[Ca vlogu-n bucate] Camelia Jugănaru: În general lumea nu reacționează la rețete simandicoase, la cele cu ingrediente mai ciudate sau greu de procurat

[Ca vlogu-n bucate] Camelia Jugănaru: În general lumea nu reacționează la rețete simandicoase, la cele cu ingrediente mai ciudate sau greu de procurat

Gătește Ușor, blogul și apoi vlogul patronat de Camelia Jugănaru, a luat ființă în 2013, într-o perioadă în care contentul de mâncare era într-un stadiu incipient. Nici nu și-a pus problema că nu o să meargă, dar trebuie menționat că a pornit totul cât se poate de profi pe partea de echipamente video, pentru a oferi fanilor o experiență culinară cât mai apetisantă.

"Pentru că vlogul este un proiect foarte important pentru noi am ales să investim constant. Suntem deja la al treilea studio de filmare, cel actual fiind unul pe care l-am gândit de la zero (finisaje, lumini, echipamente de gătit și de filmat etc) pentru GăteșteUșor. Noi am ales să lucrăm încă de la început cu echipamente pentru filmat profesionale pentru a avea cele mai bune rezultate."

Pentru Gătește Ușor, sursa principală și cea mai constantă de venit este monetizarea clipurilor pe youtube și apoi colaborarea cu brandurile. În ce privește promovarea, mizează pe calitatea conținutului și evită concursurile sau giveaways-urile, pentru că, spune Camelia, nu sunt foarte eficiente și nici nu atrag publicul pe care-l caută.

 

Poftiți la masă

Am început blogul acum aproape 8 ani în 2013 împreună cu partenerul meu de proiect, Marian Borcea. Am început totul ca un fel de experiment/joacă. El avea echipamentele și cunoștințele necesare pentru realizarea de video, eu eram dornică de ceva nou și îmi plăcea să gătesc. Am vrut să vedem ce ne iese. Și iată că 8 ani mai târziu avem un blog/vlog culinar în toată regula.

Când am început noi proiectul nișa de video food era foarte la început în România. Mai erau doar 3 sau 4 canale de youtube care postau constant materiale video. Cred că tot ce însemna food era destul de la început atunci. Abia ulterior au apărut trendurile.

 

Când au devenit lucrurile serioase

Noi am tratat totul foarte serios încă de la început, ne-a ajutat și faptul că aveam echipamentele necesare pentru a reliza conținut video de o calitate bună mai ales pentru 2013. Blogul a fost focusul principal încă de la început pentru că încă din primele zile de proiect am filmat foarte mult. Când am urcat primul clip pe youtube mai aveam deja 30 filmate. Nu ne-am pus problema la modul real că nu o să meargă.

 

Amprenta personală

Deși am început activitatea ca și majoritatea altor vloguri cu rețete, în ultimii ani am diversificat mult conținutul canalului. De la clipuri despre viața mea, gospodărie și grădină, la clipuri filmate în restaurantele din Bucureșți, topuri culinare, testare de produse din supermarketuri și altele. Cei care ne urmăresc au apreciat clipurile diverse și faptul că am continuat să facem și rețetele care ne-au consacrat, dar și că am explorat zone noi.

 

Cât timp aloci pe zi vlogului

Pentru mine vlogul nu e neapărat o activitate zilnică, mai ales că mă ocup și de un business al meu, Merinderia, și de curând am și un bebeluș. De cele mai multe ori aloc câteva ore săptămânal sau când am timp pentru a scrie rețete pe blog, a răspunde comentariilor și a posta pe social media, iar cu filmările procedăm cam la fel. Eu și Marian stabilim 2/3 zile consecutive în care ne putem concentra 100% pe proiect și pregătim cât mai multe clipuri. Apoi facem un plan de filmare, stabilim ce clipuri vrem să filmăm, facem cumpărăturile și ne apucăm de treabă.

