Continuând inițiativa Codului de Bune Practici în Influencer Marketing lansat împreună cu 2Performant în octombrie 2020 ce își propune o auto-reglementare a industriei locale de Influencer Marketing, IAB România anunță Programul de Certificare în Influencer Marketing în România, un proiect care va fi lansat în această toamnă.
Acțiunea este dedicată influencerilor și creatorilor de conținut din România și vine atât în sprijinul agențiilor de comunicare, de marketing, digitale și de publicitate, dar și al companiilor, prin oferirea unei liste de influenceri care, astfel, vor demonstra că înțeleg industria, terminologia, precum și mecanismele implementării unei campanii, ori legislația.
Astfel, din toamnă, influencerii și creatorii de conținut care vor să fie certificați de către IAB România vor putea da un examen online care va cuprinde întrebări din cadrul Codului de Bune Practici în Influencer Marketing, pentru a oferi companiilor și agențiilor o bază de profesioniști pe care se pot baza în campaniile de marketing și comunicare.
“Prin acest proiect ne dorim profesionalizarea și educarea pieței de Influencer Marketing din România. Inițiativa își propune atât o autoreglementare a industriei locale de Influencer Marketing, cât și standardizarea noțiunilor din industrie.
Avand in vedere importanța acestui canal în mixul de comunicare digitală, credem ca este important ca brandurile sa fie informate atunci când colaborează cu creatori de conținut și este important sa știe ce sa verifice la un influencer înainte de a-l contacta pentru o colaborare.
Totodata, influencerii trebuie să știe ce așteaptă și ce doresc brandurile de la ei și cum sa faca pentru ca relația de colaborare să se desfășoare în mod profesional și eficient din toate punctele de vedere”, a declarat Ioana Anescu, Director Executiv IAB Romania.
Proiectul este gestionat de Costin Cocioabă în calitate de Project Manager, cu susținerea IAB Romania.
Fiind un proiect de industrie dedicat industriei, pentru o mai bună reprezentare în cadrul acesteia, IAB România a demarat alcătuirea unui grup lucrativ cu membri ce fac parte din cele mai importante agenții de comunicare și marketing, ori de talente, precum și din departamentele respective ale brandurilor care sunt active în acest domeniu.
Companiile sunt reprezentate de 2Performant (Ana Toma), ca partener principal, alături de L’Oréal Romania (Mihaela Munteanu), Orange Romania (Anca Stancov), PepsiCo (Laurențiu Ion), Samsung Romania (Ioana Mârzac-Sigarteu), Xiaomi Romania (Adrian Ștefănescu), Avocatoo (Ana-Maria Udriște) și Social Smart (Alexandru Negrea).
Din partea agențiilor au răspuns afirmativ Confident Communications (Mara Gojar), Daescu Bortun Olteanu (Tudor Dăescu), Digital Star (Corina Scheianu), Golin (Roxana Dibă), Graffiti PR (Bogdan Tomoiaga), KUBIS (Vlad Popovici), MOCAPP (Florin Grozea), MSL The Practice (Oana Bulexa), Parenting Ads (Mădălina Putineanu), Publicis Romania (Andreea Lupu), Kooperativa 2.0 (Cristi China Birta), GroupM (Alexandra Constantinescu), Wavemaker (Auras Stancu), Strategic Events & Communication (Monica Munteanu), SmartPoint (Octav Ștefan), Squad (Mih Lovin) și Talentivity (Maria Apostol).
Grupului de lucru s-au alăturat și TikTok (Laura Savu) și Google (Aneta Pleșa), dar și publisheri precum Arbomedia (Andreea Pistrițu, Ionuț Pârjolescu) și Ringier (Andrei Ursuleanu) alături de organizații precum RAC (Laura Frunzetti) și BRAT (Arina Ureche).
Despre IAB România
IAB România (Interactive Advertising Bureau România) este asociația industriei de marketing și publicitate interactivă din România și membru fondator, in 2008, al rețelei IAB Europe (www.iabeurope.eu). Prezenta în România din 2006, reunește cele mai importante agenții de publicitate (media si digitale), regii de media, publisheri autohtoni și companii prestatoare de servicii și tehnologii dedicate industriei de publicitate interactivă – online, mobile și alte canale interactive.
IAB Romania - www.iab-romania.ro - este o asociație profesională, fără scop lucrativ, neguvernamentală, apolitică și autonomă, care are ca scop să protejeze și să promoveze interesele profesionale și investițiile realizate pe piața de publicitate interactivă din România, să elaboreze standarde ale industriei, să creeze și să întrețină un cadru optim pentru autoreglementare și să coordoneze eforturi de industrie pentru creșterea acestei piețe. Printre proiectele derulate de asociație se numără MIXX Awards, ROADS (Valoarea pieței de publicitate online din România), DigiTalks, Codul de Bune Practici în Influencer Marketing, Decalogul Digital etc.