Exploratist lansează podcastul despre employee experience: Adevăr sau provocare?

Exploratist lansează podcastul despre employee experience: Adevăr sau provocare?

Adevăr sau provocare? Aceasta este întrebarea. La tot pasul, ne lovim de informații mai mult au mai puțin veridice despre employee experience, acest domeniu nou și vast aflat, pe bună dreptate, în trend. Ce conținut de comunicare internă consumă oamenii din organizații, pe ce canale, în ce format? Cum adaptăm procesul de learning, cum redăm oamenilor energia și starea de bine pe care cu toții o invocăm și de care avem atât de mult nevoie. Sunt și mai multe întrebări.

În jurul nostru există un noian de informații parțiale, sporadice și nu știm de multe ori către ce reper să ne îndreptăm pentru a obține un răspuns.

Dacă întrebarea este Adevăr sau provocare?, atunci răspunsul este podcastul cu același nume lansat de curând de Exploratist, prima agenție de employee experience din România, care în 2021 împlinește 10 ani de la înființare.

 

Noutatea propusă de Exploratist este formatul discuției. Practic, tema zilei este abordată de către 3 invitați – un client, un consultant independent și agenția. Avându-i pe toți la masă, publicul rămâne cu o imagine completă care înglobează cele 3 perspective, pentru că, așa cum știm, de multe ori acestea diferă.

Primul podcast a abordat wellbeingul și i-a avut ca invitați pe: Doina Filip, Head of Reward and Budgeting la Orange Romania (vocea clientului), Anca Amariei, Antrenor de wellbeing, specialist în neuromindfulnees și terapie prin yoga (vocea consultantului extern), și Mirela Tănase, Senior partner Exploratist (vocea agenției). Cele trei doamne au fost provocate de Silviu Andrei Petran, Managing director Exploratist, de data aceasta în rolul de moderator.

Ca să vă stârnim atenția, spicuim o parte din ideile vehiculate de invitați.

 

De la masaj la sesiuni cu efecte pozitive în engagement și performanță

Nevoia programelor de wellbeing vine de la angajați. Pentru ca un business să fie sănătos, acesta trebuie susținut de oameni care au o stare de bine. Amprenta pandemiei se va resimți în reașezarea relațiilor sociale și a interacțiunii. Prin wellbeing, organizațiile creează o cultură deschisă, foarte umană, bazată pe interacțiune cu oamenii și feedback continuu. Evaluarea adevărată nu mai ține de metrică, ci se face prin comunicare explicită dintre echipa HR și colegi.

Există o diferență între wellbeing-ul practicat acum și cum era înainte de martie 2020. Organizațiile sunt mai deschise să vină cu soluții. Înainte se orientau spre relaxare – sesiuni de masaj, ateliere de parenting. Acum trăim vremuri ambigue și avem nevoie de programe care să surprindă și să genereze impact în engagementul și performanța angajaților.

 

Puterea poveștilor aduce speranță

Provocarea agenției este să creeze concepte care să capteze atenția, să prezinte beneficiile de la început și să atingă sufletul oamenilor. Poveștile au o putere nemărginită și creează impact. Când oamenii ascultă povești ale unor oameni ca ei, realizează că experiențele și stările dificile sunt relativ similare pentru cei mai mulți. Și învață unii de la ceilalți cu speranță și optimism.

 

Atât timp cât organizațiile le-au oferit experiențe inovative și punți de legătură oamenilor, ei s-au adaptat sustenabil.

Abordarea wellbeingului s-a schimbat deja și a atins o cotă de complexitate pe care nu o bănuiam. Adaptarea nu mai este suficientă. Greutatea trece spre capacitatea organizațiilor de a anticipa și de a gestiona neprevăzutul, care este, de fapt, noua realitate. 

 

Cum arată viitorul?

Viitorul wellbeingului este cu siguranță hibrid. Organizațiile care au investit deja au ajuns departe. Oamenii lor sunt confortabili cu lucrul de acasă, chiar dacă se văd mai rar. Ei consumă experiențe de wellbeing  online și alături de membrii familiei – copil sau soț/soție, pentru că au experimentat și au simțit beneficiile. Organizațiile care încă nu au investit în această zonă e important să analizeze nivelul de echilibru și de satisfacție a membrilor echipelor. Nevoia de sprijin vine după multiple ședințe intense de business, care îi obosesc, se transformă în burnout, iar în final scad satisfacția și performanța.

Sustenabilitatea wellbeingului rezultă din 3 componente: o strategie clară pe termen lung care urmărește respectarea unor principii și crearea unor comportamente, implicare (susținerea top managementului și a departamentului HR, inclusiv în relaționarea 1 la 1) și nivelul de energie al oamenilor observat în interacțiune. Dacă oamenii din organizații au o energie debordantă, atunci sigur lucrurile funcționează.

Încorporarea programelor de wellbeing în strategia de business este o dovadă precisă a interesului companiei pentru bunăstarea mentală a oamenilor. O organizație se uită la oamenii ei ca la resurse reale de energie. Dacă este deschisă să ofere contexte în care această energie să se alimenteze permanent, efectele se vor simți imediat în nivelul de engagement și performanță.

 

Fondată în 2011, Exploratist este prima agenție de employee experience din România care livrează organizațiilor expertiză 360 în comunicare internă, wellbeing, employer branding și strategii de HR. Soluțiile Exploratist au un design unic, curajos și experiențial. 

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Sectiune



Branded


Related