai aproape de oameni.

Catalina a fost mereu pasionata de natura, de plante, de tot ce tine de beneficiul acestora, iar eu am vrut mereu sa conduc o firma, asa ca proiectul Vegis a venit cumva natural, iar noi ne-am completat reciproc. Am impartit taskurile, eu cu administrativul, ea cu produsele si site-ul si am plecat la drum, povesteste Mihai.

Au plecat fara asteptari si fara un plan de business riguros, dar afacerea lor a crescut frumos și organic de la an la an. Mihai spune ca niciun fel de educatie formala nu te poate pregati pentru antreprenoriat si pentru toate incertitudinile si necunoscutele care vin o data cu el. Important e sa te adaptezi, sa schimbi strategia din mers daca trebuie, dar sa nu te abati niciodata de la valorile de la care ai construit brandul, oricat de mari ar fi tentatiile.

Mai multe despre cum a construit Vegis.ro, cum a trecut de provocarile din pandemie si care sunt regulile lui de mentinere a optimismului pe timp de criza, cititi mai jos.

 

Oamenii din spatele businessului

Mihai si Catalina Bucuroiu sunt in spatele brandului Vegis. 2 „corporatisti” care au lasat Bucurestiul in 2008 pentru o viata mai linistita la Brasov, amandoi absolventi de facultati economice, fara experienta in antreprenoriat sau ceva similar.

Catalina a fost mereu pasionata de natura, de plante, de tot ce tine de beneficiul acestora, iar eu am vrut mereu sa conduc o firma, asa ca proiectul Vegis a venit cumva natural, iar noi ne-am completat reciproc. Am impartit taskurile, eu cu administrativul, ea cu produsele si site-ul si am plecat la drum.

Asa cum am zis, nu aveam nici macar o zi experienta in antreprenoriat sau orice tine de conducerea unei firme. In schimb aveam experienta in online. Noi doi impreuna cu Laura Teposu (CEO LIBRIS) am pus bazele  proiectului libris.ro de la zero efectiv si am crescut acest proiect. Ulterior a aparut aceasta oportunitate de a face un nou proiect in online, dar sa schimbam cartile cu produsele naturiste si asa a inceput Vegis.ro la inceputul lui 2012.

 

Abilitati necesare

Nimic din tot ce inseamna educatie la stat sa zic asa, liceu/facultate/master/etc nu te pregateste pentru antreprenoriat... dupa parerea mea nici cursurile existente, in cel mai bun caz iti faci o idee, dar realitatea este complet diferita. Cred ca pur si simplu pasiunea depusa in acest proiect a fost cea care a dus la unul de succes, iar pana sa ajungi la profitabilitate inveti multe lectii dure, care de altfel te intaresc si te pregatesc mai bine. Iar ca om, te schimba pur si simplu, inveti noi abilitati care nici nu credeai ca el ai.

 

Businessul

Initial am investit doar 5000 de euro, dar pe parcursul primului an am tot adus bani de acasa pana undeva in jur de 20.000 de euro. Tot bugetul initial a fost investit in site si in stocul initial de produse, iar ulterior restul in promovare. In aproape 10 ani de zile nu am apelat la nici macar 1 leu de la banca/fonduri/stat/etc. Business-ul a inceput sa se sustina singur dupa un an si de atunci am tot reinvestit profitul.

Ne diferentiem prin servicii de calitate mai presus de orice, de livrare a produselor din stoc spre deosebire de majoritatea pietei care afiseaza produse pe site dar nu le au fizic si prin o multudine de promotii lunare si produse noi.

 

Povestea brandului

Povestea Vegis a început cu un vis care a devenit după un timp realitate, căci visele se împlinesc atunci când le hrănești zi de zi, adaugi pasiune și prinzi trenul potrivit. Acest lucru se întâmplă undeva la sfârșitul lui 2011 și de atunci suntem de neoprit, ne continuăm povestea și munca, încercând să oferim mereu Viață, Energie, Gust, Inspirație și Sănătate celor ce ne “calcă pragul” într-un cuvânt tot ceea ce înseamnă Vegis.

Nu ne abatem niciodata de la dorinta de a ajuta oamenii sa aiba un stil de viata mai sanatos, de la corectitudine si de la respect si incercam sa facem o lume mai buna.

 

Asteptari, surprize

Am plecat fara asteptari, fara un plan bine pus la punct... iar business-ul a crescut de la an la an, nu credeam niciodata ca o sa ajugem atat de mari, noi doar voiam ca produsele sanatoase care le vindem sa ajunga la cat mai multi oameni si sa le facem cunoscute din ce in ce mai mult.

