Cu semnătura Cheil | Centrade, ENGIE Romania lansează o serie nouă de spoturi din platforma de comunicare de brand “Creează cu ENGIE un nou început” și o campanie tactică de poziționare ca brand digital, avându-l endorser pe Cabral.
Noile creații reunesc situații din viața de zi cu zi, ludice, care arată că, pentru ENGIE, oamenii nu sunt simpli consumatori de energie, ci, cu fiecare gest, cu fiecare instanță din viața cotidiană, sunt creatori de energie pentru cei din jurul lor. Într-o lume în care schimbarea este singura constantă, creatorii de energie găsesc mereu idei pentru un nou început, transformând fiecare moment într-o experiență memorabilă, numai bună de imortalizat și de dat mai departe.
Comunicarea se va desfășura etapizat, pe TV și online, cu execuții dedicate pentru fiecare canal.
Detaliile despre campanie vin de la Amalia Anghel, Head of Corporate Communication ENGIE Romania, și Mihai Gongu, Executive Creative Director Cheil.
Despre contextul liberalizării pieței de energie
Amalia Anghel: Dereglementarea prețurilor la gaze naturale și energie electrică este un moment plin de provocări, dar și o oportunitate de care am vrut să profităm pentru a simplifica interacțiunea digitală a clienților cu platformele noastre pentru toate operațiunile curente, de la transmiterea indexului de consum, până la alegerea și contractarea unei oferte din portofoliul nostru.
Mihai Gongu: Mă bucur că avem un partener care a înțeles că drumul cel mai eficient către un client este printr-o comunicare de brand aspirațională, plină de emoție, care să prezinte serviciile ENGIE într-un mod autentic, cu un strop de umor bine dozat și cu execuții cu putere mare de viralizare. Platforma “Creează cu ENGIE un nou început”, lansată anul trecut, continuă să fie relevantă și în contextul actual, așa că am dus-o mai departe, îmbogățind-o cu povești pline de prospețime. Uneori, cea mai bună revoluție este evoluția.
În întâmpinarea consumatorilor
Amalia: Vrem să fim furnizorul preferat al clienților noștri, iar pentru a reuși acest lucru ne dorim să oferim produse și servicii simplu de accesat, online. Fie că vorbim de produsele tradiționale din portofoliul nostru - gaze naturale și servicii sau energie electrică - dar și de soluțiile de energie verde, cum sunt panourile fotovoltaice și stațiile de reîncărcare pentru mașini electrice, mizăm pe simplitate și pe o interacțiune cât mai facilă și prietenoasă cu creatorii de energie, așa cum ne place să-i considerăm pe clienții noștri.
Mihai: Atunci când serviciile și produsele sunt bine gândite, împachetate într-o ofertă clară, coerentă, munca noastră, a agenției, de a comunica este mult ușurată și avem libertatea de a ne concentra pe ceea ce știm să facem cel mai bine: să construim povești pline de emoție.
Execuțiile de anul acesta continuă seria spoturilor în stilul home videos, dedicate diferitelor segmente de target relevante pentru ENGIE.
Alegerea lui Cabral pentru campania de prezentare a instrumentelor ENGIE în mediul digital
Amalia: Avem parteneriate cu mai mulți influenceri, iar cu Cabral nu suntem la prima colaborare. Carisma lui, popularitatea de care se bucură, profesionalismul, dar și naturalețea cu care poate vorbi în glumă despre lucruri serioase ne-au convins că este ceea ce avem nevoie pentru a ajunge la publicul larg. Prin seria de video-uri filmate cu Cabral ne propunem să facem cunoscute, într-un mod relaxat și ușor memorabil, modalitățile online de interacțiune cu brand-ul ENGIE. Totul însă pe un ton prietenos, jucăuș chiar, cât mai aproape de consumator.
Mihai: Cabral este relaxat, natural, direct și foarte spumos, atât în spatele camerei, cât și în fața ei, astfel încât filmarea cu el a fost o bucurie de la un capăt la celălalt. Ne-am simțit foarte bine pe platou, și cred că acest lucru se vede în execuțiile finale care au o naturalețe aparte. Cabral a rimat perfect cu digital, nu doar în tagline, cât și în întreaga campanie.
