Edina Bodor: Am investit mereu în relaționarea cu publicul de la evenimente și consider că acolo se întâmplă magia

Edina Bodor: Am investit mereu în relaționarea cu publicul de la evenimente și consider că acolo se întâmplă magia

Edina Bodor vine de la Cluj, iar prin proiectul ei cel mai recent Edina & Mădălina, a lansat în urmă cu câteva săptămâni single-ul Tropical Party. Pentru ea, muzica e o călătorie continuă și spune că se apucă de o idee muzicală doar dacă o poate asocia cu vreo experiență personală sau cu vreo poveste împărtășită de cei din jurul ei. Crede că un muzician pentru care nu vine și ziua concertului, așa cum a fost 2020, își pierde sensul.

Festivalurile într-adevăr au pus Clujul pe harta muzicală a României, dar ca artist e încă greu să îți construiești o carieră de aici. It is how it is. Depindem de o infrastructură care se pare că e încă în București. Deși, lucrurile încep să nu mai stea chiar așa.

Am stat de vorbă cu ea ca să aflăm mai multe despre scena din orașul ei, viitoarele materiale și ce-și propune în noul demers artistic.

 

Cum e să fii artist independent în România, în 2021

Ca artist independent ești într-o plimbare continuă pe un drum deschis, în ritmul tău. Nu te deranjează nimeni, dar în jurul tău ai extrem de mulți artiști cu aceeași destinație ca a ta. Rapiditatea de creare și lansare a pieselor a crescut competiția pentru atenția publicului, însă avem încredere că muzica noastră va ajunge încet la cât mai multă lume. În această perioadă ne bucurăm enorm pentru orice ocazie de a cânta live pentru oameni! Cât despre piesele noastre, ne-am dorit să le avem de când am început să cântăm (și eu, și Mădă), iar decizia efectivă a fost luată după o maturizare artistică în trupă. Hazard este un mediu în care ne dezvoltăm constant de 5 ani, așa că munca alături de băieți va continua. Piesele noastre individuale sunt compuse tot în “casa” Hazard, iar piesele trupei sunt și ele pe drum și reprezintă un alt proiect în derulare.

 

Relația cu casele de discuri 

Accesul la casele de discuri este complex și dificil, pe diverse spețe. Nu am încercat să semnăm cu nicio casă de discuri pentru Tropical Party și pentru nicio altă piesă. Evident, dacă va apărea ocazia, suntem deschiși să semnăm în niște condiții cu care ne simțim confortabil.

 

Perioada pandemică

Pandemia s-a derulat cu multă muncă pentru că lipsa concertelor ne-a dat ocazia să lucrăm intens la piesele noastre, iar activitățile obișnuite (studiu sau job) au continuat. Piesele au fost puse pe picioare în mod remote, după care în scurte sesiuni de studio. Evident, colaborarea online a dominat și am filmat câteva coveruri în stil home session în perioada respectivă. Dar, lipsa contactului cu publicul încă o simțim, a fost cea mai mare pierdere pentru noi. A fi muzician nu are niciun sens dacă nu vine și ziua concertului pentru o perioadă atât de lungă cum a fost anul 2020.

 

Cum vă compuneți de obicei muzica

Mă ating de o idee muzicală doar dacă o pot asocia cu vreo experiență personală sau cu vreo poveste împărtășită de cei din jurul meu. Mă inspiră orice senzație, informație sau persoană care îmi atrage atenția sau sparge cotidianul. De cele mai multe ori încep cu versurile, se conturează un mesaj și urmează linia melodică (dacă ea încă nu există). Până acum am lucrat la compoziții sau demouri prezentate de către membrii trupei în câteva sesiuni. Băieții se inspiră din absolut orice, îndrăznesc și experimentează foarte mult. Ei compun probabil în fiecare zi.

 

Povestea piesei și clipului Tropical Party

Tropical Party a venit ca răspuns la o după amiază înfumurată, când eram în vârful pandemiei. Demoul ne-a fost prezentat cândva de Emy Șandru, dar l-am pus deoparte și între timp ne-am ocupat de alte piese. Am ajuns acasă după o sesiune de studio și am început să mă gândesc cât de departe e vacanța aceea pe care mi-o doream. Vacanță însemnând pentru mine libertate, relaxare, un fel de joacă. Am deschis piesa și ea m-a ajutat să plec departe pentru câteva ore.

