Sînziana Stoicescu: Eco Graffers Wanted by glo™ oferă o platformă de exprimare pentru membrii întregii comunități, chiar și pentru cei care poate sunt la început de drum

Sînziana Stoicescu: Eco Graffers Wanted by glo™ oferă o platformă de exprimare pentru membrii întregii comunități, chiar și pentru cei care poate sunt la început de drum

Iubire, artă, tehnologie, natură & spirit urban. Ce ar mai putea fi de adăugat într-o asemenea super combinație? Contribuția ta. Cei de la glo™ te cheamă să îți pui amprenta asupra orașului, așa cum au făcut-o cei de la Sweet Damage Crew în cadrul inițiativei ”EcoGraffiti/ Rebels With a Cause”. A început competiția de artă stradală Eco Graffers Wanted by glo™, iar tema te va convinge sigur să participi: Love at First Swipe. Așa crede Sînziana Stoicescu, Social Media & Digital Content Manager @ BAT Romania, membră în juriul competiției. 

Eu urmăresc de câțiva ani comunitatea de street art și văd cum se schimbă orașul, iar acum mă bucură mult faptul că brandul glo™ contribuie la această evoluție și curatoriere a spațiului expozițional de pe zidurile bucureștene, spune Sînziana

 Eco Graffers Wanted by glo™  vrea să implice comunitatea creatorilor din România în această expoziție urbană ambițioasă, provocând-o să regândească romantismul în contextul tehnologiei și al tuturor schimbărilor din 2021.

[Update]
Comunitatea creativă e foarte importantă pentru glo™. Vocea și nevoile acestei comunități contează. Și atunci când există propuneri pentru o mai bună desfășurare a lucrurilor, ele sunt ascultate.
Regulamentul Eco Graffers Wanted by glo™ a fost ajustat în urma sugestiilor comunității creative, iar evaluarea juriului va avea o mare importanță în alegerea câștigătorilor.
Astfel, stabilirea clasamentului final se face astfel: 70% nota juriului și 30% votul comunității IG glo_Romania.
De asemenea, glo™ oferă un premiu nou, în afară de cele stabilite inițial. Premiul de popularitate, în valoare de 500 de euro, va reveni autorului lucrării cu cele mai multe voturi din partea publicului.

 

Vorbim în continuare cu Sînziana Stoicescu despre povestea acestei competiții, dând astfel un imbold artiștilor să se înscrie în concurs. Ce e foarte important să știe ei înainte de a începe să lucreze la propunerea lor? Vedeți mai jos:

 

Eco Graffers Wanted by glo™

La începutul acestui an, narațiunea glo™ s-a concentrat asupra susținerii comunităților creative din România, zonă cu care ne-am intersectat tangențial și în trecut. În 2020 am început cu GIF Festival by  glo™, care a fost prima competiție de GIF art din România, apoi am instaurat un feed neîntrerupt de artă și ilustrații pe contul de Instagram și, la începutul anului, am avut o competiție de ilustrații pe tricouri, care provoca artiștii să-și reimagineze anul care vine.

Toate acestea au pregătit terenul pentru mare lansare în zona de artă urbană, de graffiti și murale, oficializând tare și răspicat misiunea de susținere a comunităților creative ca parte intrinsecă din eforturile noastre de brand building. 

Campania EcoGraffiti/ Rebels With a Cause are un scop foarte nobil: să transforme în realitate 6 murale de mari dimensiuni care să aducă mai multă culoare și un aer mai curat în București. Da, datorită tipului de vopsea folosit, fiecare mural echivalează patru arbori la capacitatea de purificare a aerului. Am ales să facem asta prin interpretarea si forțele unui colectiv de artiști deja consacrați în scena de street art din România: Sweet Damage Crew.

Și pentru că vrem să oferim oportunitatea tuturor artiștilor din domeniu să contribuie, am lansat și acest call for artists, în urma căruia rezervăm un ultim perete pentru al șaptelea desen. Rămâne de văzut cine va fi câștigatorul. 

