Tratati semintele sexismului cu pesticide!

Tratati semintele sexismului cu pesticide!

Nu ma pricep la agricultura, dar stiu ca pe plantatii mai apar, daca nu sunt ingrijite cum trebuie, “flori ale raului”, “buruieni”, “ierburi rele”. Tot asa si-n societate: daca ignoram decenta, putem, foarte simplu, cadea prada atitudinilor discriminatoare care, la randul lor, declanseaza o avalansa de clisee si sexisme ieftine.

O femeie este obiectificata intr-un lan de rapita. Nimic mai profund in lectura campaniei la pesticide de la “Fermier.ro”, care spune asa: “Motivul pentru care nu vei avea ce culege la toamna este ca te gandesti la sex cand ploua, nu la agricultura!”

Dilema este rezolvata rapid in comentarii:

Intrebarea: -“ Nu va suparaț, unde fertilizez?”
Raspunsul: - “Fertilizezi nu fertilizezi, vremea grâului trece”
Intriga: - “Farm porn classic”?
sau - “Corn Hub”
Rezolutia: - “Hai fă-n fân, să protejăm recolta”…

Povestea imi aminteste de o scena dintr-un serial Netflix al carui nume nu merita mentionat: se filmeaza o reclama la parfum; pe un pod din Paris, o femeie goala trece printr-un grup de barbati in costum; “Desigur ca nu este goala”, spune barbatul care decide asupra campaniei, “poarta pe ea parfumul”. Sexi, sexism, sau sexualitate? - se intreaba protagonistii, pe social media.

Devenim cu adevarat prea pudici si prea precauti incat simtim nevoia sa ne indignam ori de cate ori un continut cu tenta sexuala isi face loc pe social media? E, oare, doar impresia noastra, ca in aproape toate situatiile de acest gen “continutul cu tenta sexuala” obiectiveaza femei? Care sunt riscurile cu care se confrunta o companie - pe langa, evident, pericolele morale ale perpetuarii stereotipurilor de gen - in momentul in care lanseaza o astfel de campanie? Care sunt efectele “male gaze”-ului in publicitate, in general? Si cine este politia morala, in astfel de cazuri? Nu stiu daca intentia companiei a fost de a genera vizibilitate, fie ea si negativa, dar calculul e clar: Lasa publicul sa decida! Noi ne facem publicitate oricum!

 

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Branduri

Subiecte

Sectiune



Branded