Bogați și săraci. Decalajul dintre ei este la fel de mare ca distanța dintre Pământ și Marte. În timp ce câțiva privilegiați se luptă să cucerească spațiul, cei nefericiți luptă în temnițele subterane ale supraviețuirii pământești.
Speranța că cei mai bogați oameni din lume vor renunța vreodată la averile lor pentru a contribui la scăderea sărăciei este atât de mică, încât are mai mult sens să le etichetăm eforturile în această direcție drept Fake News.
Cea mai recentă campanie de la Concern Worldwide - o agenție care luptă împotriva sărăciei în întreaga lume de peste 50 de ani - se concentrează exact pe asta. Într-o campanie publicitară intitulată #UnfortunatelyFakeNews, Concern va lansa peste 50 de titluri de știri false care raportează lucruri reale pe care cele mai bogate și mai puternice entități din lume le-ar putea face pentru a pune capăt sărăciei extreme. Concepută și produsă de FRED & FARID Los Angeles, #UnfortunatelyFakeNews este prima campanie publicitară din SUA a Concern Worldwide.
Utilizând limbajul și designul tipic ziarelor de renume sau ale rețelelor importante de știri, fiecare titlu pare a fi real, până când ajungem la dezvăluire: #UnfortunatelyFakeNews. Până devine real, vă rugăm să donați.
Într-un articol dedicat campaniei de adobomagazine.com, Colleen Kelly, CEO al Concern Worldwide SUA, spunea: “Nicio persoană, guvern sau organizație nu poate rezolva singură inegalitatea veniturilor și sărăcia extremă - trebuie să lucrăm cu toții la asta. Schimbările semnificative ne impun tuturor să ne recunoaștem responsabilitatea individuală și să ne folosim resursele disponibile în mod intenționat, astfel încât acestea să aibă un impact pozitiv asupra lumii. Cu #UFN sperăm să aducem mai multă conștientizare misiunii noastre principale de a pune capăt sărăciei extreme, indiferent cum”.
Oare mesajul a ajuns și în spațiu?