Ionela Cioacă: Cashback în afiliere – ghid de bune practici

Ionela Cioacă: Cashback în afiliere – ghid de bune practici

Ionela Cioacă, Country Manager la Bonusway România și afiliat activ în platforma 2Performant, liderul pieței de marketing afiliat din România, vorbește despre cum a reușit împreună cu echipa sa să aplice afilierea într-un domeniu care, la rândul lui, este bazat pe un model de colaborare: un site de cashback.

Site-urile de cashback atrag cumpărătorii online prin oferirea de bani înapoi la fiecare achiziție. Modul în care pot face asta este prin folosirea unei rețele de afiliere, așa cum este 2Performant.com, pentru a măsura traficul și vânzările trimise de către cashback magazinelor online partenere. Un site de cashback vine cu o bază de utilizatori care sunt cumpărători online experimentați, aflați în căutare de oferte.

 

Cum funcționează un program de cashback?

Acesta funcționează pe baza marketingului afiliat și este un serviciu gratuit care îți dă bani înapoi la cumpărăturile online. Are așadar trei actori principali: clientul, site-ul de cashback și magazinele online partenere. Clientul sau utilizatorul plasează comenzi în magazinele online partenere ale site-ului de cashback, magazinele plătesc un comision pentru toate comenzile plasate prin acest site, iar la final site-ul de cashback împarte acest comision cu clientul, comision care poartă numele de cashback sau bonus, în cazul nostru, la Bonusway. Astfel se creează o situație win-win: un utilizator mediu poate economisi sute de lei pe an făcând cumpărături prin intermediul serviciului nostru, noi aducem clienți noi magazinelor online și ele ne remunerează sub formă de comision. Diferența între site-urile de discount-uri și cele de cashback este faptul că acordarea bonusului se face ulterior plății achiziției, pe când discount-ul este o sumă fixă pe care clientul o primește sub forma unei scăderi de preț.

 

De ce cashback în afiliere

Bonusway este o companie finlandeză, fondată în 2011 la Helsinki de către 4 studenți finlandezi, fără experiență prea multă în business, dar care au avut curajul de a reinventa conceptul de loialitate offline și de a-l aduce în online. La vremea aceea, în Finlanda exista deja noțiunea de loialitate offline în supermarketuri, așa că fondatorilor le-a venit ideea să dezvolte un serviciu de loialitate care funcționează și online. În 2013, Bonusway era cel mai de succes start-up din Finlanda și Rusia, fondatorii ajungând la ”Dragons Den”, versiunea finlandeză a faimoasei emisiuni „Imperiul leilor”, unde au primit investiții de la toți investitorii la acel moment. În 2014 s-a deschis primul birou la Helsinki, iar în anii care au urmat compania s-a extins în Turcia, Suedia, Romania și alte încă 12 țări. În prezent, site-ul este prezent în 17 țări, are peste 5 milioane de utilizatori și colaborează cu peste 5.000 de magazine online.

În Romania, Bonusway a intrat pe piață prin achiziționarea proiectului autohton, dezvoltat de Internet Corp, Cashout, iar decizia a fost luată în 2017, ca urmare a unei analize amănunțite, prin care s-a ajuns la concluzia că piața de e-commerce din România are cel mai mare potențial de creștere din CEE și poate ajunge pe viitor chiar la 10 milioane de cumpărători online. În prezent, la nivel de companie avem peste 5 milioane de utilizatori care folosesc serviciul nostru. În România avem în jur de 200,000 de utilizatori.

Avantajele colaborării unui magazin online cu un afiliat pe segmentul cashback sunt multiple, dar voi enumera 3 dintre ele:

  • Astfel de site-uri, inclusiv site-ul Bonusway, au mii de vizitatori zilnici, care sunt în căutare de magazine noi pentru a face cumpărături online într-un mod cât mai simplu și care să le aducă cât mai multe avantaje. Astfel că toți acești noi vizitatori pot fi văzuți ca potențiali clienți ai magazinelor.
  • Magazinele plătesc doar pentru rezultate. Niciodată pentru clickuri, ci doar pentru produsele sau serviciile efectiv achiziționate. Astfel că magazinele online știu exact ce procent din vizitatori au făcut cumpărături și au influențat cifra lor de afaceri. De asemenea, există flexibilitate în a plăti un comision pentru înregistrarea sau completarea unui chestionar în funcție de dorințele lor în parte. În plus, dacă un client cumpără un produs dar îl returnează, nu este nevoie să se plătească comision.
  • Segmentul cashback ar trebui văzut ca un program suplimentar pe care magazinele online îl pot folosi pentru a-și fideliza clienții și a le aduce mai multă valoare: de obicei sunt servicii gratuite, ușor de folosit, cu un design modern și cu funcționalități bine puse la punct.

 

5 sfaturi pentru ca un brand să se diferențieze într-o  platformă de cashback 

  • Să fie deschis în a încerca ceva nou și a lua legătura cu noi, pentru a putea stabili împreună tipul de promovare/colaborare cea mai potrivită pentru el
  • Să ofere ceva diferit sau în plus față de comisionul cu care clienții s-au obișnuit deja (coduri de reducere exclusive, anumite produse din magazinul lor)
  • Să anunțe din timp campaniile și promoțiile pe care își dorește ca noi să le promovăm
  • Să comunice cât mai clar așteptările și nevoile pe care le are
  • Să prioritizeze interacțiunea socială: uneori rezolvi anumite situații mult mai ușor printr-un call de 5 minute decât prin 5 emailuri trimise

 

3 reguli de aur în lucrul cu un magazin online, ca afiliat cashback

  • Să ai răbdare, pentru că uneori rezultatele nu apar imediat, ci se construiesc în timp.
  • Să fii perseverent în procesul de a convinge magazinele să lucreze cu tine, pentru că uneori acest segment de cashback nu este primul pe lista magazinelor, mai ales pe cea a magazinelor foarte mari.
  • Să nu îți fie teamă să dai feedback.

__________________________________________

Ionela Cioacă este Country Manager la Bonusway România, afiliat înscris în platforma 2Performant. Face afiliere de aproape 4 ani. Înainte de afiliere, a lucrat în project management pentru IBM România, într-un call center pentru compania Ryanair și a făcut certetare pentru o companie finlandeză de componente electrice marine în Turku, Finlanda. A absolvit Facultatea de Administrarea afacerilor în limba franceză la ASE, a studiat în Franța în primul an de master, apoi în Finlanda al doilea master, apoi a acceptat să lucreze pentru Bonusway. Este unul dintre afiliații activi din platforma 2Performant.com, iar în aprilie a făcut parte din competiția Liga Națională de Marketing, prima competiție de marketing pe echipe din România lansată de compania de tehnologie 2Performant.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Oameni

Pozitii

Sectiune



Branded


Related