Pe 7 decembrie 2020 s-a lansat în România, Samplia - prima aplicație mobilă care permite utilizatorilor să descopere și să testeze gratis produse noi, fie săptămânal, fie la doua săptămâni. Distribuirea de produse se face fără promoter, digitalizând astfel sampling-ul tradițional, răspunzând nevoii de distanțare socială în contextul pandemiei. În plus, pentru a limita și mai mult posibilitatea de transmitere a COVID-19, din această lună au fost instalate uși automate, astfel încât utilizatorul la ridicarea produsului, să nu atingă deloc automatul.
Aplicația disponibilă gratuit, atât pe Google Play, cât și în App Store, este conectată la o rețea de automate amplasate în mall-uri și centre comerciale cu un număr mare de vizitatori. Cei care doresc să testeze produsele trebuie sa urmeze trei pași simpli:
- Să descarce aplicația și să se înregistreze;
- Să vină lângă un automat Samplia și să introducă în aplicație codul de pe automat;
- Să ridice produsul gratuit, să îl testeze și să își spună părerea despre el în aplicație, pe baza unui chestionar realizat de compania care oferă produsele.
Pentru a ajunge la un public cât mai larg, fiecare utilizator primește un singur produs per campanie. Dar o dată înregistrat în aplicație și după ce și-a ridicat primul produs, utilizatorul va fi informat și poate participa la urmatoarele campanii.
Oricine are un smartphone poate să devină utilizator Samplia deoarece produsele din automate sunt variate, de la produse alimentare, dulciuri și băuturi, până la produse de menaj și produse cosmetice. Practic orice produs sau serviciu care încape în automat poate fi distribuit prin aplicație. Astfel utilizatorii încearcă produse noi fără niciun cost și decid mai departe daca produsele respective le plac și le sunt potrivite.
Pentru companii, Samplia reprezintă o platformă excelentă pentru lansarea de noutăți către un public variat, dar poate fi un instrument de mare ajutor pentru testarea de produse care nu au fost încă lansate pe piață și se găsesc in faza de focus grup.
Samplia în comparație cu sampling-ul tradițional oferă în plus către companii următoarele avantaje majore:
- Targetarea utilizatorilor Samplia prin serviciul de push notification al aplicației sau prin newsletter, în funcție de filtrele demografice stabilite de brand pentru promovarea unei noi campanii
- Cercetare de piață prin oferirea unui raport complex cantitativ și calitativ bazat pe un feedback real și rapid despre produsele testate, cât și despre gusturile și preferințele publicului țintă.
- Sampling digital prin promovarea produsului și a companiei în aplicația Samplia.
- Brand awareness. Automatele Samplia sunt foarte vizibile prin dimensiunile mari pe care le au, sunt atractive prin design și sunt amplasate în zone cu trafic ridicat, putând fi accesate pe toata durata de funcționare a centrelor comerciale în care sunt amplasate.
Soluția Samplia a fost dezvoltată în Spania unde funcționează cu succes din 2016 și unde are în prezent peste 1 milion de utilizatori. S-a extins de asemenea in țări din America Centrală si de Sud, precum și în Portugalia și Norvegia.
In România există momentan trei automate în București, în Park Lake, Sun Plaza și Cora Lujerului, iar numărul de utilizatori a ajuns la peste 35.000 de la lansare și până in prezent, și continuă să crească de la o campanie la alta.
De la lansare, Samplia România a implementat cu succes 11 campanii care au încântat utilizatorii și au adus brandurilor rezultatele dorite.
Printre companiile care au avut încredere în Samplia România se numără: Heineken cu Heineken 0.0, Pepsico cu Lay’s, Niran cu Borotalco, Henkel cu Bref și Persil, Kandia cu Rombuzz, Olympus, Perutnina cu Pepe, Lactalis cu Zuzu Kefir.
Datorită popularității crescute de care se bucură și a cererii de noi campanii în creștere din partea companiilor, în perioada următoare urmează sa suplimentăm numărul de automate și de locații.