Studiu Starcom România: Impactul pandemiei de COVID-19 asupra femeilor din România

Studiu Starcom România: Impactul pandemiei de COVID-19 asupra femeilor din România
  • Starcom România lansează un nou studiu, care analizează impactul pandemiei de Covid-19 asupra femeilor utilizatoare de Internet din mediul urban;
  • Conform studiului, ultimul an a reprezentat o perioadă a redescoperirii de sine pentru femei, atât la nivel personal, cât și profesional, aproximativ 33% dintre ele realizând că își doresc o schimbare de job;
  • Totodată, îngrijorarea a fost principalul sentiment trăit de femei în contextul pandemiei. În schimb, acestea nu s-au izolat, ci s-au orientat către hobby-uri (18%), precum gătitul sau designul interior.

Conform studiului „Impactul pandemiei de COVID-19 asupra femeilor” realizat de Starcom România, ritmul vieții femeilor din România a încetinit odată cu pandemia. În lipsa interacțiunii directe cu cei dragi, femeile au trăit sentimente de îngrijorare, oboseală, teamă și agitație. Pe de altă parte, această perioadă le-a oferit ocazia să se redescopere, 33% dintre ele realizând că își doresc o schimbare de job, iar 18% dintre ele dezvoltându-și noi hobby-uri, cu precădere gătitul. Noul studiu face parte din HumaGraphExperience, o serie de infografice lunare realizate de Starcom România, bazate pe studii cantitative.

 

„Ultimul an a fost pentru toată lumea un an plin de provocări, incertitudini, adaptare la noi situații și emoții. Așa cum reiese din studiu, femeile au fost adevărate eroine, deoarece au păstrat un echilibru între viața de familie/ personală și viața profesională. Bineînțeles, fiecare dintre acestea au resimțit anul pandemic în moduri diferite: tinerele au tânjit după viața socială pe care o aveau înainte de COVID-19, femeile cu copii au jonglat între școala online și activitățile zilnice la locul de muncă, iar femeile mai mature (peste 45 de ani) au improvizat noi moduri de a-și face viața mai simplă și au căutat activități sociale în care să se implice”, a explicat Andreea Zanfir, Consumer Data Strategist, Starcom România.

 

Distanțarea fizică a adus noi obiceiuri în viața femeilor din România

Femeile din mediul urban cu vârsta cuprinsă între 18 și 24 ani sunt cele care au resimțit cel mai tare dorul de prieteni (56%). Absența unor noi experiențe și aventuri alături de aceștia le-a determinat să se orienteze către cărți, filme și seriale, jocuri sau rețele sociale.

Pentru femeile cu vârsta cuprinsă între 25 și 34 ani, perioada pandemiei a venit cu dorința de a se pune pe primul loc și de a-și schimba stilul de viață, adoptând o mai mare încredere în sine. Femeile din segmentul 35 - 44 de ani au dezvoltat noi hobby-uri (19%), gătitul fiind una dintre activitățile lor principale din perioada pandemiei. Mai mult, acestea au fost mai atente la sănătatea lor și a celor dragi.

Femeile mai mature (45 – 55 ani) au petrecut timp în interiorul căminului, unde au simțit nevoia de a-și simplifica viața (25%). Acestea au cumpărat noi produse electrocasnice și și-au reorganizat programul zilnic, devenind mai conștiente de impactul acțiunilor lor asupra mediului înconjurător și implicându-se în diferite cauze sociale.

 

Impactul Covid-19 asupra vieții profesionale

Cele mai multe dintre femei (43%) au fost dezamăgite de faptul că viața lor profesională nu a urmat un curs ascendent, iar 33% dintre ele și-au căutat un nou job în această perioadă, procent semnificativ mai mare decât al acelora care chiar și-au pierdut locul de muncă (21%). În schimb, pandemia a făcut ca activitățile casnice să fie mult mai ușor de gestionat (41%), iar atenția asupra educației copiilor să fie mai mare (26%).

Deși au fost la rândul lor dezamăgite de lipsa oportunităților de dezvoltare profesională din această perioadă în proporție de 48%, tinerele (18 – 24 ani) s-au adaptat cu mai multă ușurință la schimbările din perioada pandemiei, reușind să obțină un echilibru între munca de acasă și treburile casnice (48%) și având mai mult timp personal (37%), pe care l-au petrecut inclusiv urmând cursuri online pentru a obține noi competențe (38%).

