Începând cu anul 2021, Zile și Nopți prezintă ÎNTÂLNIRILE POP CULTURE, o serie de evenimente grupate anual pe diverse teme de actualitate şi interes pentru publicul larg din EAT & DRINK, ARTĂ, FILM, MUZICĂ, FASHION și DESIGN.
Ce sunt ÎNTÂLNIRILE POP CULTURE?
Ioan Big, publisher Zile și Nopți :
“Transformăm experiențele pop culture din print și din online în evenimente de dialog tematic şi interacţiune socială, pe scenă, între persoane care au autoritate şi notorietate în domeniul în care activează”.
Primul eveniment din seria întâlnirilor POP CULTURE va avea loc la Brașov, la Bastionul Țesătorilor, în data de 25 iunie, 2021. Tema primei întâlniri este EAT & DRINK. Sunt invitați 8 speakeri care vor vorbi despre diverse teme de interes.
Cei 8 speakeri, sunt:
– Alex Napar (Dei Frati Brașov)
Napar Sebastian Alexandru are 41 ani, dintre care în ultimii 40 este morocănos și veșnic nemulțumit. Bucătar, administratorși ospătar la nevoie, preferă de 19 luni meseria de tată. Vacanțele sunt motivul perfect pentru a număra creveții și midiile din orice farfurie și de a încerca toate dish-urile locale. Absolvent al școlii de paste „Cast Alimenti” din Brescia și-a petrecut ultimii 6 ani prin făină, făcând paste în toate formele și culorile posibile.
- Vlad Napar (Dei Frati Brașov)
Vlad are 38 de ani, preferă pescuitul, bucătăreala, pescuitul și… pescuitul. El este varianta mai blândă a lui Alex (fratele mai mare de la Dei Frati), mereu dornic de a învăța ceva nou, gătește orice pește, mai puțin pe cei prinși de el, fiind adeptul variantei catch&release. Tatăl unei minuni de 2 ani, își împarte timpul în mod egal între familie, bucătarie și… baltă. Unul dintre proprietarii restaurantului Dei Frati, ce reprezintă încununarea celor 13 ani petrecuți în restaurantele italiene.
– Ciprian Muntele (blogger culinar) este din Bacău, mutat cu acte la București. De peste 15 ani face și radio, în prezent îl puteți auzi la Rock fm. Ciprian ne învață să gătim pe blogul său ciprianmuntele.ro, blog ce a fost lansat pe 8 martie 2017.
“Este omagiul meu pentru mama mea. Una dintre acele mame care reușeau să facă mâncăruri dumnezeiești de bune în vremuri în care singurele verdețuri crude folosite în mâncare erau mărarul și pătrunjelul. Ei îi datorez ziua asta. Și tot ce va urma bun de aici.”
– Cosmin Dragomir (antropolog culinar) este jurnalist cu o experiență în presă de aproximativ 20 de ani din care, în ultimii zece ani, s-a specializat în gastronomie. Este autor a sute de articole, editoriale, interviuri cu tematică gastronomică. Este inițiatorul proiectului Gastroart.ro prima revistă online dedicată cercetării istoriei gastronomiei și a ospitalității românești. Este autorul cărții Curatorul de Zacuscă în curs de apariție și pregătește un proiect amplu: Enciclopedia Universală a Sarmalelor; de ce sunt ȘI românești.
– Florin Kirițescu (fotograf food&drink) este din Târgoviște, are 37 de ani și de 20 de ani își investește timpul și energia în fotografia de lifestyle și cea de food & drink. Crede cu tărie că o fotografie bună e asemenea unui fel de mâncare pregătit de un Chef. Cere pasiune, răbdare, ingeniozitate, talent, exercițiu și gust. Perfecționist din fire, este cel mai aspru critic al său când vine vorba de cadrul perfect. În aceste vremuri neclare, se străduiește să surprindă forme, culori și texturi într-o manieră cât mai clară.
– Laura Laurențiu (blogger culinar) a fost un copil pofticios și curios din cale-afară, o tânără pasionată de gătit, o soție și o mamă dornică să-și răsfețe familia, o epicuriană convinsă. Este timișoreancă, a crescut cu felurile de mâncare dulci și aromele blânde ale vechiului Imperiu. A mâncat carnea cu compot toată copilăria, pentru că așa e prin Banat. A terminat facultatea de filologie și din 2014 a devenit bucătar cu diplomă. În 2018 îi apare cartea ”Duminica la prânz”.
