[Noii antreprenori] Loredana Munteanu: Pictez și customizez povești pe cămăși masculine. Dintotdeauna am găsit cămașa drept cel mai simplu, versatil, sexy și încrezător item din garderobă

[Noii antreprenori] Loredana Munteanu: Pictez și customizez povești pe cămăși masculine. Dintotdeauna am găsit cămașa drept cel mai simplu, versatil, sexy și încrezător item din garderobă

Odată cu noua lume în care trăim, Loredana Munteanu s-a întors la o mai veche pasiune: pictura. Se gândea că ar fi un bun exercițiu de timp liber să picteze, și a ales să o facă pe haine. Și-a cumpărat culori și pensule noi și a trecut la treabă personalizându-și o cămasă pentru plajă. Comunitatea care o urmărea deja în online a fost cucerită de cămașa albă pictată și comenzile nu au întârziat să apară. Așa a apărut FIOR - hand painted shirts, un brand care combină arta cu meșteșugul. Când pictează, Loredana are o rutină de creație de la care nu se abate.

"Lucrez în atelier, iar înainte de lucru e foarte important să fie ordine și curățenie. Apoi urmez un set de respirații care mă ajută să mă concentrez pe ce am de făcut. Setez universul sonor: muzică, podcast, audiobook, teatru radiofonic și încep să simt fiorul".

Loredana Munteanu este și omul din spatele demersurilor artistice din spațiul public, ”Festivalul de muzică clasică la metrou” și ”Tramvaiul poeziei”. Este pasionată de artă, natură, mâncare și tot ceea ce este frumos în jurul său. Cu ea povestim despre FIOR, brandul său de cămăși pictate și despre cât de mult contează intuiția și joaca în procesul creativ al produselor sale.

 

Din biografie

Sunt o domnișoară crescută în Galați, preocupată de gustul mâncării, de artă, de natură, de (auto)cunoaștere. Am urmat studii în sociologie, antreprenoriat social și istoria artei la București, Londra și Barcelona, care și-au pus inevitabil amprenta asupra vitoarelor alegeri profesionale.

În 2012 am fondat ONG-ul Arta nu mușcă, cu care am inițiat și dezvoltat proiecte culturale și intervenții artistice în spațiul public. ( ”Festivalul de muzică clasică la metrou” sau ”Tramvaiul poeziei”). Am ales calea antreprenoriatului de la început, pentru că nu voiam un job de la 9 la 5 și nici nu îmi era clar unde să mă angajez.

Mi-am dat voie să cresc încet, cu libertatea de a-mi alege oamenii cu care să lucrez și ce să lucrez. Mi-am prioritizat mereu dorințele și pasiunile, am vrut cumva ca timpul să aibă răbdare, iar în schimb, mărturisesc că am lucrat poate mai mult decât între 9 / 5, am resimțit incertitudine, temeri sau instabilitate financiară, dar mi-am asumat. Tot ce am creat,în ultimii 9 ani, au fost extensii a ceea sunt.

 

Cum a apărut pasiunea pentru meșteșug

De când m-am mutat în București, am început să consum artă mai des, să mă raportez diferit la lucrurile din jurul meu și să fiu preocupată de lucrul cu mâinile.
Nu am fost educată în direcția aceasta, ci pur și simplu am rezonat. Am început prin a-mi personaliza diverse item-uri din garderobă: pictat, cusut, tăiat, schimbat nasturi. Îmi plăcea să creez altfel de povești.

Apoi am co-inițiat un business axat pe caligrafie, Livrez Dragoste. Caligrafiam, împachetam, construiam manual plicuri, sigilii, au fost ani despre lucruri mici care fac diferența, iar în 2019 m-am retras. Odată cu pandemia și cu idei anulate, m-am întors instinctiv la vechea mea pasiune: de a picta pe haine.

 

Cămașa albă pentru plajă

Am cumpărat culori și pensule noi și mi-am personalizat o cămașă albă pentru plajă. Cămașa a făcut ”valuri” și au apărut primele comenzi în urma complimentelor. Nicio clipă nu m-am gândit că ar fi o oportunitate de business, ci doar un mod de a-mi petrece timpul liber.

 

Între libertatea creației și rigoarea antreprenoriatului

Momentan, mă ocup de tot și îmi place acest proces. Obișnuiesc ca prima parte din zi să am grijă de postări în social media, de discuții cu clienții, preluare de noi comenzi, împachetarea comenzilor pentru livrare, achiziționare de produse pentru atelier. Procesul creativ începe cu vizualizarea a ceea ce urmează să pictez, verificarea notițelor, a schițelor, călcarea cămășilor mixat cu starea personală care dictează ritmul de lucru.

 

Învățăturile antreprenoriatului

Orice ar fi, să am curajul de a lua-o de la capăt, să nu mă neglijez, să nu amân lucrurile de care am nevoie, fiindcă doar capătând o forță interioară, pot oferi mai departe ceva autentic, și nu un obiect pentru că asta se cere.