Acum ca lider de piata avem o responsabilitate clara si avem mare grija ce produse vindem si promovam. Cred ca cel mai mult am invatat ce inseamna forta unei echipe, o echipa pasionata care da zilnic 100% si care nu se abate de la valorile Vegis nici macar pentru vanzari sau profit.

 

Invataturi

Cred ca am invatat sa fiu un om mai bun mai mult decat orice. Iar daca as lua-o de la capat as acorda mai mult timp si incredere echipei, as invata sa deleg mai mult. Pentru ca mult timp am considerat ca eu trebuie sa le fac pe toate si am ajuns la capatul puterilor si am schimbat din mers iar acum pot sa ma mandresc ca am o echipa fantastica, care  a plecat de la zero, fara experienta in domeniu dar care acum face performanta si duce mereu stacheta la urmatorul nivel in piata.

 

Provocari in pandemie

Provocarile au fost aceleasi ca la orice business, multe necunoscute, multe incertitudini, dar a fost frumos, frumos pentru ca ne-am adaptat permanenent, schimbam strategia si masurile de la o saptamana la alta in functie de evolutia situatie. Frumos pentru ca desi a fost greu si trist echipa a fost mai unita ca oricand si asta a facut ca anul 2020 sa fie un an de referinta pentru noi, doborand si cele mai optimiste scenarii. Au fost luni de zile in care am muncit peste program, si am incercat sa onoram toate comenzile desi eram efectiv coplesiti, a trebuit sa oprim orice fel de promovare si bugete de marketing si abia faceam fata.

Ulterior in 2021 a venit reversul medaliei, cu o scadere dar la care ne asteptam, tot online-ul a avut de suferit mai mult sau mai putin in 2021 fata de 2020 deoarece oamenii erau satui sa stea in casa si au preferat mai multe vacanta si timp in aer liber.

 

Masuri de sustinere in noul context

La Vegis inovam permanent, iar criza nu a a schimbat cu nimic aceasta directie. Aducem zilnic produse noi in oferta, dar si delistam produse care nu sunt apreciate de catre clientii nostrii. Ca si trendsetter nu ne permitem sa ne relaxam, clientul Vegis vrea sa stie imediat orice este nou in domeniu.

 

Clientii

Orice client care vrea sa aiba un stil de viata mai santatos. Dar in special profilul clientului Vegis as zice ca este un client informat, un client care pune accent mai intai pe calitate si servicii, iar pretul este ultimul criteriu care il ia in calcul.

Vor calitate mai mult decat oricand si vor stabilitate, vor sa stie ca magazinul de unde cumpara ii ofera servicii complete si prompte iar gama de produse este cat mai variata.

 

Strategia de comunicare 

Strategia de comunicare este aceeasi, nu ne abatem de la directie si de la valori oricat de bine sau rau ar merge vanzarile. Am obisnuit clientii cu cela mai bune oferte, cu campanii promotionale saptamanale, cu oferte exclusive si cu cele mai multe noutati din piata astfel incat lucram la asta zi de zi, incercam sa ii suprindem saptamanal si investim in platforma pentru a avea cea mai buna experienta de shopping in ceea ce priveste produsele naturiste.

 

Cum se intretine optimismul

In pandemie am fost una dintre nisele avantajate care au crescut mult, iar optimismul era alimentat zilnic cand vedeam cate colete reusim sa expediem, desi intreaga echipa era extrem de obosita. Iar scaderea ulterioara, atunci cand intelegi contextul si evenimentele sociale, nu te ia prin surprindere si nu te afecteaza, din contra, ai timp sa te regrupezi si sa te pregatesti pentru un nou sezon.

E important cand apare o criza, de orice natura ar fi ea

1. Sa te poti adapta usor si sa schimbi lucrurile din mers

2. Sa nu te pripesti si sa iei masuri la impuls

3. Sa nu iti pierzi din vedere niciodata valorile pe care ai cladit business-ul pentru ca tentatiile sunt mari

 

Planuri si obiective in 2021

Ne-am cam indeplinit obiectivele pe 2021... ne-am mutat intr-un sediu nou nout care ne va ajuta sa de dezvoltam, am revizuit intreg portofoliu de produse si am dezvoltat noi parteneriate iar pentru putinul timp care a mai ramas din an, ne dorim o toamna activa cu vanzari peste medie si cu un Black Friday de poveste, dar mai presus de toate sa fim sanatosi.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Campanii

Oameni

Pozitii

Sectiune



Branded


Related