[Noii artizani] Ionuț Hâncu: Incerc sa folosesc cat mai mult lemn provenit din natura, neatins de vreun utilaj, sau lemn “refuzat”, care ramane dupa altii

[Noii artizani] Ionuț Hâncu: Incerc sa folosesc cat mai mult lemn provenit din natura, neatins de vreun utilaj, sau lemn “refuzat”, care ramane dupa altii

Se zice ca nimeni si nimic nu ne impinge sa schimbam lucrurile care nu mai functioneaza bine asa cum o face o criza personala. Sa spunem stop, sa ne resetam si sa o luam de la capat intr-o forma noua, diferita. Dupa un moment de cumpana prin care a trecut cu bine, Ionuț Hâncu s-a reintors la o pasiune mai veche, lucrul in lemn. Asa s-a nascut brandul sau, unul sustenabil, Woodengift, pentru care creeaza obiecte artistice si lucreaza chiar si 14 ore pe zi.

"Am cautat sa invat diverse metode de prelucrare si sa incerc mereu lucruri noi. Nu tai copaci ca sa realizez lucrarile, ci iau ceea ce au folosit altii sau ce se degradeaza natural in padure. Am combinat tehnici japoneze de tratare a lemnului cu procedee electrochimice, rasini speciale, lacuri, tot felul de esente de lemn natural, un pic de imaginatie si multe incercari".

Artizanul Ionuț Hâncu ne povesteste despre obiectele pe care le mestereste in atelierul sau și despre Woodengift.

 

Despre tine, pe scurt

Mi-am petrecut prima tinerete in diverse companii, prins in hatișul a ceea ce facem toti în numele valorilor pe care le pretuim: familie, bunastare, o viața mai bună pentru cei dragi, un pic de bine pentru cei din jurul nostru. Apoi am luat antreprenoriatul in piept si am construit si renovat case o vreme. Au fost multi ani in care am muncit 16 ore pe zi la mai multe proiecte in paralel.

 

Pasiunea pentru mestesug

Din copilarie mi-au placut povestile pe care lemnul le ține ascunse intre fibrele si nervurile sale, doar ca sa le dezvaluie celor suficient de perseverenti incat sa continue să le caute.

Puteam sa ma uit ore in sir la copacii din padurile de langa casa bunicilor, si cred ca de atunci am inceput sa vad lucruri noi in fiecare bucata de lemn atinsa de patina timpului sau slefuita de apa.

Așa cum în inima lemnului poți vedea urmele unui an secetos ori ale unui incendiu, și în viața apar momente de cotitură când ești oprit din goana zilnică. Vine vremea să reconsideri cine ești, ce știi, încotro te indrepți.

 

Lucrul cu lemnul si atelierul de acasa au inceput dupa un astfel de moment de cumpana din existenta mea, cand am avut norocul sa-l redescopar pe baiatul care, acum mulți ani, asculta padurea si cauta povestile lemnului. Familia mea și baiatul acesta din mine mi-au dat ocazia unui nou început.

Pentru mine, a fost momentul in care mi-am redefinit toate principiile si valorile de viata si mi-am spus gata, de azi o sa pun pe primul plan pe mine si oamenii din viata mea; o sa ma bucur mai mult de frumos decat de conturile din banca.

 

Intre libertatea creatiei si rigoarea antreprenoriatului

Am facut antreprenoriat de la A la Z multa vreme, si sincer asta nu iti ofera prea mult spatiu pentru creativitate. Acum dedic mai mult timp calatoriei in sine, ideilor si imboldurilor pe care le am de a face un lucru sau altul. Ma ajuta foarte mult sotia mea cu partea de administrare a afacerii noastre, cu ceea ce tine de functionarea firmei. Eu ma ocup de partea logistica si de relatiile cu clientii iar restul timpului il dedic exclusiv aducerii la viata a unor idei. Asa ca ies uneori din atelier, dar numai dupa ce sunt satisfacut de ce am obtinut acolo. Lucrez singur, nu beneficiez de ajutorul unei echipe si din pacate, deseori lucrez chiar si 12-14 ore in atelier, simtind ca trebuie sa recuperez cumva timpul pierdut.

 

Cum se naste un produs

E greu de explicat. De regula, pentru ca lucrez mult cu lemnul, vad in fiecare bucata de lemn un element de frumusete si un element de functionalitate si incerc sa le imbin. Incerc sa folosesc cat mai mult lemn provenit din natura, neatins de vreun utilaj, sau lemn “refuzat” care ramane dupa altii, e mai sustenabil si mai in linie cu principiile mele.

