Street artul înseamnă libertate, dar și comunitate. E un act rebel, dar generos. E cea mai democratică formă de artă din prezent, după muzică, crede Alex Preda, Brand Manager glo™ și membru în juriul competiției Eco Graffers Wanted by glo™.
Competiția de artă stradală e în desfășurare, iar noi vorbim cu membrii juriului pentru a da inspirație participanților și, poate, un imbold de a grăbi muza și de a vă înscrie.
"Deși complexitatea și munca din spate este titanică, acest nou val de artiști reușește să transpună într-un limbaj artistic ușor de înțeles pentru toată lumea bucuria frumosului. Să mergi pe stradă și să întâlnești un mural în fața căruia să petreci cu uimire și un zâmbet pe buze câteva momente este cu adevărat minunat, are puterea de a-ți schimba ziua", spune Alex Preda.
Asta așteaptă și juriul de la Eco Graffers Wanted by glo™: propunerile voastre pentru un mural care să oprească trecătorii în loc și să îi facă să se îndrăgostească iar de orașul lor. Mai multe despre culisele acestei competiții și câteva sfaturi și insighturi pentru participanți, în rândurile de mai jos:
Murale pentru comunitate
Totul începe de ceva timp, de când compania și-a asumat misiunea de a crea un viitor mai bun pentru consumatorii noștri, dar și pentru societate. Și face asta nu doar oferindu-le consumatorilor produse care pot reduce riscurile asociate fumatului, precum glo™, ci asumându-și și un rol mult mai activ în comunitățile în care este prezentă.
În contextul ăsta, glo™ vine cu o poziționare fresh la nivel global care este sintetizată foarte simplu în ideea de #breakbinary. Suntem un brand care încurajează consumatorii să fie ei înșiși, chiar dacă asta de multe ori înseamnă asocierea unor lucruri care aparent par contradictorii. Iar perspectiva noastră este ca aceste contradicții alăturate întotdeauna creează un lucru nou care ne aduce plăcere.
Așa a pornit și proiectul Rebels With A Cause, care are la bază tema FUN&PURPOSE. Eco Graffiti este una dintre initiativele acestui proiect și susține tineri artiști în crearea unor murale de graffiti care reflectă un act distractiv de rebeliune, libertatea de a experimenta, dar și ceva mai mult: asumarea unui scop pentru binele general, al mediului și al comunității din care facem parte. Realizarea acestor murale din materiale eco și naturale reprezintă implicarea asumată de companie în dezvoltarea sustenabilă a comunității și în generarea unor experiențe artistice speciale.
Un Tânăr cu Experiență, al doilea eco-graffiti din seria #glorebelswithacause. Îl poți vedea pe strada Mircea Vodă
Obiectivul campaniei este crearea unui cadru cât mai viu și dinamic de expunere a artei în spațiul public al orașului și al comunității, prin transformarea spațiilor gri și amorțite în experiențe artistice vii și colorate, apte să redea spațiul comunității și membrilor ei, nu doar prin culoare și emoție artistică, ci și prin elemente eco și naturale, un adevărat spațiu verde menit să contribuie la protejarea mediului și a calității vieții.
Picturile murale realizate se afla într-unele dintre cele mai aglomerate zone ale Capitalei și vor avea rolul de purificare a aerului. Artiștii folosesc exclusiv materiale eco: vopsea care purifică aerul, vopsea ecologică si lămpi cu încărcare solară. În medie, fiecare pictură murală va avea capacitatea de purificare a circa 4 copaci maturi, cu frunziș des.
E Viață pe Net, primul mural din seria #rebelswithacause, pe strada Șerban Vodă nr.278.
Eco Graffers Wanted by glo™
Din perspectiva noastră, această inițiativă poate fi privită atât ca o competiție, dar mai ales ca o colaborare, între brand, comunitățile de artiști și consumatori. Totul face parte dintr-un plan pe termen lung al nostru.
Obiectivul este de a crea o platformă sustenabilă de promovare a noilor artiști, indiferent de segmentul în care activează. Și aici putem vorbi atât despre exemple din trecut: “Uninterrupted gif festival”, “Urban pairs & Art flairs”, “Creative camp 2020”, dar și din prezent: EC Special & Summerwell unde am oferit noilor DJ oportunitatea să mixeze pe cele mai mari scene ale tarii, glo Creative Camp – tabăra de creație ce se află în plină desfășurare în parteneriat cu EC, dar și altele care vor urma.
În ceea ce privește Eco Graffers Wanted, dorința noastră este să aducem laolaltă brandul, comunitatea de artiști urbani și consumatorii cu misiunea de a pune pe harta Bucureștiului o nouă operă de artă urbană colaborativă.
