O echipă de peste 85 de ingineri IT români realizează unele dintre cele mai inovatoare produse din zona video advertisingului, folosind tehnologii de ultimă generație. Această suită de produse este menită să maximizeze veniturile publisherilor și advertiserilor, în timp ce conținutul video își atinge potențialul de monetizare. Produsele realizate de inginerii de la Cluj fac înconjurul lumii, iar până acum au fost folosite de publisheri de renume cu un trafic de milioane de utilizatori pe zi (cum sunt The Associated Press, Accuweather).
Compania americană Connatix oferă servicii și produse inovatoare în domeniul video advertisingului: un player video de ultimă generație, motoare de optimizare precum și mai multe formate de monetizare a conținutului. Toate aceste produse se adresează pe de o parte publisherilor, care pot cu ușurință să creeze, să-și administreze și să monetizeze conținutul lor video, iar pe de altă parte advertiserilor, care folosind tehnici de targetare contextuală, au cea mai scurtă cale pentru a-și promova produsele pe site-urile publisherilor.
Povestea a început la New York City în 2014, atunci când David Kashak și Oren Stern au fondat Connatix, cu ideea de a ajuta publisherii să-și utilizeze conținutul video la capacitatea sa maximă. De șapte ani compania activează și în Cluj-Napoca, iar astăzi oferă oportunități incredibile de dezvoltare și afirmare inginerilor IT din România. În acest moment, peste 85 din cei 150 de angajați se află în sediul din Cluj, acolo unde IT-iștii români scriu viitorul video advertisingului.
Connatix inovează constant în domeniul creării de conținut și construiește o nouă generație de experiențe video optimizate pentru succesul publisherilor. De asemenea, compania inovează cu tehnologii emergente precum AI, Machine Learning și Natural Language Processing (NLP) pentru a ajuta publisherii să creeze conținut video, să obțină informații mai detaliate despre conținutul existent și să construiască soluții de targetare contextuală.
România pe harta inovațiilor video
Deși s-a pornit doar cu câteva persoane, americanii au văzut potențialul inginerilor români, iar acum echipa este într-o continuă creștere, fiind deschise alte 15 poziții pentru software engineer și QAA din Cluj și nu numai.
Este cunoscut faptul că orașul Cluj-Napoca este capitala IT-ul românesc, iar Connatix oferă posibilitatea angajaților de a avea un rol activ în conceptualizarea, dezvoltarea, rafinarea și participarea strategică la construirea unui produs software. În plus, este întotdeauna un sentiment plăcut să știi că munca ta poate fi văzută instantaneu online. Atunci când vizitezi site-ul unui publisher renumit, poți găsi playerul Connatix și poți spune cu satisfacție:
„Am lucrat la asta!”.
Publicitatea video – o provocare acceptată
Publicitatea video, deși este un domeniu mai puțin comun, cel puțin pentru piața IT din Transilvania, este însă foarte răspândită în SUA, acolo unde se află și majoritatea clienților și partenerilor Connatix. Tocmai de aceea se lucrează cu cele mai noi tehnologii, produsul fiind extrem de complex și provocator din punct de vedere tehnic. Datorită traficului mare generat pe player-ele Connatix (peste 120 de milioane de sesiuni și 4,5 miliarde de interacțiuni zilnice), echipa se confruntă uneori cu sarcini complexe care necesită un nivel ridicat de înțelegere și planificare în prealabil.
Întregul proces de cercetare și dezvoltare software, la care se adaugă arhitectura tehnică a produsului, au fost realizate în România, cu o echipă de oameni foarte calificați și experimentați din punct de vedere tehnic.
Cum ajută publisherii și advertiserii
Misiunea Connatix constă în succesul publisherilor, iar inovațiile aduse au sprijinit acest lucru. Suita de produse Connatix include un player video integrat cu un server de ad-uri robust și facilitează găzduirea conținutului și generarea de venituri pentru publisheri. Publisherii au la dispoziție două platforme pentru administrarea și publicarea de conținut - Elements și Playspace. Elements este un concurent puternic pe piața playerelor video online, punând la dispoziția publisherilor instrumentele de care au nevoie pentru a oferi experiențe video plăcute. Pe lângă găzduirea videoclipurilor într-o bibliotecă proprie, utilizatorii Elements au acces și la Connatix Marketplace, care oferă videoclipuri produse de Connatix. Aceste videoclipuri extind biblioteca unui publisher cu conținut recurent și actual, cum ar fi scoruri sportive sau actualizări ale pieței financiare. De asemenea, publisherii pot să se folosească de Insights Engine, care utilizează tehnologia avansată de machine learning și NLP (Natural Language Processing) pentru a livra conținutul potrivit în contextul potrivit, totul în timp real.
Connatix Exchange este direct integrat cu un ad server dezvoltat de Connatix și conectează cumpărătorii de spațiu publicitar direct la inventarul video al unor publisheri de renume. Prin intermediul acestui produs, Connatix oferă advertiserilor o cale directă către site-urile publisherilor preferați, ceea ce crește eficiența, reduce costurile de infrastructură și asigură că bugetele publicitare sunt folosite eficient.
Pentru agențiile de publicitate îngrijorate de lumea fără cookie-uri, Connatix oferă soluții avansate de targetare contextuală. Dezvoltat cu ajutorul propriei tehnologii de machine learning și NLP, Connatix Insights Engine analizează conținutul audio și imaginile videoclipurilor din biblioteca de conținut a publisherului, descifrează și înțelege contextul video și generează categorii targetabile, chiar înainte ca un videoclip să ajungă pe pagină. Acest lucru asigură că ad-urile sunt difuzate pe pagini relevante, care nu numai că sunt aliniate cu strategiile și valorile mărcii, dar și maximizează convertirea cititorilor. Și toate acestea fără să se bazeze pe cookie-uri de tip 3rd party.