Cristina Hanganu: Am văzut societatea civilă crescând nu doar în marile centre urbane, ci și în micul urban, și acesta este un semn bun pentru noi toți

Cristina Hanganu: Am văzut societatea civilă crescând nu doar în marile centre urbane, ci și în micul urban, și acesta este un semn bun pentru noi toți

Binele în România se promovează din ce în ce mai bine și evoluția constantă a industriei comunicării nu a ocolit zona non-guvernamentală, crede Cristina Hanganu, Director de comunicare & CSR Lidl România și Vicepreședinte Global Women in PR România. Cristina a făcut parte din juriul secțiunii Apărarea drepturilor individuale/ colective din cadrul Galei Societății Civile. Anul acesta, la cea de-a 19-a ediție a Galei Societății Civile au fost înscrise 205 inițiative civice: 162 de proiecte, 12 programe și 31 de campanii de comunicare pe teme sociale, implementate în 2019 și 2020. 

În ultimiii ani, am văzut cu toții nenumărate campanii pe cât de spectaculoase, pe atât de eficiente. Este îmbucurător faptul că din ce în ce mai multe ONG-uri colaborează cu profesioniști în domeniul comunicării pentru a se asigura că mesajele lor ajung eficient la cei vizați, spune Cristina Hanganu

Câștigătorii Galei Societății Civile 2021 au fost anunțati ieri, în cadrul emisiunii „Evening Glory”, moderată de Răzvan Exarhu. Despre ediția de anul acesta, criteriile de evaluare a campaniilor și tradiția acestei Gale în România, povestește Cristina Hanganu în interviul de mai jos:

 

Societatea civilă din România în 2021

#noiLidl suntem o companie care, prin natura business-ului nostru, suntem prezenți în toate județele țării, în foarte multe comunități, așa că ne preocupă bunăstarea acestor comunități în care noi ne desfășurăm activitatea. De la an la an, am văzut societatea civilă crescând și dezvoltându-se nu doar în marile centre urbane, ci și în micul urban, și credem cu tărie că acesta este un semn bun pentru noi toți. Faptul că acum avem grupuri de inițiativă în orașe în care acum câțiva ani nu exista nici măcar un ONG local este încurajator pentru tot ceea ce înseamnă un viitor mai bun în România.

 

De ce e importantă tradiția Galei

Gala Societății Civile este unul dintre modurile prin care este adusă în lumina reflectoarelor societatea civilă cu tot ceea ce are ea mai bun. Într-o lume în care atenția noastră se mută constant de la un subiect la altul, este un prilej extraordinar de a avea acces într-un singur loc la cele mai valoroase și de impact inițiative ale societății civile. Este locul unde poți vedea bune practici testate nu doar în laborator, ci și în viața reală și poți asculta oameni care să te inspire să faci bine.

 

Misiunea de a fi în juriu

Să fii jurat la GSC este greu, indiferent de secțiunea pe care o jurizezi. Este greu pentru că majoritatea înscrierilor sunt programe extrem de valoroase, cu impact real în comunitate, unele cu niște rezultate dincolo de așteptări. În plus, indiferent câte criterii obiective și câtă rațiune pui în procesul de jurizare, întotdeauna am considerat dificil să compar „binele”.

 

Criteriile de evaluare

Pentru mine relevanța, precum și rezultatele obținute în relație cu resursele investite sunt cele două componente care cântăresc extrem de greu într-o astfel de situație.

 

Campaniile de comunicare pe teme sociale 

Temele sociale, dacă este să ne uităm comparativ cu acum 10 ani, au urcat pe agenda publică. În plus, agenda publică este într-o mai mare măsură influențată de societatea civilă decât în trecut. Acest aspect este îmbucurător fie și doar pentru că accesul la agenda publică permite, de exemplu, grupurilor vulnerabile să își facă auzită vocea.

 

Cum poate contribui mediul privat mai consistent în susținerea cauzelor sociale

#noiLidl credem în importanța rolului pe care societatea civilă îl joacă în definirea unei lumi mai bune, echilibrate, incluzive și echitabile. Dar pentru a putea avea această contribuție extrem de importantă, trebuie în primul rând să creștem capacitatea societății civile de a atrage finanțări pe termen lung pentru programe și inițiative. Tocmai de aceea, #noiLidl ne-am implicat în susținerea Școlii de Fundraising pornită de ARC, care antrenează o nouă generație de fundraiseri să creeze încredere în comunități că se poate mai bine și să le dezvolte capacitatea de a transforma încrederea în puterea de schimbare.

În egală măsură, la nivel individual, creșterea calității actului educațional și evoluția sistemului educațional românesc spre unul care oferă educație incluzivă de calitate tuturor copiilor, indiferent din ce mediu provin reprezintă prima treaptă în educarea spiritului civic. O societate educată este o societate sustenabilă. Noi, la Lidl, ne dorim să contribuim la dezvoltarea durabilă a României, așa că un domeniu cheie în care investim este educația. De exemplu, avem parteneriate pe termen lung cu ONG-uri precum Teach for Romania, Step by Step, World Vision, acestea fiind câteva dintre organizațiile cu care desfășurăm programe pentru a asigura educație de calitate, echitabilă și incluzivă și copiilor din medii defavorizate.

 

Efectele pandemiei asupra societății civile

Cred că singurul efect benefic al pandemiei a fost acela că a motivat societatea civilă să se strângă laolaltă în fața pericolului, să își lărgească alianțele și să își pună împreună resursele pentru a veni în sprijinul statului. La fel de îmbucurător este că și finanțatorii au avut un comportament similar, comportament care sper să fie primul pas către finanțări non-concurențiale în care mai mulți actori economici cu obiective comune de sustenabilitate vin să susțină împreună programe.

 

Cum se promovează binele în România

Binele în România se promovează din ce în ce mai bine. Evoluția constantă a industriei comunicării nu a ocolit zona non-guvernamentală. În ultimiii ani, am văzut cu toții nenumărate campanii pe cât de spectaculoase, pe atât de eficiente. Este îmbucurător faptul că din ce în ce mai multe ONG-uri colaborează cu profesioniști în domeniul comunicării pentru a se asigura că mesajele lor ajung eficient la cei vizați.

 

Ce unește premianții galei

Pasiunea pentru ce fac, strălucirea din ochii lor când vorbesc despre programele pentru care muncesc zi și noapte și încăpățânarea de a nu ceda în fața obstacolelor.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Sectiune

Dictionar



Branded


Related