- În context de pandemie, comunicarea brandurilor prin evenimente de vară părea mai degrabă incertă, decât promițătoare.
- Provocarea era și mai mare pentru sortimentele de cafea rece de la Jacobs, obișnuite să fie în centrul atenție în lunile de vară petrecute cu prietenii la distracție.
Soluția pastel a plecat un pic invers. Pe scurt, un NCP (National Consumer Promo) care a plecat de pe rețelele de socializare.
La fel ca pasiunea oamenilor pentru fragmentele de viață de 15 secunde de pe Instagram, pastel a ascultat trendul și a încurajat oamenii să își facă auzite poveștile. Startul verii s-a dat cu kit-ul digital #JacobsCafeaRece. Un pachet de elemente care să creeze conversații și momente frumoase, de la mare, de la munte, de oriunde a ales fiecare să se bucure de zilele călduroase - chiar și de pe canapeaua de acasă.
Efecte de stories
Scopul kit-ului a fost de a deschide conversații pe stories și a-i aduce pe oameni mai aproape de gif-uri, muzică, filtre, cover-uri de highlight și chiar și background-uri pentru video call-uri. Toate aceste mijloace au fost gândite pentru a invita oamenii pe cafeajacobs.ro/jacobscafearece, adică pe Landing Page-ul campaniei. Aici narațiunea a mai făcut un pas cu câteva tutoriale rapide de cum să pui poveștile în perspectivă.
Sunete chill
Piesele din campanie au spus o poveste aparte. Stiluri diferite, de la ASMR la Disco, Romance și beat-uri de Hip Hop. Producție de sunet și voce, înregistrări ASMR, beat-uri moderne în line cu trendurile de Trap. Tot necesarul pentru un story de vară de povestit mai departe.
TikTok și vibe-ul fresh
pastel a căutat să transmită un aer fresh întregii campanii, iar grafica folosită nu a făcut excepție. Optimism, energie și în general o invitație la distracție – au fost criteriile în acest departament. Nu a lipsit inspirația oferită de generația TikTok și mai ales energia creativă regăsită în mediile unde utilizatorii mai tineri se simt ca acasă. Nu a întârziat și efectul dorit, acela de a apropia generațiile noi de Jacobs Cafea Rece și, prin extrapolare, de brandul Jacobs România.
Instore
Fiind un NCP, campania a avut mersul firesc și în zona offline, latura de instore cu execuții specifice a fost adaptată fiecărui retailer. Firul narativ a mers natural mai departe și a invitat oamenii să se alăture povestitorilor digitali, intrând în cursa pentru premiile aferente.
Campania promoțională derulată de Jacobs România a avut loc în perioada mai-iulie și a promovat categoria de mixuri de cafea, cafea rece (ice coffee) și cafea solubilă.
Echipa Jacobs:
Brand Manager: Mihaela Ciobanu
Marketing Trainee: Mihnea Ungureanu
Trade Promotion Specialist: Diana-Maria Iordache
Instore Activation Specialist: Cristi Diaconu
Echipa Pastel:
Group Creative Director: Cristina Icnoțiu
Copywriter: Ionuț Ungureanu
Song Producers: Dan-Radu Talpalariu
Motion designer & video editor: Horia Cucută
3D & graphic designer: Cristian Minu
Client service director: Manuela Silică
Account Executive: Irina Staicu
PR&Social Media Specialist: Mădălina Guerrieri
DTP: Silviu Florescu
pastel este o agenție de comunicare românească cu o abordare strategică și creativă, cu o activitate de 15 ani pe piața din România, peste 5.000 de campanii și proiecte dezvoltate, și un portofoliu de clienți din arii diferite, precum auto, FMCG, servicii, industrie, B2B, IT, ONG, retail etc.
Cu o echipa formată din 30 de profesioniști, agenția oferă în prezent servicii de comunicare integrată pentru campanii ce se desfășoară atât în România, cât și la nivel regional.
Printre clienții și brandurile pentru care agenția lucrează se numără Autism Voice, Colgate‑Palmolive Romania & Polonia, Groupe Renault Romania, Jacobs Douwe Egberts, JTI Romania, XXXLutz Romania, Maspex, Mondelez, International House Bucharest, Sameday, De’Longhi Romania, TCC, Sun Plaza, eMAG, Uniqa Asigurari, Unilever, Logiscool, Inka, COSMETIC PLANT.