Cum faci din zidărie un subiect de conversație? Saatchi & Saatchi + The Geeks dau răspunsul în noua lor campanie pentru BCA MACON, la baza căreia stau un insight puternic – faza de șantier pune la grea încercare orice cuplu – și o soluție creativă disruptive – un meșterapeut care îi ajută să treacă mai ușor prin faza de șantier și să-și construiască solid și casa, și relația.
Se dă un brief ambițios: o campanie de awareness pentru BCA MACON, pentru oamenii care au în plan să-și construiască o casă, prin care să le facem cunoscute cele mai bune soluții din punct de vedere calitate-preț, oferite de BCA-ul MACON. Cum am decis să facem asta? Prezentându-le beneficiile într-un mod entertaining și foarte aproape de viața lor.
„MACON e un BCA cinstit, corect, la un preț OK, cu numeroase beneficii atât pentru viitoarea casă, cât și pentru portofelul celor care aleg acest material. Însă oamenii nu prea cunosc aceste beneficii, nu știu de ce ar merita să construiască o casă cu BCA, și nicidecum de ce să aleagă MACON. Alegerea materialului pentru casă le revine în mare parte constructorilor, care de cele mai multe ori trăiesc cu prejudecăți și convingeri vechi cum că anumite materiale ar fi mai bune decât altele. Așa că ne-am dorit în primul rând o campanie de informare despre avantajele zidăriei din BCA, care să fie accesibilă și ușor de asimilat.”, Miruna Antonescu, Head of Planning Saatchi & Saatchi + The Geeks.
„După ce am petrecut timp cu ingineri constructori să înțelegem noi înșine care sunt beneficiile BCA-ului MACON, ne-am gândit cum am putea oare să explicăm aceste beneficii cât mai simplu și ușor de înțeles. Și ne-a lovit un gând din viața noastră de zi cu zi. Un adevăr prin care toți am trecut în momentul când ne-am făcut/cumpărat/renovat casa. Există multă tensiune și mult stres pe șantier. Iar asta se simte cel mai tare în cuplu. E chiar ironic cum doi oameni care aleg să-și împartă viața împreună, care ajung să își construiască o casă împreună!, ajung să se certe (uneori chiar până în pragul despărțirii) din cauza neînțelegerilor din faza de șantier. Cum ar fi să le îndulcim un pic etapa asta mutând focusul pe relația lor și arătându-le luminița de la capătul șantierului: ce casă minunată, solidă și eficientă energetic vor avea cu BCA-ul MACON!”, Teodora Ionică, Group Creative Director Saatchi & Saatchi + The Geeks.
Cine este Meșterapeutul și cum face el terapie de șantier
Așa a apărut Meșterapeutul. Un meșter haios, înțelept, trecut prin viață, cu abilități de psiholog. În anii lui pe șantier, a văzut multe certuri și tensiuni în cuplu, atât înainte cât și după faza de zidărie a casei lor. Așa a adunat o experiență bogată în sfaturi despre cum pot fi aceste probleme preîntâmpinate sau depășite. Și s-a apucat să facă terapie de șantier. Misiunea lui: să construiască relații solide care să reziste în timp precum casele pe care le construiește cu BCA-ul MACON.
„Ne aflăm într-o etapă extrem de importantă pentru BCA MACON (un brand românesc cu o istorie de peste 55 ani) care, alături de brandul Ytong (liderul de categorie în materie de BCA), completează portofoliul de produse XELLA ROMÂNIA. În timp ce YTONG înseamnă „calitatea la superlativ”, MACON înseamnă „calitate accesibilă tuturor” și ne-am dorit să întărim această afirmație printr-un proces de rebranding și repoziționare. Și, ca la orice restart, ne-am propus să-l reinventăm și din punct de vedere creativ, cu un pic de (sau mai mult) umor, smart, într-un mod relevant și accesibil pentru clientul final. Propunerea echipei Saatchi & Saatchi + The Geeks nu numai că a răspuns relevant așteptărilor brief-ului, dar a și venit pe fondul unul insight confirmat anual de studiile noastre de piața – provocările de zi cu zi ale celor ce își construiesc o casă. Și, credeți-ne, ele nu sunt nici puține, și nici așa de ușor de trecut peste.”, Ramona Pîrlog, Marketing Manager Xella România.
Campania este promovată integrat în radio, OOH, digital și social media, însă este targetată exclusiv pe zona centrală și vestică a țării (zona naturală de vânzare MACON). Oricine însă îl poate cunoaște pe Meșterapeutul pe site-ul terapiadesantier.ro, unde există și un test de compatibilitate în cuplu și beneficii ale BCA-ului explicate pe înțelesul oricui. De asemenea, Meșterapeutul e prezent și pe TikTok și YouTube, unde publică pastile scurte cu sfaturi despre cum să construiești solid: și casa, și relația cu jumătatea ta.
De întregul proces foto-video s-au ocupat Adi Bulboacă și casa de producție Bread Content.
Credits:
Echipa Xella România
Marius Dragne – CEO
Ramona Pîrlog – Marketing Manager
Andra Micloi – Junior Marketing Specialist
Echipa Saatchi & Saatchi + The Geeks
Vlad Petre – Managing Director
Narcisa Luft – Senior Global Account Manager
Miruna Antonescu – Head of Planning
Irina Ivăneț – Junior Strategic Planner
Bogdan Costin – Creative Director
Teodora Ionică – Group Creative Director
Andreea Moise – Senior Art Director
Paul Foltache – Web Developer
Camelia Efrimov - AV Producer
Echipa Spark Foundry
Nicoleta Ghinea – Digital Planner
Daniela Eustafievici – Digital Client Lead
Andreea Ivanciu – Senior Performance Media Specialist
Irina Doru – Senior Performance Media Specialist
Ramona Chirita – Media Planner
Valeriu Galani – Managing Director
Echipa MSL The Practice
Alexandra Vasile - Social Media Manager
Catalin Bran - Head of Digital Innovation & Social Media
Alexandra Ivan - Account Executive
Andreea Logigan - Head of Corporate
Oana Bulexa - Managing Director
Brandul MACON (parte a grupului Xella România din 2018) este cel mai bine vândut brand românesc de BCA, standardul de calitate bună la un preț accesibil, pentru construcții optimizate și eficiente energetic. Promisiunea SMART STANDARD îl transformă într-o investiție inteligentă - prețul cel mai bun pentru un produs de calitate, ale cărui beneficii sunt de necontestat: rapiditate și ușurință în construire, eficiență energetică, izolare termică și fonică, durabilitate, rezistență la foc și cutremur etc.
Saatchi & Saatchi + The Geeks este o agenție de comunicare integrată full service, parte din Publicis Groupe, unul dintre cele mai mari grupuri de comunicare din lume și cel mai mare din România. Agenția are în portofoliu clienți precum Daimler, Edenia, Groupeseb (Tefal, Rowenta, Krups), Jacobs, Profi, Provident, Ferrero.