”Extra lives” se numește art workul înscris de Marius Niculae la glo™ Urban Pairs & Art Flairs. Nu știm ce notă va primi de la juriu, care este în deliberare, dar nouă ne-a plăcut ideea. Așa că am vrut să aflăm mai multe despre cum a ajuns la ideea unui tonomat cu vieți de împrumut, dar și despre relația lui cu arta de până acum.
Am fost in permanenta atras de puterea aforismul "Carpe Diem", care, ironic, se ascunde ca si expresie artistica in lucrarea realizata
Lucrand zi de zi cu briefuri foarte rigide, treptat libertatea creativa trece pe locul doi, spune Marius. De data aceasta, libertatea oferita de concurs a reprezentat o ipostaza cumva noua. Cum s-a folosit de ea, vedeti in randurile de mai jos:
Bio pe scurt
Posesorul a 35 de ani, toti petrecuti in Bucuresti din prima zi de viata. Am pornit ca economist, dar dupa terminarea unui masterat in comunicare corporativa, am cochetat putin cu publicitatea.
Consider relatia mea cu arta una cel putin bizara. Am fost mereu atras de arhitectura si design interior, motiv pentru care am inceput sa invat ad-hoc sa folosesc diverse solutii software pentru design 3D. Usor, usor, ceea ce a inceput ca un hobby s-a transformat in pasiune, iar in prezent designul 3D a devenit ocupatia principala. Ulterior am inceput sa ma familiarizez cu programe orientate mai mult catre concept art/CGI. Acestea mi-au permis sa experimentez pe frontul artei digitale, pe care am incercat sa o integrez in design.
Nu as putea spune ca am o tema anuma care ma inspira in prezent. De cand ma stiu mi-au fost insuflate de catre parinti ca valori de baza egalitatea si respectul, care ma guverneaza in relatia cu cei din jur. Ca si individ am fost in permanenta atras de puterea aforismul "Carpe Diem", care, ironic, se ascunde ca si expresie artistica in lucrarea realizata.
glo™ Urban Pairs & Art Flairs
Am luat parte in trecut la o alta competitie glo si, ca de fiecare data, m-a atras provocarea pe care o lanseaza. Din pacate, data fiind natura limitativa a designului, nu pot sa experimentez atat de frecvent cat as dori, de aici si dorinta de a lua parte la acest challenge lansat de glo.
Etapele de creatie
Fiind in permanenta in cautare de noi idei, am fost atras de fenomentul NFT, care este din ce in ce mai prezent in mediul de profil. As arunca vina pe Beeple ca sursa de inspiratie, dar am vrut sa creez ceva unic, mai putin science fiction, mai putin politic si presarat cu elemente de gaming. In aceasi masura as da vina pe sotia mea, alaturi de care am dezbatut tema concursului si care m-a tinut bine ancorat cand paseam pe taramul design DON'Ts.
Am ars o parte dintre etapele clasice, pentru ca timpul nu mi-a permis pana in weekend sa realizez o inscriere. Prin urmare, etapele s-au limitat concret la concept, mouse si software.
Brieful
M-a atras tematica in ansamblu si, cu siguranta, ideea de a realiza ceva care sa ii inspire in mod pozitiv pe cei din jur. Acesta a fost punctul de pornire si provocarea principala de la care a luat nastere conceptul.
Lucrand zi de zi cu briefuri foarte rigide, treptat libertatea creativa trece pe locul doi. Libertatea oferita de concurs a reprezentat o ipostaza cumva noua, acesta fiind si cel mai dificil aspect pe care a trebuit sa-l depasesc. In masura in care am reusit, voi lasa juriul sa decida.
Cum vezi tu viitorul
Viitorul pare mai linistit decat acum un an. Cel putin aceasta este perceptia mea si este si mentalitatea care mi-a influentat lucrarea. Am devenit mai constient de mine insumi, am cheltuit mai putin pe lucrurile de zi cu zi si am inceput sa investesc mai mult in dezvoltarea personala. A fost cumva o pauza mentala bine meritata, care m-a facut sa inteleg mai bine ce trebuie sa fac pentru a deveni mai bun.
Relația dintre artă și public
Tough question. Nu ma consider indreptatit sa emit opinii, pentru ca nu ma consider un artist, dar as putea spune ca relatia dintre arta si public va fi din ce in ce mai stransa. Imbratisez ideea ca forma si functia trebuie sa coexiste si ca eterna granita trasata in disputa 'arta versus design' va deveni putin mai stearsa in viitor, pentru ca, in fond, ambele lucreaza in directia aceluiasi scop nobil, acela de a crea experiente care sa modeleze emotia umana. Acesta este si motorul crezului ca arta va patrunde tot mai mult in viata cotidiana si va atrage un public din ce in ce mai larg.
Vezi lucrarile inscrise la glo™ Urban Pairs & Art Flairs
gloTM
+18. glotm este un produs cu potențial de risc redus destinat consumatorilor adulți de produse din tutun sau nicotină.
TheCreator
TheCreator este platforma de branded user-generated content a IQads.
Prin intermediul TheCreator, brandurile dau briefuri comunitatii creative IQads, obtinand sute de rezolvari creative, mii de interactiuni si sute de mii reach.
Brandurile obtin solutii pe care le pot implementa si continut branded pe care il pot folosi in social media. Prin intermediul TheCreator, IQads a dezvoltat si derulat zeci de competitii creative de design, scurtmetraje, benzi desenate, spoofuri, filme, ilustratii etc pentru companii precum AVON, BCR (George), Heineken (Desperados, Ciuc), Unilever (AXE, Dove, DERO), PUMA (Jacheta T7), Nokia, Leroy Merlin, Mondelez (Milka), Carrefour, Samsung, Ursus Breweries (Timisoreana, Ursus), Honda Romania (Honda Civic), EPSON, Nestle (Nescafe Dolce Gusto, Nescafe Alegria, JOE), TELEKOM, Orkla Food (Ardealul), Bergenbier