Eu urmăresc de câțiva ani comunitatea de street art și văd cum se schimbă orașul, iar acum mă bucură mult faptul că brandul glo™ contribuie la această evoluție și curatoriere a spațiului expozițional de pe zidurile bucureștene. Astfel de inițiative sunt importante pentru că într-un fel legitimizează această artă, aduc deschidere din partea oamenilor către o zonă care până de curând era destul de contestată, dar deschid calea și altor entități, brand-uri și, de ce nu, inițiative civice.

Iar strict pentru inițiativa call for artists, cred că este importantă pentru că oferă o platformă de exprimare pentru membrii întregii comunități, chiar și pentru cei care poate sunt la început de drum.

 

O lucrare câștigătoare transformată în mural

Obiectivul este să avem o lucrare câștigătoare și un artist care să o transforme în realitate. Am făcut design-ul competiției astfel încât să avem mai întâi un shortlist de 15 lucrări hotărât de membrii juriului, format în mare parte din artiști membri ai Sweet Damage Crew, One Night Gallery, dar și reprezentanți BAT. Pentru noi comunitatea de oameni pe care am construit-o în social media este foarte importantă, de aceea vrem să lăsăm o parte a deciziei și în mâinile lor: ei votează lucrările preferate pe pagina de Instagram @glo_romania.

Chiar și tema competiției – Love at First Swipe – a plecat tot din comunitate, fiind supusă votului publicului înainte să lansăm brief-ul creativ prin IQads.

 

Ce e important să știe participanții

În primul rând, să interpreteze tema oferită – Love at First Swipe.
Apoi, să citească brief-ul cu atenție. Este la fel de challenging precum categoria în care activăm, așa că vine cu o serie de limitări, pe care recomand să le aibă în vedere.

 

Integrarea glo™ în lucrări

Integrarea glo în lucrare nu este obligatorie. În cazul în care desenul câștigător nu va avea branding integrat, probabil va exista un colț destinat logo-ului, dar toate aceste aspecte vor fi discutate și hotărâte de comun acord cu artistul și echipa de brand. Până atunci, în această fază de schițe și propuneri, nu exista o constrângere impusă din punct de vedere branding. Un alt aspect pe care nu l-aș neglija este descrierea lucrării– cred că poate completa frumos artwork-ul în sine și, de ce nu, oferă o perspectivă nouă celor care votează.

 

Ponturi & sfaturi pentru concurenți

În calitate de social media manager, voi spune: mergeți pe IG @glo_romania! Acolo veți găsi un super canvas care ascunde o grămadă de insights, de la cunoașterea produsului, până la competițiile anterioare pe care le-am făcut, alte colaborări, stil abordat, constrângeri puse în aplicare. Dar să faceți asta doar atâta timp cât vă puteți feri de bias. Importantă este perspectiva voastră, autentică și fresh.

 

Cum a evoluat arta stradală

Eu am venit în București în 2011 și nu am deschis ochii pentru graffiti decât prin 2017-2018. Deci tot ce e înainte de momentul ăsta, cunosc fie din documentare proprie, fie din experiența povestită de alții. Într-un fel mi se pare că și-a pierdut puțin din caracterul de protest social, de substanță a mesajelor. Dacă te plimbi prin Atena, de exemplu, o să vezi că multe desene au tot felul de mesaje care oglindesc anumite realități din societate, ceea ce înseamnă că arta are un rol curativ. Ceea ce am încercat și noi prin temele fiecărui mural și, chiar mergând pe o interpretare mai aplicată a cuvântului curativ, am ales să o facem cu materiale benefice mediului. 

Probabil acum câțiva ani, un proiect de brand de o asemenea amploare nu ar fi fost posibil. Sau probabil ahead of its times. Poate ar fi fost executat diferit, neînțeles de public, mai dificil din punct de vedere planificare. Cred că este o consecință directă a schimbărilor survenite în atitudinea celor trei stakeholderi cheie din întrebare. Așa cum ziceam mai devreme, mă simt foarte privilegiată să fac parte dintr-un colectiv care contribuie activ la glorificarea acestei discipline creative. La asta se adaugă faptul că reușim să o transformăm într-un act de co-creare între brand și un colectiv care se află chiar în core-ul mișcării.