 

Inspirația

Avand “defectul” asta de a vedea in interiorul unui material in care altii nu vad nimic special, as spune ca gasesc deseori inspiratia in jurul meu, dar cel mai adesea in natura. Lucrez mult in atelierul meu dar si in gradina casei, intotdeauna cu muzica buna sau un podcast in casti si un pahar de prosecco dupa ce orele de munca s-au incheiat. :)

 

Super-puterea obiectelor tale

Am cautat sa invat diverse metode de prelucrare si sa incerc mereu lucruri noi. Nu tai copaci ca sa realizez lucrarile ci iau ceea ce au folosit altii sau ce se degradeaza natural in padure. Am combinat tehnici japoneze de tratare a lemnului cu procedee electrochimice, rasini speciale, lacuri, tot felul de esente de lemn natural, un pic de imaginatie si multe incercari si am cautat mereu sa fac lucruri care sa bucure si ochiul si sa ofere si utilitate. Mi-am propus sa ofer emotie si o parte din bucuria ce ma insoteste, atunci cand lucrez in atelier.

 

Clientii tai

Cand am inceput sa fac fotografii la produsele realizate si sa le pun pe contul de pe retele sociale, ele au placut atat prietenilor cat si cunoscutilor, au inceput sa isi arate interesul asupra produselor si totodata au redistribuit postarile mele. Asa am cunoscut alti oameni si cumva s-a dus vorba iar unii au devenit clienti regulati.

Cred ca oamenii revin pentru ca incerc mereu sa fac produse unice in felul lor, ma straduiesc sa ofer un finisaj si o calitate deosebite, creez si personalizez obiecte, in functie de necesitatile si specificatiile acestora si foarte important, ofer intretinere ulterioara sau service, daca situatia o impune. Woodengift e foarte departe de conceptul de productie de serie si l-am gandit ca un concept bazat pe individualitate si pe cat mai multe note artistice.

 

Ce cauta

Clientii sunt interesati in egala masura de obiecte functionale pentru zona de gastronomie sau fine living, poate si pentru ca petrecem mai mult timp acasa si am inceput sa ne imbogatim spatiul de acasa cu diverse lucruri utile si cu valoare estetica. Mesajele lor sunt incurajatoare, entuziasmante pe alocuri, si daca imi urmariti pagina de Facebook, veti vedea exemple.

 

Produsele cele mai dorite

As spune ca sunt doua mari categorii de lucruri pe care le fac: sunt obiectele de utilitate care se vand mereu foarte bine (platouri de servire, tocatoare, suporturi, etc) dar si obiecte unicat mai de suflet, pe care le-am facut cand am simtit ca am ceva de spus din punct de vedere estetic. Sunt prieteni ce imi repeta ca unele dintre ele si-ar gasi locul intr-o galerie, doar ca nu reusesc sa strang suficiente, se vand mereu primele. :)

 

Strategia de promovare

Nu pot sa spun ca am facut eforturi deosebite in promovare. Am inceput sa arat comunitatii de pe Facebook obiectele cu care ma “jucam”, le-au placut si apoi nu m-am mai oprit. Sigur, incerc sa insotesc fotografiile mereu cu cate un mesaj adecvat iar atata timp cat oamenii rezoneaza cu ceea ce am vrut sa transmit, e totul foarte bine.

 

Brandul tau in social media

Cred ca Woodengift mai are suficient drum de parcurs pana la maturitate deplina. Eu nu ma grabesc nicaieri si prefer sa ma bucur de interactiunea cu toti cei care intra in contact in online sau in afara lui. E un “public” foarte divers: de la prieteni vechi, la prieteni noi, sunt fie oameni apropiati din celalalt domeniu care ma pasioneaza in ultima vreme – gastronomia, fie antreprenori din industria ospitalitatii si oameni care folosesc produsele mele in a-si infrumuseta propriile afaceri, pana la cei care au cumparat un produs ca sa il ofere in dar cuiva drag ori si-au dorit sa investeasca propria casa ori sunt pur si simplu atrasi de lucruri frumoase.

 

Comunitatea de artizani din România

La modul sincer, nu am legat conexiuni intr-o maniera organizata cu aceasta comunitate. Cred ca avem foarte multe idei valoroase si multe de spus in domeniul artizanatului romanesc. Nu am simtit lipsa targurilor sau expozitiilor pentru ca Woodengift s-a nascut si a crescut in online, dar imi imaginez ca in ultima vreme multi colegi de “breasla” au fost afectati. Ca in orice domeniu, ideile de valoare supravietuiesc si gasesc medii noi in care sa se promoveze.

 

Ganduri, visuri si dorinte pentru acest an

Imi doresc sanatate si asta e cel mai important lucru pentru noi toti. Sper sa ne putem intoarce curand cu totii la normalitate si sa ne traim din nou vietile cu toata componenta de apropiere si socializare care ne completeaza ca oameni. In rest, sper sa am mai mult timp pentru proiecte pe care le-am inceput si nu le-am dat inca o forma finala si sa gasesc si anul acesta calea catre sufletele oamenilor

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Oameni

Subiecte

Sectiune



Branded


Related