Filmăriile în restricții de pandemie
Mihai: La fel ca la filmarea campaniei de anul trecut. Toți cei de pe platoul de filmare au fost testați înainte și la sosire.
De la crew, actori, echipele din agenție și de la client. Cred că acesta va fi noul normal pentru câțiva ani de acum înainte. Măcar până vom atinge un procent semnificativ de oameni vaccinați din populație, suntem încă departe în această privință față de alte state, cum este de exemplu cazul Israelului sau chiar al Ungariei.
Amalia: La ENGIE, prin prisma activității noastre, siguranța este esențială, astfel măsurile implementate de către companie încă de la începutul pandemiei sunt unele riguroase. Așa că și la filmări am avut grijă să respectăm absolut toate recomandările, și chiar să ne asumăm unele suplimentare, pentru a ne bucura cu toții de rezultatul muncii noastre.
Animăluțele de la filmare în noua campanie “Creatori de Energie”
Mihai: Am lucrat cu un furnizor de animal talent foarte bun, e vorba de Animal Casting Time. A fost o bucurie la pre-production meeting să selectăm castingul cu gheruțe, căci nu îi pot spune necuvântător pentru că papagalul și cățelușa Liz de rasă Jack Russel Terrier au fost foarte vocali, fiecare în felul lui.
Amalia: Iubim animalele și cred că și ele au simțit asta, fapt pentru care au fost docile și și-au însușit rapid rolul. Poate chiar mai rapid decât ne-am fi așteptat.
Colaborarea cu frații Moga
Amalia: Este a doua campanie sub bagheta regizorală a lui Iulian Moga și cred că, cu fiecare execuție, a reușit să surprindă pe cameră autenticitatea scenelor, veridicitatea situațiilor, toate acestea văzute și filmate din perspectiva spectatorului, într-o notă ludică, jucăușă.
Mihai: Mă bucur că am reușit, cu ajutorul lui Iulian, să îl cooptăm și pe Marius în proiect. Cred că este o colaborare naturală, când există două talente în aceeași familie : ), lucrurile se completează foarte ușor. Marius a completat ceea ce a construit Iulian, întregind perfect poveștile prin muzica special compusă pentru spoturile din campania „Creează cu ENGIE un nou început”. Cred că sunt un tandem perfect.
Echipele implicate în dezvoltarea noii campanii:
Din partea ENGIE Romania: Amalia Anghel (Head of Corporate Communication); Loredana Modoran (Project Manager); Ramona Sărărescu (Project Manager); Andreea Ionescu (Coordonator comunicare internă).
Din partea Cheil | Centrade: Alexandru Roșca, Alina Zaharescu (Group Creative Directors); Mihai Gongu (Executive Creative Director); Corneliu Radu (Copywriter), Bogdan Popescu (Art Director); Monica Garbur (AV Director); Carmen Miruță (Client Services Director); Mara Grigorescu (Account Director); Maria Trepcea (Group Account Director); Dan Butoi (DTP).
Casa de producție: Cyclops Films: Regizor: Iulian Moga; DOP: Tudor Lucaciu; Production Designer: Mihaela Popescu; Production Manager: Oana Ursachi; Producers: Marius Bucur, Viorel Rădulescu; Fotograf: Vitalie Brega; Videographer Social Media: Adi Bulboacă; Post-producție video: Chainsaw Europe; Editor imagine: Silvia Matei, Smaranda Paraschiv; Editor sunet: Hasan Nasser, Andrei Vasilache; GFX: Dragoș Tănase; Coordonator post-producție: Raluca Iuteș, Oana Manea; Ilustrație foto și storyboard: Valentin Pețuhov
Agenție de media: United Media Services: Dragoș Andronache (Head of Digital); Mircea Horlaci (Digital Media Manager); Andrei Gabroveanu (Media Specialist); Gabriela Bujor (Media Specialist); Oana Stoica (Senior Media Buyer); Sînziana Florescu (Media Buying Director), Mădălina Adem (Digital Manager).