Storia.ro, platforma de imobiliare cu cele mai multe anunțuri din piață, continuă să le fie alături românilor și în 2021, în procesul de transformare a locuinței actuale sau de căutare a locuinței ideale, prin co-crearea unui ghid de sfaturi practice - „Cărticica de biniște” - care să-i ajute să experimenteze pe deplin fericirea de a fi acasă.
Cărticica de biniște, cu coperta ilustrată de Yanna Zosmer, cea votată de public
Scrierea acestei cărți, alături de public și de specialiști din diverse domenii, vine ca pas firesc după campania din 2020, premiată la SABRE cu BEST OF BALKANS - „Hygge la noi” - când Storia.ro a intermediat și un alt tip de tranzacție, pe lângă cele imobiliare: un schimb de cuvinte între danezi și români, care a dus la inventarea termenului de „biniște”, ca echivalent pentru „hygge”.
„În anul în care am fost nevoiți să stăm acasă mai mult ca oricând, ni s-a confirmat că Storia.ro activa într-un sector al vieții cu impact direct asupra stării de bine a oamenilor, prin confortul emoțional oferit de locuințele lor. Pentru a răspunde nevoii românilor de a-și redecora casele sau de a găsi locuințe mai primitoare, am apelat la maeștrii nopților lungi de iarnă și am creat persona unui expat danez aflat în căutarea unei locuințe unde să se simtă ca acasă și care are nevoie de ajutor să traducă „hygge”. După ce am inventat și ales echivalentul - „biniște” - alături de doi poeți străluciți și de public, l-am celebrat la final de an într-un video manifesto, iar acum scriem alături de români sfaturi practice care să-i ajute să creeze starea de biniște la ei acasă”, a declarat Monica Dudău, Marketing Manager Storia.ro & OLX Real Estate.
În primele pagini ale Cărticelei de biniște, Iv cel Naiv, editorul și co-autorul cărții, scrie:
„După ce ne-am biniștit cu toții, cei implicați în proiect, din biniștea caselor noastre am decis să scriem o carte - care e de fapt un ghid foarte practic - despre cum să-ți faci din casă - acasă. Și din acasă - o oază de biniște. În această carte încercăm să privim acest nou cuvânt din cât mai multe unghiuri, până când devine o idee concretă pe care o putem primi cu brațele deschise în limba română și în viețile noastre. Bun venit, BINIȘTE!”.
Despre colaborarea pe parcursul întregului proiect, Iv cel Naiv, spune:
„Când Storia.ro mi-a propus acum aproape doi ani să facem un proiect împreună, nu știam prea multe despre ei, dar mi-a plăcut mult proiectul, așa că am zis <da> fără ezitare. Spre mare mea bucurie, a existat și o a doua parte a proiectului, se întâmplă chiar acum. Ne dorim să îl prezentăm pe biniște în splendida lui complexitate, scriind o carte întreagă despre el, carte în care, alături de o serie de co-autori, încercăm să întoarcem acest cuvânt pe toate părțile, să-i descoperim toate nuanțele, așa încât să putem să-l primim cu toții în limba română, în sufletele și în casele noastre. Între timp am început să am o relație cu Storia.ro și acum pot spune mai multe despre ei. E unul dintre brandurile care cresc frumos, sănătos și care sunt preocupate pe bune de oameni și de lumea în care trăim. Colaborarea cu ei e una dintre cele mai plăcute din experiența mea.”
Alături de Iv cel Naiv, contribuie cu diverse perspective asupra aplicării ideii de biniște la noi acasă și alte personalități din domenii diverse: designerul Sînziana Pop scrie despre design interior, psihologul Gáspár György - despre biniște în suflet și relații, artistul Dan Byron oferă tips&tricks despre crearea unor playlisturi de biniște, designerul Ana Constantinescu - despre biniștea oferită de plante, Diana Mihăilă - primul Master Professional Organizer din țară, oferă sfaturi despre organizarea spațiului de biniște și Cristina Andrei, cea care a propus cuvântul „biniște” anul trecut, cel care a fost votat de public ca echivalentul perfect pentru „hygge”, oferă rețete de biniște în bucate.
Platforma biniste.storia.ro găzduiește dialogul dintre public și specialiști, cel pe baza căruia se aștern paginile cărții și se creează ilustrațiile din cadrul ei. Pe măsură ce sunt gata, capitolele sunt adăugate în e-book, pe aceeași platformă, unde pot fi citite de către publicul larg imediat ce au ieșit de sub condeiul autorului.