– Liviu Mereuță (organizator relații Sergiana) e braşovean, exerciţiu în care a acumulat aproape şase decenii de experienţă, singura excepţie în acest sens reprezentând-o cei doi ani de stagiatură petrecuţi în Caraş. Ţinând cont că a depăşit de mult, şi cu mult, pragul de la care îşi poate exprima greutatea în tone – cu valori subunitare! – ar fi inutil să ascundă că întotdeauna a apreciat mâncarea bună. Deşi educaţia formală nu-i proiectase un traseu “de litere”, din ’93 a ajuns în media, pentru ca zece ani mai târziu să devină vocea ardeleană de la Sergiana, exersându-şi aptitudinile de copywriter şi dincolo de zona PR-ului, în ceea ce numeşte gastro-scris.
– Ștefan Chirițescu (Head of Strategy la McCann Worldgroup Romania, Director Marketing Cramele Cotnari).
Brașovean la origini, cu o experiență de 20 de ani în publicitate, Ștefan este unul dintre cei mai cunoscuți și apreciați oameni de strategie din România. Pe parcursul celor 20 de ani de carieră, Ștefan a gestionat clienți locali și regionali și a câștigat numeroase premii de eficiență și creativitate, inclusiv 38 premii EFFIE și un Grand Effie. Ștefan este director de marketing la Cramele Cotnari și Head of Strategy McCann Worldgroup Romania cu o expertiză bogată în sectorul FMCG, telecom și a serviciilor bancare, marketing și consumer research.
Evenimentul este prezentat de Ciprian Muntele.
Accesul la eveniment se va face pe bază de bilet. Sunt puse la vânzare un număr limitat de 100 de bilete. Prețul unui bilet este de 100 lei și odată cu accesul la eveniment posesorii unui bilet primesc:
- Sacoșă bumbac 100%;
- 1 sticlă vin Cotnari;
- Pungă cafea Cafeteca 80 gr.;
- Apă cu vitamine Brainia;
- Revista fwdBV;
- Revista Zile și Nopți;
Biletele sunt disponibile pe biletebrasov.ro.
Publicul prezent la eveniment va avea și posibilitatea să câștige următoarele premii:
– 1 x bicicleta Pegas;
– 1 x Flair Neo Espresso Maker oferit de Cafeteca;
– 1 x coș de produse oferit de Cotnari.
Acest eveniment se va desfășura cu respectarea normele de prevenire a contaminării cu SARS-CoV-2 în vigoare la data evenimentului. Participanții vor fi informați prin e-mail cu câteva zile înainte de data de desfășurare cu privire la regulile de participare la eveniment.
Evenimentul va fi transmis live și pe internet (gratuit).
Sponsori: Cramele Cotnari, Coresi Shopping Resort, Zizin Ape Minerale Naturale, Brainia, Cafeteca.
Partener ospitalier: Schuster Boarding House
Parteneri media: Magic Fm, Rock Fm, BizBrasov.ro , fwdBV
Parteneri instituționali: Bastionul Artiștilor, Muzeul Județean de Istorie Brașov.
CE ESTE ZILE ȘI NOPȚI?
Zile și Nopți este o platformă POP CULTURE, unică în mass-media culturală românească prin accesibilitatea facilă pentru publicul larg al unui
conținut care echilibrează promovarea culturii, indiferent de formele de expresie culturale sau artistice, și analiza actului cultural autohton prin
poziționarea sa în contextul european și global.
Cele 4 componente ale platformei Zile și Nopți sunt:
- Revista Zile și Nopți, cu apariții în orașele București, Brașov, Cluj-Napoca, Iași, Sibiu și Oradea;
- Site-ul zilesinopti.ro;
- Podcast-urile Zile și Nopți, cu un episod în fiecare săptămână;
- Evenimentele Întâlnirile Pop Culture.
ZILE ȘI NOPȚI există pentru a vă inspira, pentru a avea o viață culturală mai bogată, dar și pentru a ne cunoaște mai bine comunitatea în care trăim. Credem într-o viață de explorare culturală și aventură socială.
CE ESTE POP CULTURE?
“Pop culture (popular culture) este o colecție de gânduri, concepte, idei, forme de expresie și atitudini preferate de populația din zilele noastre. Un fel de numitor comun. Cele mai frecvente categorii de cultură pop sunt: filmul, muzica, artele performative şi vizuale, gastronomia, sportul, moda, jocurile video, designul, arhitectura și tehnologia”