I-am trimis câteva idei lui Mădălina Costin, a scris și ea la piesă, Emy a făcut proucția și voilà! M-am gândit că ar fi un proiect mult mai drăguț dacă ar fi în duet. You know, for girl power :) Așa a venit pentru clip ideea unui dans cu câteva fete. A durat câteva repetiții lungi să arate coregrafia într-un fel, dar dansatoarele de la The Hive au făcut ca procesul să fie unul extrem de plăcut. Eu și Mădă am inițiat conceptul și am avut alături de noi o echipă alcătuită din super-oameni, care din nimic au reușit să creeze o întreagă lume (GSquare Film, Mirela Grindean, Pop Salon, Ioana Malai și Concepto). Piesa are un puternic balans, dar are și o doză de nostalgie, pe care am vrut să o redăm vizual. De aceea, decorul meta lasă loc la interpretare. De ce să fim basic și să ne filmăm pe o plajă? That’s not tropical! Tropical Party e o stare. O stare liberă, sinceră, în același timp tentantă...

 

Social media & promotion

Deși ne găsiți pe Social Media, nu suntem artiștii clasici, muzicieni pe Internet. Am investit mereu în relaționarea cu publicul de la evenimente și consider că acolo se întâmplă magia. Eu încep și îmi doresc să devin mai activă în online pentru că am multe noutăți de împărtășit cu oamenii. Am început chiar să dansez pe TikTok :)) Însă, e vorba despre coregrafia Tropical Party:

@edinabodor

Enough of the sass! Dame tu cuerpo and dance! Thank you, my dear @tanactina for this fresh choreo #tropicalpartychallenge #dance #tropicalparty

♬ original sound - EDINA

 

Cristina Tănăsescu (coregrafa noastră), îți mulțumesc că mi-ai dat material de postat acolo! :)) În ceea ce privește promovarea trupei, ea este concisă și la obiect, iar publicul nostru știe acest lucru despre noi. Suntem printre puținele trupe care încă se concentrează mult pe performanță.

 

Audiența ideală

Cine își dorește să te audă, cine înțelege ce faci și te respectă, e audiența TA și e ideală așa cum e. Indiferent de profil, număr sau locație. Sunt oamenii care te susțin în pașii mici pe care îi faci și au încredere de la bun început în creațiile tale. Se simt bine ascultându-te și se bucură pentru tine. Festival mic sau mare, zilele orașului sau eveniment privat – chiar nu contează. Mergem cu drag oriunde suntem invitați.

 

Planuri de album sau viitor single

Albumul ar putea fi deja scos, dar planul e altul :) Următorul single îl voi scoate probabil prin toamnă, iar trupa Hazard va scoate și ea în curând primul single. Suntem invitați de regulă la evenimente unde organizatorii cunosc show-ul Hazard și personalitatea noastră pusă pe party. Majoritatea concertelor sunt private, iar când vine vorba de evenimente publice, situația este mai complicată. De regulă mergem în locuri unde oamenii își doresc cu adevărat să ne audă și ne respectă pentru serviciile oferite.

 

Scena muzicală din Cluj

Înainte de pandemie cel puțin lunar participam la câte un concert. Scena muzicală clujeană e intensă și atrage un public selectiv, care caută muzică bună. Aici oamenii scapă ușor de muzica mainstream, care devine obositoare și plictisioare la un moment dat. Festivalurile într-adevăr au pus Clujul pe harta muzicală a României, dar ca artist e încă greu să îți construiești o carieră de aici. It is how it is. Depindem de o infrastructură care se pare că e încă în București. Deși, lucrurile încep să nu mai stea chiar așa.

 

Mesajul pe care vreți să-l transmiteți prin muzică

Le mulțumim tuturor celor care au susținut Tropical Party și sperăm să se bucure de ea în continuare. Suntem și pe Youtube și pe platformele de streaming cu ea. În timp ce ne ascultă, vrem ca oamenii să se simtă bine, să se distreze sau să își găsească un refugiu în piesele noastre. La Tropical Party ne dorim să se relaxeze și să se proiecteze unde își doresc ei. Avem multe povești de spus, în nenumărate feluri, așa că mesajul va fi unul nou la fiecare piesă. Urmează să cântăm și în limba română, atât pot spune :) Între timp, sperăm că oamenii vor căuta și asculta muzică bună și îi încurajăm să fie atenți și la artiștii mici, la început de drum... cum suntem și noi :). Ne bucurăm de orice feedback venit din partea lor!

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related