Stabilesc rețetele în funcție de sezon și de ingredientele care sunt disponibile în perioada respectivă, în funcție de evenimente sau sărbători, de ce inspirație am sau de sugestiile celor care ne urmăresc.

 

Ce investițîi necesită un vlog de mâncare

Pentru că vlogul este un proiect foarte important pentru noi am ales să investim constant. Suntem deja la al treilea studio de filmare, cel actual fiind unul pe care l-am gândit de la zero (finisaje, lumini, echipamente de gătit și de filmat etc) pentru GăteșteUșor. Noi am ales să lucrăm încă de la început cu echipamente pentru filmat profesionale pentru a avea cele mai bune rezultate. Dacă în ceea ce privește ingredientele pentru rețete există flexibilitate și nu e o problemă dacă înlocuieșți făina X cu făină Y în anumite rețete, în ceea ce privește echipamentele care sunt costisitoare este important să ai un plan încă de la început.

 

Monetizare și branduri

Sursa principală și cea mai constantă de venit pentru proiect este monetizarea clipurilor pe youtube și apoi colaborarea cu brandurile. Noi nu avem sponsorizări, doar colaborări remunerate cu brandurile.

Colaborez cu ele doar în măsura în care brandul care mi se propune este unul în care eu cred și cu care vreau să îmi asociez imaginea. Nu am anumite condiții prestablite, încerc să fiu flexibilă în măsura în care se poate într-o negociere.

 

Pe gustul românilor

Ar fi mai multe: în general rețetele româneșți sunt foarte apreciate fie că vorbim de ciorbe, tocănițe, cozonaci sau alte preparate cu care românii au o relație afectivă să îi zicem. Sunt la fel de apreciate și rețetele rapide sau rețetele de Paște, pizza, deserturile foarte aspectuoase.

În general lumea nu reacționează la rețete simandicoase, la cele cu ingrediente mai ciudate sau greu de procurat. Mă pot gândi la ostropel, dar și la paste carbonara, rețete chinezești sau turceșți.

 

Cum te promovezi?

Cea mai bună metodă de promovare pentru noi până acum a fost calitatea conținutului pe care îl producem. La început am mai apelat la promovări prin ads, dar nu foarte des. Evit să organizez concursuri sau giveaways pentru că nu mi se pare că sunt eficiente și nici nu îmi place publicul pe care îl atrag.

 

Mâncarea și crizele

Cred că interesul pentru rețete a crescut pentru că am petrecut cu toții mult mai mult timp în casă, mai ales la debutul pandemiei. Odată cu “închisul” în apartamente oamenii au redescoperit că gătitul este o activitate relaxantă, de familie, care le aduce comfort.

 

Food trends

Cred că trendurile din 2021 au legătură în special cu partea de food delivery și take out mai ales că nu se știe când și dacă vom reveni cu adevărat la normal. Trenduri legate de healthy food și packaging biodegradabil / nature friendly. Strict legat de rețete cred că vor continua să fie populare rețetele de comfort food și cele rapide.

Nu știu dacă e neapărat un trend, dar nu îmi plac deserturile acelea foarte colorate care se pregătesc doar pentru că putem pune 5 culori puternice într-un desert și doar pentru că arată bine în poză.

Cred că cel mai important pentru viitor ar fi să gătim cât mai mult acasă și cât mai sănătos. În alte perioade aș fi zis că și călătoritul este foarte important, dar acum este mai dificil și riscant din păcate.

 

Învățături din pandemie

Am realizat că marea majoritate a oamenilor vor continua să facă ce îi taie capul indiferent de binele lor direct sau de binele comun.

 

Ce nu știu românii despre gătit

Că grătarul nu înseamnă doar mici și ceafă de porc cu sare și piper, că pastele sunt mai bune al dente și ar mai fi și altele.

 

Un sfat pentru cine nu gătește

Să gătească cât mai mult, gătitul e o artă doar pentru cei atât de talentați încât să facă artă din mâncare, pentru noi restul e doar exercițiu și îndemânare.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Subiecte

Sectiune



Branded


Related