Foodwise Marketing a realizat cel mai recent proiect de comunicare din portofoliul Nordic Food – campania #Gătește Italienește! pentru brand-ul Cirio.
Cirio este un brand autentic italian, cu o moștenire impresionantă: fondat in 1856 de către Francesco Cirio, pionierul industriei de produse conservate, este recunoscut și în prezent drept lider în categorie. Gama Cirio este realizată din ingrediente naturale și este ideală pentru mâncăruri cu specific italienesc, fiind compusă din produse verificate pe tot traseul de producție, “de la sămânță la furculiță”.
Pornind de la aceste date, Foodwise a imaginat o campanie cu o abordare 360°, urmând etapele consacrate: strategie – concept creativ – execuție, cu obiectivul de a evidenția spiritul autentic italian al brand-ului Cirio, cu ajutorul a doi ambasadori de brand cu renume – Antonio și Michael Passarelli.
Promoția Cirio se desfășoară la nivel național în perioada 15.03 – 15.05.2021 și le oferă consumatorilor care cumpără Cirio șansa de a câștiga un Fiat 500, 30 vouchere HobbyChef pentru ustensile profesionale de bucătărie sau produse Cirio.
Campania #Gătește Italienește! se desfășoară predominant în mediul online, incluzând componente de performance media, influencer marketing, social media, dar și in-store, prin materiale de vizibilitate la punctele de vânzare. Pilonul principal de comunicare îl reprezintă microsite-ul gatesteitalieneste.ro, care funcționează ca agregator de conținut și rețete italienești create de cei doi ambasadori de brand și ca punct de referință pentru promoția națională desfășurată sub umbrela Cirio.
În social media, strategie de amplificare a campaniei are 2 etape: în primă fază, cei doi chefi prezintă pe conturile personale de Facebook și Instagram rețetele create cu produse din gama Cirio, iar apoi “provoacă” o serie de influenceri să se implice în campanie pentru a găti, la rândul lor, preparate care le aduc aminte de Italia. În plus, promoția #Gătește italienește! este susținută prin activități de performance media, în parteneriat cu agenția Mavericks și de promovare în social media, în partneriat cu MDM Agency.
"La Foodwise Marketing ne mândrim cu pasiunea noastră pentru industria food & bev – și încercăm să aducem elemente inovatoare în fiecare campanie pe care o creăm alături de partenerii noștri. Colaborarea cu Nordic Food se întinde pe 5 ani, iar Cirio ne-a cucerit cu povestea autentic italiană și cu produsele create pentru a păstra nealterate calitățile roșiilor și ale celorlalte legume crescute cu atenție față de mediu și oameni. Această campanie a reprezentat pentru noi o provocare de a transmite valorile unui brand atât de aproape de natură – dar credem că am reușit cu ajutorul echipei de ambasadori de brand și a celorlalți creatori de conținut, care ne-au reamintit tuturor cât de îndrăgită este bucătăria autentic italiană, adăugând gust delicios fiecărui moment", declară Marilena Istrătescu (Managing Partner și Co-Fondator al grupului HELLO/ Foodwise).
"Prin această campanie ne-am dorit să aducem spiritul autentic italian cât mai aproape de consumatori, iar colaborarea cu agenția Foodwise Marketing ne-a convins atât datorită experienței echipei lor în dezvoltarea de campanii de promovare la nivel național, cât și datorită propunerii creative. Am apreciat conceptul bazat pe asocierea dintre clasic și contemporan, un mix ce exprimă foarte bine spiritul brand-ului Cirio, ale cărui valori sunt mereu adaptate la timpul prezent – precum grija pentru oameni și mediul înconjurător, integritatea și dorința de a deține cele mai bune produse în categorie.", susține Alexandra Laura Vișan (Brand Manager, Nordic Foods).
Foodwise Marketing, agenție specializată în marketing strategic și conținut creativ pentru industria de food&beverages din România, face parte din grupul de comunicare HELLO. Grupul are capital 100% românesc și cuprinde companiile Hello Communication și Hello Consumer Interaction – cu specializări complementare, care furnizează soluții de strategie, branding, comunicare integrată, PR și comunicare digitală, on și off trade marketing, precum și HoReCa & retail design.
Nordic Import-Export a fost înființată în 1994 și face parte din Nordic Group. Încă de la înființare, misiunea aleasă a fost de a comercializa numai produse alimentare de top. Printre parteneri se numără cei mai puternici producători și furnizori din Europa, precum și cei mai respectați clienți din România.
Echipa de proiect:
Foodwise Marketing: Marilena Istrătescu, Cristina Diaconescu, Raluca Dimache, Cosmina Tănase, Rodica Săvulescu, Șerban Guriță
Nordic Food: Nucu Lazăr (Marketing Director), Alexandra Ionescu (Marketing Manager Group Category), Alexandra Laura Vișan (Brand Manager)
Cirio Italia: Elisa Manferdelli, Sandra Sangiuolo
Mavericks (performance media): Dragoș Smeu, Gabriela Dumitrașcu
Media Laboratory (AV production)
MDM Agency (social media): Eduard Ghirca
Bilancia/ HobbyChef (studio producție și echipamente profesionale pentru gătit)