[Noii artizani] Andreea Zbagan: E minunat sa vezi ca inca se citeste in Romania, ca exista o grija fata de carte, ca oamenii stiu sa aprecieze un produs lucrat manual

[Noii artizani] Andreea Zbagan: E minunat sa vezi ca inca se citeste in Romania, ca exista o grija fata de carte, ca oamenii stiu sa aprecieze un produs lucrat manual

Intr-un colt luminos al micutului sau apartament, Andreea Zbagan creeaza accesorii din bumbac inspirate din minimalismul scandinav si designul japonez. Parcul din apropierea casei ii este si el sursa de inspiratie, iar pe husele sale de carte, pe genti sau sacose brodeaza manual elemente din natura.

Andreea isi promoveaza produsele handmade doar pe Instagram, din spatele contului sau personal pentru a fi cat mai aproape de clientii sai.

"Am vrut ca oamenii sa ma simta ca pe unul dintre ei, nu ca pe un brand. Comunitatea din online a crescut organic, fara vreo campanie clara de promovare ori sponsorizari agresive. Povestea produselor mele este dusa mai departe de cumparatori; le simti dorinta aprinsa de a promova noii artizani".

Andreea Zbagan povesteste in continuare despre produsele sale handmade si despre ce apreciaza clientii sai la acestea.

 

Profil de artizan

Totul se invarte in jurul orasului Buzias. Sunt de 31 de ani aici si tot aici ma vad peste inca 31. Iubesc linistea si aerul curat al locului, bujorii, post-punk-ul si masina mea de cusut vintage “De Baronie”.

Formarea mea profesionala a fost influentata de faptul ca traiesc intr-o statiune balneoclimaterica – am terminat o facultate de management turistic. Dupa sapte ani de munca in domeniul turismului, am zis stop. M-am simtit absenta de la propria mea viata. Burnout!

Mi-am reevaluat viata in plina pandemie. Cu riscul de a ma lupta cu incertitudinea financiara, am simtit nevoia urgenta de a avea mai mult timp pentru mine, libertatea totala de a construi ceva de la zero.

 

Produsele tale

Astazi creez intens huse de carte, huse pentru eBook Readers, lunch bag-uri, genti & sacose, toate realizate din bumbac 100%. Piesa principala ramane husa de carte, produs la care am muncit luni de zile, schite peste schite, teste peste teste; mi-au luat 2-3 luni pana am inteles exact ce vreau, cum sa fie croiul, cum sa construiesc clapeta, ce nasture & tesatura sa folosesc, care sa fie umplutura, cum sa arate interiorul, totul pentru a realiza un produs demn de cartile pe care trebuie sa le protejeze.

 

Cum se naste un produs

Tot ce realizez prinde viata in atelierul de acasa, in cel mai luminos colt al apartamentului, intr-un bloc aflat la 20 de metri de un parc imens (are o suprafata de vreo 20ha), care are parte de cea mai lunga colonada de lemn din Europa. De aici imi iau si o parte din inspiratie, brodez manual elemente din natura; inspiratie imi extrag si din minimalismul scandinav ori designul japonez.

O etapa esentiala si destul de dificila in creatie este si selectarea tesaturilor, asta pentru ca imi doresc materiale de calitate: sa fie naturale, sa respecte standarde eco, sa fie realizate local, in Europa ori Japonia. Pandemia a afectat puternic industria de tesaturi; o parte dintre firme au disparut, iar altele vand doar ce mai au pe stoc.

 

Program de mestesugar

Programul nu il am fix, este in functie de stare ori in functie de cat timp stau la posta. De obicei e asa: dorm pana la 9; urmeaza o cafea (o dau peste cap); pornesc spotify ori audible; lucrez pana pe la 18; din cand in cand bag pauze, chiar dese daca trebuie sa raspund la mesaje; seara pregatesc colete si citesc minim 50 de pagini. Duminica ma odihnesc (prea multe duminici s-au pierdut la fostul job).

 

Intre libertatea creatiei si rigoarea antreprenoriatului

Pe parcurs, procesul creativ a ajuns sa ocupe doar o mica parte din timp, s-a ingustat (cu aprox. 60%). Mult timp se scurge pe impachetat, mesaje, contabilitate, pe completarea formularelor si mersul la posta (trasportul prin curier imi este inaccesibil; cum locuiesc intr-un oras mic, firmele de curierat cer taxa de kilometri parcursi extra – taxa pentru 24 km).

 

Clientii tai

Cel mai greu mi-a fost sa am incredere in mine, in deciziile mele, in munca mea – nimeni nu m-a invatat asta. Deseori m-am simtit ca o impostoare in lumea asta plina de creativitate. Timpul a schimbat asta – le sunt profund recunoscatoare persoanelor care au cumparat si cred puternic in produsele mele. Feedbackurile lor pozitive m-au reconstruit.

Ce apreciaza acesti oameni faini? Modul in care sunt lucrate produsele, materialul ales, clapeta husei, eticheta simpla din carton reciclat pe care scrie “handmade in Buzias”, lipsa unui logo aplicat pe produse, impachetarea, si cel mai important: utilitatea produsului.

E minunat sa vezi ca inca se citeste in Romania, ca exista o grija fata de carte, ca oamenii stiu sa aprecieze un produs lucrat manual.

 

Cel mai cautate produse

Sunt husele de carte din bumbac japonez (momentan sunt sold-out) ori husele de carte brodate manual prin tehnica sashiko (acestea sunt construite din doua tipuri de tesaturi naturale, materiale care au prins viata intr-un sat din inima Transilvaniei).

 

Brandul tau in social media

Instagramul e singura platforma pe care imi promovez produsele. Totul se intampla pe un cont obisnuit, personal, unde postez continut relevant pentru urmaritorii mei. Am vrut ca oamenii sa ma simta ca pe unul dintre ei, nu ca pe un brand.

Continutul este format din fotografii realizate la lumina naturala (fara filtre, fara editare fortata). Este un mix estetic format din fotografii care surprind detalii urbane, fotografii ale produselor, cat si fotografii ale cartilor pe care le-am citit si le recomand (realizez scurte recenzii, incerc sa ofer optiuni noi de lectura).

Comunitatea din online a crescut organic, fara vreo campanie clara de promovare ori sponsorizari agresive. Povestea produselor mele este dusa mai departe de cumparatori; le simti dorinta aprinsa de a promova noii artizani.

 

Mai departe

Urmeaza luni pline de speranta. Mi-am propus sa imi imbunatatesc abilitatile de comunicare, sa optez pentru un marketplace online (inca nu sunt multumita de optiuni), sa primesc gazduire in cat mai multe magazine locale (din Timisoara) & cea mai mare dorinta: sa realizez colaborari cu persoane dragi din lumea artei contemporane.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Subiecte

Sectiune



Branded


Related