Poate că cea mai pertinentă descriere a oamenilor în ultimii zece ani este aceasta: ”Nu am timp, sunt ocupat”. Indiferent de munca pe care o facem, profesie, statut social, vârstă sau geografie, fuga continuă între “to do”-uri își pune amprenta asupra tuturor. Tocmai de aceea, în 2021, e esențial ca marile companii să acorde atenție și resurse pentru echilibrul work-life. Remarkable People of Bosch Romania este o astfel de inițiativă necesară. O campanie care aduce angajații în centrul atenției și le promovează pasiunile cărora se dedică în afara jobului. Călătorii, sport, tehnologie, muzică, cooking, grădinărit, acțiuni de CSR sunt doar câteva dintre preocupările acestora.
Ultimul an a arătat cel mai bine că lucrurile importante, până la urmă, țin de o armonie între ceea ce faci și ceea ce ești. Iar jobul nu ar trebui să îți blocheze pasiunile, ci, din contră, să îți încurajeze potențialul, în orice domeniu s-ar manifesta acesta.
De la birou, în sufragerie, pe motocicletă, la dans
Cine sunt angajaţii Bosch România, după job? Ce interese îi animă, la ce visează, ce hobby-uri meșteresc? Care este conexiunea dintre pasiuni și meseria lor? Remarkable People of Bosch Romania este o campanie de employer branding specială prin care compania aduce în faţă angajaţii săi, prin pasiunile care îi definesc în afara profesiei. Bosch România este, de altfel, una dintre cele mai atractive companii de pe piaţa de muncă din România, plasându-se pe locul 2 în topul celor mai doriți angajatori din industria Automotive din România.
Compania a ieșit din mediul formal, a ocolit video-urile filmate exclusiv la birou, și s-a dus înspre angajații săi, în mediul lor natural, deschizând ușile din culise și aducând oamenii în prim plan. Oameni pasionați, extrem de pricepuți, mereu la curent cu ce este nou, bucuroși de fiecare dată să împărtășească acest lucru cu ceilalți. Călătorii, sport, tehnologie, muzică, cooking, grădinărit, acțiuni de CSR sunt doar câteva dintre pasiunile lor care transmit energia și în viața lor profesională.
Ei sunt cei care ne inspiră zi de zi. Să facem mai mult bine, să petrecem timp mai de calitate cu copiii noștri, să facem mai mult sport, să citim mai mult, să călătorim mai mult, să gătim mai sănătos. Plecând de la povestea și exemplul lor personal. Sunt cei care zi de zi aduc bucurie în companie, influențează în bine, sunt purtători de mesaj pozitiv. Transpun pasiunea lor și felul în care această pasiune i-a influențat, în munca de zi cu zi la Bosch, spune Dumitrița Ghenciu, Employer Branding Strategist
Toate interviurile pot fi văzute aici, pe secțiunea proiectului
Protagoniștii
Povestea hobby-urilor și pasiunilor angajaților Bosch a fost spusă în 15 video-uri sub forma de interviu. Au participat angajați cu roluri cât mai diverse în organizație, pentru a reda mai bine atmosfera și mediul de lucru din companie: de la operatori la manageri, de la cei noi veniți, până la cei cu peste 20 de ani de experiență în organizație, de la cei cu joburi foarte tehnice tehnice, la cei care oferă suport. Eroii au avut un rol activ în filmarea interviului și au ales locul și formatul în care s-a desfășurat înregistrarea.
Toate interviurile pot fi văzute aici, pe secțiunea proiectului
Filmările au avut loc în mediul în care eroii se simt cel mai bine: din sufragerie până în grădină, de sub capota unui automobil până la bordul unui avion, practicând pasiuni care păstrează tradiții sau care crează viitorul.
Am dorit să surprindem emoţie şi am ales să mergem în mediul lor – iar contextul generat de pandemie ne-a încurajat şi mai mult să ieşim de la birou, povestește Dumitrița Ghenciu, Employer Branding Strategist
Echilibrul work-life
Campania Remarkable People of Bosch Romania a început în toamna lui 2020 și va continua până în iunie 2021. Este o forma de recunoaştere a pasiunilor angajaților şi un mod de a arăta cât de important este echilibrul job-viață personală. Aducând în față poveștile angajaților săi și promovându-le pasiunile ascunse, Bosch își afirmă poziția față de importanța work-life balance.
Dumitrița Ghenciu, Employer Branding Strategist, explică într-un interviu cum a apărut nevoia acestei campanii:
”Am pornit această campanie din curiozitatea de a afla cum sunt oamenii, fără scenariu sau un mesaj prestabilit. Decizia de a face o campanie despre oameni a fost mai mult decât corectă. Oamenii sunt autentici, reali, atunci când fac lucrurile care le plac. Și așa ne-am hotărât să vobim despre pasiunile lor, lucruri despre care nu discutăm în fiecare zi”.
Până acum, interviurile Remarkable People of Bosch Romania au avut un ecou special. Rezultatele acestor video-uri se măsoară în peste 2 milioane de impresii, aproape 700.000 de oameni care au văzut video-urile. În promovare este adaptat mixul de canale la grupurile țintă strategice pentru recrutare și vizează principalele portaluri de carieră, platforme de social media și de divertisment.
Campania a fost realizată fără script, din prima dublă și mizează pe autenticitate, Bosch mergând astfel pe o metodă diferită de promovare a brandului de angajator: un proiect în care angajatul este în prim plan, iar compania îi oferă platforma unde se poate exprima liber.
Remarkable People of Bosch Romania
SoMe Bosch Romania: Facebook, Instagram, LinkedIn
Echipa
Ideea campaniei a pornit de la o iniţiativă a colegilor din Timişoara şi apoi s-a transformat într-un proiect ambiţios, la care au lucrat mai multe echipe.
Bosch Romania: Echipele responsabile de comunicare internă şi promovare a brandului de angajator din cele 5 locaţii din România: sediul central din București, Fabrica Bosch din Cluj, Fabrica Bosch din Blaj, Centrul de Inginerie Bosch din Cluj, Centrul de externalizare a proceselor de afaceri (BPO) din Timişoara.
Speakaspell Laboratory, o agenție de creație specializată pe digital, care reunește o serie de freelanceri cu multă experiență.
Doru Pușcașu – Creative Director
Cristian Mitran – Videographer and Editor
Catalyst Solutions: coordonatori ai campaniei digitale, agenţie de employer branding din Romania, cu o experienţă de peste 16 ani
Delia Manolache – Employer Branding Consultant
Mihaela Bisog – Performance Marketing Specialist