Similar, și pentru femeile cu vârsta cuprinsă între 25 și 44 ani, pandemia a fost un obstacol în dezvoltarea lor profesională (50%), iar 33% dintre ele au realizat că vor să își schimbe jobul. Acestea s-au bucurat de timpul petrecut alături de copiii lor, însă le-a scăzut concentrarea asupra sarcinilor de la locul de muncă (25%).

Comparativ cu celelalte segmente de vârstă, femeile mature (45 - 55 ani) au raportat mai puține frustrări care derivă din lucratul de acasă.

 

Grijile și oboseala, sentimente preponderente în perioada pandemiei

Cât privește sentimentele prin care au trecut femeile într-o perioadă de nesiguranță crescută, acestea au fost preponderent negative. Cel mai acut sentiment resimțit a fost cel de îngrijorare (43%), cu atât mai mult în rândul celor cu educație superioară. Acesta a fost urmat de oboseală (41%), teamă și agitație (33%).

Femeile de peste 45 ani au fost cele mai obosite și s-au temut pentru siguranța familiei lor. Segmentul mai tânăr, 25 – 34 ani, a fost încercat de sentimente de furie și frustrare din cauza izolării, în timp ce femeile cu vârsta între 18 – 24 ani, au avut o atitudine mai pozitivă, s-au simțit într-o mai mare măsură fericite decât alte segmente de vârstă, mai frumoase și mai energice, după ce și-au descoperit noi pasiuni și hobby-uri.

 

Gătitul a devenit o pasiune

În timp ce segmentele de vârstă mai tinere au perceput gătitul ca fiind relaxant, segmentele mature au fost mai atrase de detalii, precum ingredientele folosite, aranjatul mâncării în farfurie, considerând gătitul un motiv pentru a-i aduce împreună pe cei dragi.

Segmentul de vârstă 18 – 24 ani a dezvoltat cele mai multe pasiuni în ultimele luni: gătitul (67%), vizionarea de filme și seriale (50%), activități sportive (44%), sănătate și nutriție (37%), machiaj (35%), rutine de îngrijire personală (29%), precum și dezvoltarea personală și profesională prin cursuri online (25%). Pe de altă parte, femeile mature au folosit timpul liber pentru a se juca cu cei mici și pentru a citi. De asemenea, s-au axat pe sănătate și nutriție, pentru a avea grijă de familia lor.

 

Aspectul casei, o influență majoră asupra stării de spirit

Odată ce au început să petreacă mai mult timp acasă, femeile au simțit nevoia de a schimba aspectul interior al locuinței, căutând un sentiment de confort și o stare de bine. 55% dintre ele au simțit nevoia unei schimbări, iar 54% au vrut să își creeze un spațiu special.

 

Femeile au evitat sălile de fitness în această perioadă și au practicat sport acasă sau în aer liber

Peste o treime dintre femeile intervievate (33%) au practicat activități sportive. Pentru acestea, fitness-ul a fost activitatea principală (41%), urmată la o diferență semnificativă de jogging (33%), aerobic (31%) și ciclism (30%).

 

Metodologia

Studiul a fost realizat de agenția de media Starcom România, prin interviuri online, pe un eșantion de 503 persoane, de sex feminin, cu vârsta peste 18 ani, utilizatoare de internet, din mediul urban, în perioada 3 – 9 martie 2021.

HumaGraphExperience este o serie de infografice lunare, bazate pe studii cantitative, care analizează caracteristicile unor grupuri țintă, în raport cu anumite categorii de produse (dulciuri, bere sau consumul de produse de lux), la o anumită ocazie (Paște, Crăciun, Black Friday) sau un nou fenomen de comunicare (de exemplu, marketing influencer, adoptarea tehnologiei).

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Starcom MediaVest

Agentia Starcom MediaVest Group este parte din cea mai mare retea de media din lume, SMG Worldwide, si din grupul de comunicare Leo Burnett. Infiintata in 2000, Starcom este prima agentie de media din Romania... vezi detalii »

Companii

Campanii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related