Ce e important să știe participanții
Sa fie ei înșiși și să dea frâu liber creativității, nu există răspuns corect sau greșit. Este important să citească brief-ul cu atenție, iar dacă apar nelămuriri să nu ezite să întrebe. Ideea centrală a operei trebuie să reprezinte tema votată de către comunitate - Love at first swipe - dar să o aducă la viață în stilul lor. Și pentru că arta este foarte subiectivă, ar fi minunat să ne ofere și gândurile din spatele abordării lor, în felul acesta se pot asigura că deslușim opera din unghiul din care a fost și concepută.
Integrarea glo™ în lucrări
Suntem în etapa de ideație și cel mai important lucru în această etapă este creativitatea și interpretarea temei. Personal aș fi foarte bucuros să văd o integrare cât mai naturală a glo™ în lucrare, însă nu este obligatorie. Suntem convinși că dupa alegerea câștigătorului, putem găsi împreună cu partenerii de la Sweet Damage Crew și One Night Gallery cea mai bună soluție de asociere cu brandul.
Ponturi & sfaturi pentru concurenți
Ca insights le recomand pagina de IG @glo_romania, acolo vor putea descoperi brandul mai în detaliu, ca inspirație din arta urbană pagina de IG a comunității @Sweet_damage_crew, iar ca inspirație grafică, îmi place foarte mult pagina de IG @abstractsunday.
Cum a evoluat arta stradală
Aș spune că în trecut părea mai degrabă că era mai mult despre a te face văzut ca artist, poate chiar o formă de protest uneori, vorbind aici de tag-uri sau mesaje pe pereți. Constat cu bucurie că a devenit o artă mult mai complexă și mai altruistă, mult mai orientată către a da ceva înapoi comunității. Și odată cu această schimbare, atât publicul, companiile dar aș spune că și instituțiile au devenit mult mai deschise spre acest tip de abordare, cu toții dorind să fim o parte activă a acestui curent.
Ce are special street artul
Cred că după muzică, este una dintre cele mai democratice arte care există în prezent, și asta este incredibil de frumos. Vorbim aici atât despre canvasul artiștilor, dar și de libertatea de exprimare pe care o au ei.
Dacă ne uităm puțin în trecut, în general, arta părea a fi orientată mai degrabă către elite, atât din perspectiva artistului, dar și a publicului, părea că este cu atât mai apreciată cu cât era mai greu de înțeles.
Dar nu și în cazul artei urbane, deși complexitatea și munca din spate este titanică, acest nou val de artiști reușește să transpună într-un limbaj artistic ușor de înțeles pentru toată lumea bucuria frumosului. Să mergi pe stradă și să întâlnești un mural în fața căruia să petreci cu uimire și un zâmbet pe buze câteva momente este cu adevărat minunat, are puterea de a-ți schimba ziua. Și simt că are un impact foarte pozitiv în orice oraș din lumea largă.
Eco Graffers Wanted by glo™
Premii
Cea mai frumoasă recompensă este posibilitatea ca lucrarea ta să ajungă pe un perete imens din București.
Cei de la Sweet Damage Crew vor ajuta câștigătorul să își transforme creația digitală într-un mural real, sursă de inspirație pentru locuitorii orașului.
Premiile competitiei Eco Graffers Wanted by glo sunt in valoare de peste 4.500 euro
- Cei 15 finaliști vor câștiga un voucher eMAG în valoare de 500 lei.
Stabiliti de notarea juriului. - Marele premiu este în valoare de 3000 Euro.
Lucrarea castigatoare este cea cu cel mai mare punctaj dintre lucrarile finaliste (70% notele juriului & 30 % votul comunitatii )
În plus, pe lângă faptul că vei fi o sursă de inspirație, creația ta digitală va fi transformată într-un artwork fizic, un mural, parte din galeria de artă urbană owned by glo™, în parteneriat cu Sweet Damage Crew. - Premiului de popularitate (500 eur) pentru cea mai votata lucrare din comunitatea IG glo_Romania.
Timing
Perioada de desfășurare a competiției este 8 septembrie – 11 octombrie 2021 cu următoarele etape:
- PERIOADĂ ÎNSCRIERI: pana pe 30 septembrie 2021
- STABILIREA FINALIȘTILOR PRIN VOTUL JURIULUI: în 3 octombrie 2021.
(Acest vot stabilește topul înscrierilor și primele 15 cele mai apreciate lucrări merg în finală.) - ANUNȚARE FINALIȘTILOR: 4 octombrie 2021
- VOTUL PUBLICULUI pe IG glo_Romania: 4 – 7 octombrie 2021
- STABILIREA CÂȘTIGĂTORILOR: 8 – 10 octombrie 2021
(ponderea notelor juriului este de 70% si votul comunitatii IG glo_Romania 30%) - ANUNȚUL CÂȘTIGĂTORILOR: 11 octombrie 2021
Inspiratia
Asta e tot. Rămâne să inspiri adânc, să privești atent Bucureștiul și să propui viziunea ta despre Love at first swipe.
Competiția Eco Graffers Wanted by glo se adresează exclusiv persoanelor adulte.
18+ | glo™ este un produs cu potențial de risc redus destinat consumatorilor adulți de produse din tutun sau nicotină.