[Veterani in PR] Roxana Glonț: Era lumea haiducilor, iar eu eram Robin Hood. Exista multă pasiune care ștergea cu succes serile lucrate din cauza heirupismului

[Veterani in PR] Roxana Glonț: Era lumea haiducilor, iar eu eram Robin Hood. Exista multă pasiune care ștergea cu succes serile lucrate din cauza heirupismului

E vorba de vremurile acelea ale PR-ului, nu foarte îndepărtate, când presa scrisă era încă importantă, iar influencerii nu existau, toată lumea experimenta, iar soluțiile out of the box erau mai sus de raportările de audiență, povestește Roxana Glonț, Senior PR Consultant & Junior Partner The Public Advisors. Roxana are 20 de ani de experiență în comunicare și jurnalism. A absolvit Facultatea de Jurnalism și Comunicare în 2003, a lucrat la Național TV, Realitatea TV, Gazeta Sporturilor, Acasă TV, TVR și apoi, când a trecut în partea de Relații Publice, la Millenium Communication, Editura RAO și Point Public Affairs. A făcut  consultanță în proiecte de strategie, crisis-management, construcție de brand, marketing, organizare evenimente.

Experiența din presă a fost foarte utilă în PR, explică Roxana:

Aceste două lumi sunt interconectate, având insight-uri valoroase pentru a putea livra o știre, și nu o informație fadă. Mi-am dat seama rapid că un “titlu” construit bine vinde atât în presă, cât și în PR.

Roxana povestește mai jos cum a învățat atunci principiile de bază ale PR-ului, cum s-a schimbat industria în ultimii ani și care sunt cele mai importante învățături, de când lucrează în ea. 

 

Începutul

CV-ul meu spune că am început în PR în 2007, la 27 de ani, dar eu am impresia că m-am născut făcând asta. Ceea ce am simțit atunci instinctiv a fost o libertate de exprimare și o dorință de creativitate încurajată din toate părțile: clienți, colegi, jurnaliști. Cumva nici PR-ul nu se născuse de mult timp în România și toată lumea experimenta și își dorea rezultate și soluții out of the box nepunând atât de mult preț pe raportări sau audiență. Era lumea haiducilor, iar eu eram Robin Hood. Exista multă pasiune care ștergea cu succes serile lucrate din cauza heirupismului.

 

Ce a urmat

Am intrat în PR la Millenium Communications după niște ani de experiență în jurnalism, și mai ales în presa sportivă, știind că aceste două lumi sunt interconectate și având insight-uri valoroase pentru a putea livra o știre, și nu o informație fadă. Mi-am dat seama rapid că un “titlu” construit bine vinde atât în presă, cât și în PR. Am învățat atunci principiile de bază ale acestei profesii care mi-a dat șansa să mă dezvolt din multe puncte de vedere: viziune strategică, gestionarea situațiilor de criză, managementul evenimentelor și al furnizorilor. M-a expus unei cu totul alte realități pe care nu o cunoșteam și care m-a fascinat mult timp. Încă o face. A urmat apoi dorința de a dezvolta ceva pe cont propriu și am deschis prima roasterie de cafea din București, Monkaff Roasting House, trecând astfel prin experiența atreprenoriatului de mică anvergură , care însă a adus un aport fantastic în ceea ce s-a tradus în înțelegerea perspectivei și eficientizarea bugetelor clienților.

După câteva alte escale am ajuns la The Public Advisors, unde mi-am găsit acel “acasă” profesional datorită echipei de oameni cu care am rezonat la toate nivelurile: seniori care și-au păstrat pasiunea pentru ceea ce fac.

 

Un proiect de la început și unul de acum

Am avut multe campanii care m-au fascinat la început. Totul era nou, iar eu eram entuziasmată de puterea pe care o poate oferi PR-ul unui brand atunci când găsești insight-uri valoroase doar acordând un pic de atenție sau în momentul în care ți se arată conceptul perfect distrându-te într-un brainstorming. Aș putea să menționez Adprint Festival care a fost unul dintre proiectele mele favorite pentru că aducea împreună întreaga industrie creativă și acel vibe de „piață dezvoltată”.

Ultimele proiecte la care am lucrat în ultimul an sunt atât de diferite unele față de altele și îmi dau seama că și din acest motiv sunt atât de atașată de această profesie. Nu te lasă să te plictisești. Printre altele am comunicat un rebranding major al unui fond de investiții, Evergent Investments, o inițiativă mai mult decât sociala i-aș spune, ZideBine, un cont corporate de care mă simt foarte apropiată și care mi-a adus aminte de începuturile mele în această profesie, Bergenbier și lista ar putea continua.

 

Cum s-a schimbat perspectiva asupra PR-ului

Acum o privesc mult mai „așezat”, îmi plac foarte mult campaniile creative care sparg tiparele, dar mă interesează foarte mult și rezultatele livrate și obiectivul de a oferi coerență brandurilor pe care le comunicăm. Nu în ultimul rând mi-am setat un obiectiv din a eficientiza bugetele. Poți realiza campanii integrate extrem de eficiente fără să cumperi palate.

 

Ce a dispărut, cu ce a fost înlocuit

O bună parte din canalele către care ne îndreptam atunci nu mai există. Presa scrisă este “puțină”. S-a născut însă Social Media și moda campaniilor cu influențatori. De asemenea partea de CSR și construirea reputației cu ajutorul acesteia a căpătat o importanță majoră. Trendurile în PR la nivel mondial, preluate rapid și în mediul de comunicare din România, recunoscut pentru maleabilitatea și deschiderea către nou, se axează pe dezvoltarea componentei de CSR, pe folosirea tool-urilor tehnologice, pe targetarea clară a mesajului către comunități specifice, pe abordarea unui tone of voice mult mai apropiat și mai sincer.

 

O schimbare în bine și alta în rău

Mi se pare o schimbare de bun augur abordarea acestui tone of voice nou, care reușește să ajungă mult mai repede și natural la public, din dorința brandurilor de a fi “firești” și autentice. Ca parte negativă a acestei schimbări vine însă amalgamul de voci din fiecare industrie care ajung să nu se mai diferențieze câteodată. De aceea nu trebuie să uiți că, deși urmezi trendurile, trebuie să fii și un pic altfel.

 

Te-ai gândit să renunți la PR?

M-am gandit, am făcut, m-am întors. După cum spuneam am încercat și ruta antreprenoriatului și a fost o experiență mișto, dar cumva conceptul gândit atunci a fost înaintea vremii. Reîntoarcerea la PR a fost ca drumul făcut către casă după primele săptămâni la facultate. Nicăieri nu-i ca acasă.

 

Cum te-a schimbat munca în PR

Oportunitatea majoră pe care o văd în PR este deschiderea către tot felul de industrii cu care nu aș fi avut contact altfel. Pur și simplu îți oferă câte o părticică din tot. Cât de mult o aprofundezi sau o placi pe fiecare este alegerea ta. Și tocmai datorită acestei oportunități, mi-am dezvoltat abilități de care nu eram conștientă, care țin de analiză și cunoaștere. Mă simt un om conectat în permanență la tot ce e nou, la tot ce e vechi.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Oameni

Festivaluri

Pozitii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related