„E impresionant să vezi cât de mult se implică oamenii într-o campanie atunci când pornește de la o nevoie reală, pe care chiar o poți rezolva sau pe care îi poți ajuta să o rezolve singuri. Multe dintre inițiativele gândite în 2020 au pornit din nevoia noastră, a tuturor, de a ajuta, sub orice formă putem. Storia.ro s-a nimerit fix în centrul acțiunii, acolo unde se mutase și se înghesuise viața cu totul și, vrând să ajute oamenii - atât cât era posibil -, le-a oferit o soluție de care aveau atâta nevoie încât iată-ne în dialog intens despre biniște și acum, un an mai târziu. Faptul că au preluat atât de rapid cuvântul în limbajul comun - am primit chiar solicitări de utilizare a cuvântului biniște ca naming de business sau ilustrat pe diverse obiecte handmade - și că sunt în continuare atât de entuziasmați în procesul definirii lui, continuă să țină toată comunitatea Storia.ro conectată la o temă care face parte din viața noastră de zi cu zi și are toate șansele să o facă mai bună”, a declarat Sonia Ardelean, Marketing Specialist Storia.ro & OLX Real Estate.
„Poate că termenul hygge sună familiar, însă o scurtă vacanță în Danemarca îți confirmă că danezii chiar aplică acest concept în spațiile interioare, așa că cel mai probabil vei găsi lumânări chiar și în cele mai neașteptate locuri. Inspirați de modul în care danezii își organizează casele și viețile încât să se simtă cât mai bine acasă, ne-am dorit să găsim și noi un termen românesc care să ne învețe să privim timpul petrecut acasă cu alți ochi, mai ales că perioada anului trecut ne-a forțat să ne reconfigurăm relația cu propria locuință.
Cred că biniște e un cuvânt de care cu toții aveam nevoie, iar ideea lansării unei cărți despre acest nou cuvânt a fost primită cu mult entuziasm de către toți autorii cu care lucrăm, așa că totul a decurs natural și rapid, iar cei interesați pot citi deja online Cărticica de biniște. Ne dorim ca prin ea să aducem conceptul mai aproape de oameni și să-i ajutăm să-și găsească starea de biniște acasă”, a declarat Roxana Stratulat, Communication Manager MSL The Practice.
Aplicarea practică a sfaturilor de biniște poate fi urmărită pe Instagram și TikTok, urmărind #biniște, precum și în secțiunea biniste.storia.ro/concurs, unde Storia.ro le oferă cititorilor șansa de vedea cum arată sfaturile din ghidul fericirii acasă puse în practică în camera lor.
Echipa care a lucrat la campanie:
Din partea Storia.ro: Monica Dudău (Marketing Manager), Sonia Ardelean (Marketing Specialist), Diana Florea (Digital Content Specialist), Claudiu Masă (Performance Marketing OLX Group Romania)
Art Direction: Magma
Din partea MSL The Practice: Roxana Stratulat (Communication Manager), Andreea Pandelea (Head of Lifestyle), Oana Bulexa (Managing Director)
Din partea Diud:
„Hygge la noi”: Claudia Asanache (Producător), Andrei Gheorghe (Regizor), Zoran Simulov (Director de imagine), Flavia Barabas (Scenograf), Maria Crețu (Costume), Georgiana Surugiu, Paul Vlăsceanu, Alex Yatesey, Claudiu Trif (Editori), Ovidiu Hardplay (Mix sunet)
„Cărticica de biniște”: Andreea Călina (Producător), Denise Conn Tubacu (Regizor), Marius Beșu (Director de imagine), Cătălin Georgescu (Fotograf), Daniel Sandu (Sunet), Adrian Bulgariu (Gaffer)
Storia.ro e platforma de imobiliare cu cele mai multe anunțuri din piață – peste 200.000. Lansată de OLX, aceasta primește peste 5 milioane de vizite lunar, putând fi accesată atât de pe desktop, cât și prin aplicațiile de iOS, Android și HUAWEI. Prin adăugarea KIWI Finance în portofoliul OLX Group, utilizatorii Storia.ro pot beneficia gratuit de serviciile profesioniștilor pentru a identifica cea mai bună soluție de creditare.