 

De la idee la produsul final

Dacă este un concept custom, totul începe de la discuția cu clientul, detaliile pe care le-ar dori surprinse, iar povestea finală o vizualizez în mintea mea. Uneori, ia altă formă pe cămașă, și astfel mă surprind și pe mine. Fac schița pe hârtie și apoi pe item, iar din acel punct cămașa parcă devine vie și îmi dau seama instant ce trebuie să mai adaug și ce să elimin. Simt o responsabilitate pentru bucuria clientului când va primi produsul final, dar în cursul procesului creativ contează intuiția și spiritul de joacă.

 

Inspirația

Poate fi orice îmi atrage atenția…îmi place să observ oamenii și gesturile lor, corpul ca mod de exprimare, nu de epatare (de aceea integrez mult siluete minimaliste în lucrările mele), să urmăresc stelele pe cer, fazele lunii, drumețiile în natură, mersul la muzee, poezia, momentele mele de solitudine.

 

Rutina de creație

Lucrez în atelier, iar înainte de lucru e foarte important să fie ordine și curățenie. Apoi urmez un set de respirații care mă ajută să mă concentrez pe ce am de făcut. Setez universul sonor: muzică, podcast, audiobook, teatru radiofonic și încep să simt fiorul.

 

Super-puterea creațiilor tale

De la începuturile FIOR (iulie 2020) am evitat să pictez orice pe orice, motiv pentru care am preferat nișa, din dorința de perfecționare și de reperare clară a ceea ce fac.
Pictez și customizez povești pe cămăși masculine. Dintotdeauna am găsit cămașa drept cel mai simplu, versatil, sexy și încrezător item din garderobă.
De asemenea, mi-am propus să ofer o alternativă, să-mi ajut clienții ca prin intermediul unei cămăși personalizate să spună o poveste despre ei, să își dea voie să experimenteze, să nu rămână încorsetați în clișeul ”cămașa e pentru birou”.

 

Clienții tăi

80% dintre clienți sunt femei, între 25-35 ani, oameni cu bun simț și bun gust ( se vede din felul în care scriu și comunică), care caută să fie diferiți, adoră detaliile mici care spun multe, care vor să investească într-un produs versatil și care poate fi purtat de mai multe ori, în diverse contexte.

Majoritatea comenzilor sunt preluate de pe contul IG @wear.fior și mă bucur enorm când un client recomandă FIOR sau revine pentru a doua/a 15 comandă, e o confirmare nu doar că ceea ce fac e bine, dar mișcă, creează emoție, se simt speciali. Și merită să se simtă speciali!

 

Ce produse noi ai lansat

Am propus ”Cămașa de Vacanță” din in, cu elemente marine, cu doruri fine și siluete jucăușe care pot fi purtate atât în călătorii în insule, cât și la promenade urbane sau în drumeții ușoare la munte.
Vara nu s-a încheiat, încă e o cerere semnificativă.

 

Ce au căutat oamenii anul acesta

Clienții mei au apreciat calitatea și versatilitatea cămășii pictate. Tot timpul recomand ca itemul ales să nu fie strâmt pe corp, ci lejer, relaxat, pentru că despre asta e vorba.
Ar trebui să vă trimit print screen-uri :) mă emoționează foarte mult mesajele clienților. Mulți dintre ei revin cu feedback elaborat în scris și cu fotografii din locurile în care au ales să poarte cămașa. Sunt recunoascătoare.

 

Promovarea

Am evitat să creez un website, fiindcă mi-am dat seama că s-ar fi instalat o notă de formalitate în plasarea comenzilor custom. Multe dintre ele presupun discuții, tot felul de detalii și vreau ca ei să se simtă confortabil. Așadar, m-am rezumat momentan la promovarea prin conturile de IG și FB @Wear.fior, unde postez zilnic munca mea. Nu e o strategie, e o direcție vizual-estetică în care mă regăsesc mixată cu poezie.

 

Brandul tău în social media

Cred că trezește un fior…. O cămașă pictată care să spună o poveste despre tine poate deveni un item dezirabil pentru fiecare.

 

Comunitatea artizanilor români

Fior a împlinit un an și în contextul actual nu am căutat un sens în comunitatea de artizani, dar admir, apreciez și cumpăr munca altora. Cred că e nevoie de susținere prin achiziționarea produselor care ne plac. Nu am participat la niciun târg, dar ar fi o oportunitate directă de a cunoaște oameni noi (clienți, artizani)

 

Gânduri, visuri și dorințe mai departe

Îmi place să mă adaptez din mers, în funcție de cum mă simt/ simt pulsul lumii, dar mi-ar plăcea să mă dezvolt mai mult și în direcția de a picta pe trench-uri și pe canvas, plus proiecte noi pentru ong-ul Arta nu mușcă. În rest, să iubesc și să fiu iubită!

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Subiecte

Sectiune



Branded


Related