 

Ce are special street artul

E cea mai accesibilă platformă de exprimare artistică. Publicul nu trebuie să facă niciun efort să vadă această artă. Face împrejurările mai frumoase (sau mai interesante) și nu de câteva ori am văzut ocazii în care street art-ul a născut dialog și dezbatere în comunități. Ceea ce, în fond, este ceva pozitiv – pentru că doar prin dezbatere și dialog putem merge mai departe sau se poate crea awareness pe anumite subiecte.

Dar, pentru mine, cel mai special a fost faptul că m-a făcut să fiu mai atentă la oraș și să-l descopăr la nivel mai intim. Dacă ar fi să fac o analogie care tot e la modă zilele astea, e ca pastila roșie din Matrix – odată luată (odată ce vezi cu adevărat arta de pe ziduri), intri într-un univers chiar fascinant. Începi să recunoști stiluri, nume, începi să apreciezi complexitatea unui desen, vezi distribuția artiștilor pe zone din București, vezi lucrări colaborative, vezi până și tag-uri de artiști români când te plimbi prin capitale din Europa. Iar cel mai bun lucru la treaba asta: it’s a free ride! 

La nivel foarte personal, mă mândresc cu faptul că am un aeul desenat în casă. Dar despre desenul meu, e altă poveste pentru altcândva.

 

Eco Graffers Wanted by glo™

 

Premii

Cea mai frumoasă recompensă este posibilitatea ca lucrarea ta să ajungă pe un perete imens din București.
Cei de la Sweet Damage Crew vor ajuta câștigătorul să își transforme creația digitală într-un mural real, sursă de inspirație pentru locuitorii orașului. 

Premiile competitiei Eco Graffers Wanted by glo sunt in valoare de peste 4.500 euro

  • Cei 15 finaliști vor câștiga un voucher eMAG în valoare de 500 lei.
    Stabiliti de notarea juriului.
  • Marele premiu este în valoare de 3000 Euro.
    Lucrarea castigatoare este cea cu cel mai mare punctaj dintre lucrarile finaliste (70% notele juriului & 30 % votul comunitatii )
    În plus, pe lângă faptul că vei fi o sursă de inspirație, creația ta digitală va fi transformată într-un artwork fizic, un mural, parte din galeria de artă urbană owned by glo™, în parteneriat cu Sweet Damage Crew.
  • Premiului de popularitate (500 eur) pentru cea mai votata lucrare din comunitatea IG glo_Romania.

 

Timing

Perioada de desfășurare a competiției este 8 septembrie – 11 octombrie 2021 cu următoarele etape:

  • PERIOADĂ ÎNSCRIERI: pana pe 30 septembrie 2021
  • STABILIREA FINALIȘTILOR PRIN VOTUL JURIULUI: în 3 octombrie 2021.
    (Acest vot stabilește topul înscrierilor și primele 15 cele mai apreciate lucrări merg în finală.)
  • ANUNȚARE FINALIȘTILOR: 4 octombrie 2021
  • VOTUL PUBLICULUI pe IG glo_Romania: 4 – 7 octombrie 2021
  • STABILIREA CÂȘTIGĂTORILOR: 8 – 10 octombrie 2021
    (ponderea notelor juriului  este de 70% si votul comunitatii IG glo_Romania 30%)
  • ANUNȚUL CÂȘTIGĂTORILOR: 11 octombrie 2021

 

Inspiratia

Asta e tot. Rămâne să inspiri adânc, să privești atent Bucureștiul și să propui viziunea ta despre Love at first swipe. 

 

Competiția Eco Graffers Wanted by glo se adresează exclusiv persoanelor adulte.
18+ | glo™ este un produs cu potențial de risc redus destinat consumatorilor adulți de produse din tutun sau nicotină.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Campanii

Pozitii

Sectiune



Branded


Related