Un mod de a plăti care vine în sprijinul comunității poate părea utopic atunci când plățile sunt asociate cu „a da”, în niciun caz cu „a primi”. Și nu e de mirare că plățile au o rezonanță negativă, dacă ne gândim la faptul că tranzacțiile nu mai sunt doar o simplă modalitate de a schimba valoare, ci o modalitate prin care se taxează valoarea. Fie că plătești sau ești plătit, ești taxat pe tranzacție de un intermediar care își cere și el partea. WayPay vine pe piață cu un produs care elimină intermediarii din procesul tranzacțional și care, prin dispariția taxelor cerute de aceștia, contribuie la apariția unui fenomen cu impact pozitiv în comunitate.
Cine sunt WayPay
Global, retailerii plătesc sume considerabile doar pentru comisioane de plată. Mai mult decât atât, nu au acces la datele consumatorilor lor pentru a le putea oferi o experiență plăcută de cumpărare. Opțiunile de a interacționa, atrage, reține sau adăuga valoare clienților le sunt limitate. WayPay își dorește să le ofere opțiuni mai bune.
Pe scurt, WayPay este un startup care ajută retailerii să-și lanseze și să-și gestioneze propria metodă de plată. Echipa Heraldist și WayPay s-au întâlnit în cadrul acceleratorului Startup Bootcamp Amsterdam. Prezenți în calitate de mentori în program, cei de la Heraldist și-a asumat mentoratul până la capăt și, împreună cu cei de la WayPay, au reușit să definească poziționarea produsului pe piață. În timp ce majoritatea companiilor fintech folosesc un limbaj tehnic și complicat, poziționarea WayPay și-a dorit să fie simplă și să cuprindă esența brandului.
POZIȚIONAREA:
Propria experiență de plată care te împuternicește pe tine și pe comunitatea ta
„Pot să spun, cu toată sinceritatea, că WayPay este un produs și o platformă capabilă să facă lucruri uimitoare. În faza de descoperire, am constatat că mesajul principal pe care îl foloseau era «dezintermedierea plăților». Ne-am dat seama că nu tehnologia este ceea ce te face să te diferențiezi, ci modul în care o folosești. Iar acesta a fost gândul cheie pe care am construit poziționarea: «experiența de plată pentru tine și comunitatea ta». Oamenii care locuiesc în comunități locale și își fac cumpărăturile, își beau cafeaua, se tund sau cumpără flori de acolo, au o viață mai bună datorită acestor produse și servicii locale. WayPay este soluția comercială care le susține această viață bună.” Teodora Turcu, Brand Strategist Heraldist
Într-o lume care a devenit aproape cashless, toate metodele de tranzacție digitală percep taxe prin intermediari. În acest context, WayPay oferă o soluție comercială care ajută atât afacerile mici locale, cât și rezidenții. Afacerile mici au la dispoziție o modalitate de a fi plătiți fără comisioane, dar și o platformă de marketing și comunicare cu consumatorii. În același timp, consumatorii rezidenți dispun de o metodă de plată fără contact și un program de loialitate versatil care îi recompensează pe ei și pe comunitatea lor. Astfel, comunitatea este energizată prin declanșarea efectului multiplicator local, care generează prosperitate și creștere economică. Achiziționarea produselor locale devine mai ușoară, mai simplă și mai interactivă.
CONSTRUIREA IDENTITĂȚII
Identitatea vizuală, creată de Heraldist, transmite valorile și personalitatea brandului, dar și poziționarea sa ca o unealtă în folosul comunității într-un peisaj tehnologic și financiar, unde comunicarea este, de cele mai multe ori, rece și formală. Chiar dacă activează într-o zonă foarte pragmatică, WayPay este un brand uman, care pune pe primul loc comunitatea și îmbunătățirea vieții consumatorului. Este un brand orientat și către soluții, și către oameni și nu în ultimul rând, este un brand pozitiv. Atributele acestea sunt vizibile în toate materialele din noua identitate de la tone of voice, logo, ilustrații și website.
„În crearea logo-ului, am pus în focus comunitatea: vizualizarea faptului că WayPay este o mână de ajutor dată comunității, care consolidează legăturile între membrii ei și care creează o experiență de plată unitară. Noul font cu serife, paleta de culori vii și ilustrațiile hand drawn reflectă atitudinea brandului: optimist și fun, departe de abordarea serioasă a brandurilor din zona fintech.”, Ainhoa Morales , Art Director Heraldist.
Lansare și planuri de viitor
În timp ce lansarea produsului este în pregătire, campania de comunicare a început deja să fie conturată, având ca piață țintă, la finalul acestei veri, Spania, apoi urmând restul Europei și Statele Unite.
“A fost o placere să lucrez cu echipa Heraldist, totul a fost livrat repede și suntem foarte fericiți cu rezultatele. Chiar dacă au existat iterații unde nu am simțit că suntem sincronizați în gândire, cu respect și răbdare am ajuns repede pe aceeași pagină. Tot timpul am simțit că lucrăm cu adevărați experți pe fiecare domeniu (copy, design, strategy…).”, Oscar Anzola , CEO WayPay.
Colaborarea dintre cele două echipe sună promițător, iar noutățile vor putea fi urmărite pe canalele de social media Heraldist și WayPay.
“Am decis să continui colaborarea cu Heraldist și în alte proiecte, chiar acum discutam o campanie digitală masivă care targetează comunitățile din Spania.”, a încheiat Oscar.
Heraldist este “The Startup Agency”. Companie de consultanta în strategie, creație & tehnologie, Heraldist a fost fondată în Cluj, are echipe pe 5 continente, o metodologie dezvoltată în Silicon Valley, și clienți din San Francisco, Boston, Berlin, Oslo, Delhi, Singapore și alte regiuni. În România, Heraldist lucrează cu startupuri de tehnologie, dar ajuta și companii mari să-și regândească strategia, să implementeze metodologia agilă “Perception Engineering” și să creeze soluții inovatoare.
ECHIPELE IMPLICATE
WayPay: Oscar Anzola, Jose Almandoz, Jose Vizoso
Heraldist: Elena Hurjui, Teodora Turcu, Andy Daniluc, Alice Fischer, Adriana Luca, Ainhoa Morales