[Snacking Zone] Doritos pentru îndrăzneți. O reclamă cu care îți vine să te joci

[Snacking Zone] Doritos pentru îndrăzneți. O reclamă cu care îți vine să te joci

Când vezi reclame, ori le dai skip, ori te mai uiți o dată și apoi le dai share. Cam asta e situația publicității în 2021. Creativii trebuie să creeze spoturi atât de bune încât să își facă loc printre ad block-uri. Sau să caute spații noi de joacă. Cum ar fi jocurile. Doritos știe să le facă pe amândouă. Și reclame memorabile, pe care să le dai mai departe prietenilor, și intersecții alternative creative. Brandul a propus recent o nouă variantă pentru întâlnirea consumatorilor cu reclamele: să se oprească și să se joace cu ele. Iar consumatorii au zis: Da, pare interesant. Sau cel puțin asta arată datele: peste un milion de utilizatori au acceptat provocarea și au participat la jocul Doritos, rezultatele campaniei fiind peste așteptări.

 

O experiență de gaming surprinzătoare

Nelipsit din pauzele publicitare de la SuperBowl, cu reclame care se fac mereu remarcate în calupul istoric, Doritos trece la nivelul următor: jocurile. După o primă experiență de gaming anul trecut, Doritos a revenit cu o altă campanie pe teritoriul jocurilor, prima de acest tip implementată cu AdColony. 

Proiectul a constat în crearea unui ad de tipul in-app game, care a rulat în aplicația Ad Colony și care poate fi accesat în continuare pe site-ul doritos.ro.

„Suntem încântați că experiența de gaming creată alături de partenerii noștri AdColony, a fost scalabilă pe targetul Doritos, a avut un nivel de interactivitate ridicat, peste benchmarks și, mai mult de atât, a avut un impact impresionant pe toți indicatorii de brand – ad recall, brand favorability și purchase intent”, a declarat Vlad Vladescu Sr. Digital & Media Manager / Sr. BM Doritos.

În cifre, rezultatele campaniei au fost spectaculoase: 1,1 mil useri unici, 1 din 2 jucători a interacționat cu jocul, în medie, 11,3 secunde. 84% VCR vs 80% benchmark, 48.1% Engagement vs 20% benchmark. Pe parcursul campaniei, compania a derulat în cadrul AdColony și un studiu de tip brand lift, pentru a măsura impactul în metrici de brand precum: ad recall, favorability sau purchase intent. 

Prima experiență de gaming Doritos a fost un mobile game-playable-ad, care a oferit consumatorilor experiența unui urban driver, idee preluată din scriptul spotului TV, corelată cu câștigarea de bonusuri de pe urma interacțiunii cu mini-jocul Doritos. Proiectul a avut, de asemenea, rezultate remarcabile: cea mai mare rată de engagement a unui mini-game din România de până acum.

Proiectul Ad Colony continuă explorarea teritoriului de gaming în zona auto, mixând plăcerea jocului cu experiența de brand. 

Brandul s-a lansat pe piața din România în 2018 cu un mix de flavors BOLD și a devenit liderul pieței de tortilla chips. Îndrăzneala continuă să fie atitudinea Doritos, atât prin reclamele sale, cât și prin proiectele creative, îndrăzneală pe care brandul vrea să o transmită consumatorilor săi prin toate mediile de comunicare. 

 

Echipa

PepsiCo:
Vlad Vladescu - Sr. Digital & Media Manager / Sr. BM Doritos
Ana Maria Bila – Jr. Digital Analyst
Monica Ioana Lungeanu – Jr. Brand Manager Doritos

OMD:
Carmen Privache – Media Director
Mihnea Pretorian – Digital Director
Alex Zamfir – Media Manager
Dana Constantin – Digital Manager
Gabriela Grosu – Media Manager

Friends:
Flavia Constantin - Creative Director
Paul Nedelcu - Head of Art
George Ștefan & Lavinia Plohod - Art Directors
Iarina Comănescu & Vlad Belcin - Copywriters
Dan Șendroiu & Adriana Vasile - Strategy
Anda Andrei - Head of Digital
Andra Nicolescu - Digital Account Manager
Andreea Tudor & Ruxandra Ciorik - Social Media Managers
Anca Bădescu - Account Director
Denisa Sterea - Junior Account Manager

Httpool:
Laura Giurumescu - Client Partner
Diana Vlad - CSM, AdColony Lead
Adriana Pîrvan - Digital Campaign Manager
Cătălina Bălășoiu - Deputy Managing Director

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Dosare editoriale

Sectiune



Branded


Related