FRACTAL Communications, parte din VMLY&R COMMERCE (Geometry București), a devenit la finalul lui 2020 agenția integrată pentru BECK’S, berea germană cu o personalitate autentică, modernă și urbană, gestionând comunicarea 360 a brandului.
Colaborarea cu BECK’S a demarat la începutul anului 2020, cu servicii de comunicare în zona de digital și social media, continuate cu servicii de shopper marketing. Proiectele derulate până acum au culminat cu lansarea campaniei de imagine Trăiește așa cum simți, sub umbrela #UNLOCKYOURSELF. Trăiește așa cum simți înseamnă să alegi să faci mai multe dintre lucrurile pe care le ți le dorești, trecând peste normele și convențiile sociale care au tendința să te țină pe loc. Într-o campanie 360 care a avut și componente de e-commerce și in-store, punctul central a fost reprezentat de două spoturi TV, 4 extended cut-uri, completat de două proiecte digitale: BECK’S Talks și #FRIDAYNIGHTIN.
TVC-urile, care rulează momentan în România și Croația, surprind o serie de răspunsuri la întrebarea cheie a campaniei: Ce-ar fi dacă…?, invitând publicul să facă mai mult din ceea ce simte cu adevărat.
“BECK’S este un brand recunoscut pentru germanitate și calitatea fără compromis. Propunerea creativă a echipei Fractal completează foarte bine nevoia de a construi cu consumatorii o conexiune emoțională mai puternică. Suntem mândri că România a fost în 2020 un hub care a construit o campanie de Equity ce mai apoi a fost “exportată” în Europa. Rezultatele parțiale sunt încurajatoare. Ad trackerul Kantar ne poziționează în topul reclamelor din segmentul Premium și ne oferă încredere pentru lucrurile pe care le pregătim pentru 2021 împreună cu Fractal, care la finalul anului 2020 a devenit agenție integrată pentru BECK’S România în urma mai multor pitch-uri organizate pentru servicii de digital, lead creative agency și shopper agency.” a declarat Andrei Constantin, Sr. Brand Manager Premium Brands & Portfolio.
“Aproape în orice loc de pe glob întâlnești același principiu care, pe cât de simplu sună, pe-atât de complicat e de pus în practică: să fii tu însuți! Dacă pentru americani mereu a fost ușor datorită ADN-ului lor, în țările din blocul est-european e greu să te abați de la calea nebătătorită (tendință confirmată și de dimensiunile culturale ale lui Hofstede). Ce-o să zică vecinii? Ce-o să zică lumea!? Fă-te doctor! Inginer! Ne lovim de reguli mascate în norme și convenții. În dictatura majorității. Toți „știu” mai bine ca tine ce ar trebui să faci, cum să faci și ce să nu faci. În acest moment al platformei de comunicare, BECK’S vrea să-ți pui o întrebare simplă. Ce-ar fi dacă...? Ce-ar fi dacă te-ai asculta în primul rând pe tine? Ce-ar fi dacă ai renunța la orice „ce-ar fi dacă”? E un prim pas pentru a trăi exact așa cum simți.”, Alex Petrescu, Strategy x Creative Director, FRACTAL Communications.
Parte din campania de imagine și platforma #UNLOCKYOURSELF, BECK’S Talks reprezintă o video-serie de interviuri cu români care trăiesc în cel mai pur spirit BECK’S. Cum normele și convențiile sociale ne împiedică de multe ori să fim noi înșine, prin intermediul celor 3 interviuri - care rulează pe parcursul mai multor săptămâni - aflăm de la protagoniști ce înseamnă pentru ei să facă mai mult din ce simt și mai puțin din ce se așteaptă ceilalți.
În primele trei episoade BECK’S Talks, lansate pe canalele sociale Beck’s, aflăm de la Andrei Damian și Irina Brătucu, duo-ul WEGO Kite, de la Costel Bojog, cunoscutul stand-up comedian și de la actorul Victor Țăpeanu cum au reușit să treacă peste convențiile sociale ca să își urmeze pasiunea.
„Când lucrezi pentru un brand premium de bere e ușor să faci publicitate pentru publicitari. Și-am cam vrut să evităm asta. Am căutat câțiva oameni cu povești atât de mișto încât să vrei să-i auzi și să-i reauzi, ca pe o melodie în care descoperi nuanțe noi și la a 6-a ascultare. Și cred că i-am găsit în Andrei Damian și Irina Brătucu – doi oameni cu cel mai tare vibe pe care l-am resimțit în ultima perioadă, Victor Tăpeanu – o sursă inepuizabilă de gânduri, sfaturi și povești, Costel Bojog – într-o versiune foarte… “umană”, poate cel mai diferit Costel pe care l-ai văzut până acum. Ce să zic, click aici ↓ și… ce-ar fi dacă ți-ai lua timp să le urmărești pe toate?”, Mihai Țițirig, Senior Copywriter
#FRIDAYNIGHTIN este o inițiativă-alternativă marca BECK’S pentru ieșirile de vineri seara. Cum anul 2020 a fost unul ieșit din tipare, iar vineri nu mai e o regulă ieșitul in oraș, propunerea BECK’S este un moment de consum ce se întâmplă acasă, asociat cu un kit de distracție indoor. Startul a pornit din online de la artiștii Sore, Juno și Jo, Oase (Ionuț Dongo) și Costel Bojog. Activarea s-a extins ulterior în e-commerce și in-store.
Trăiește așa cum simți [extended cut]
Trăiește așa cum simți (winter edit)
Trăiește așa cum simți (Fata face primul pas)
Trăiește așa cum simți (Movie night)
BECK’S Talks – WEGO Kite
BECK’S Talks – Costel
BECK’S Talks – Victor
Echipa FRACTAL Communications
Alex Petrescu – Strategy x Creative Director
Mihai Țițirig – Senior Copywriter
Agatha Müler – Senior Art Director
Cristian Nichita – Senior Art Director
Alecsandra Apostolescu – Senior Planner
Georgiana Nica – Planner
Mădălina Gogu – Account Director
Elena Grigore – Account Manager
Mina Ionescu – Head of Digital
Cristina Airinei – Senior Digital Account Manager
Melania Adam – PR Consultant
Echipa BECK’S
Andreea Nistor - Brand Manager Beck`s Romania
Andrei Constantin – Senior Brand Manager Premium Brands & Portfolio
Ramona Radu – Marketing Director Molson Coors Romania
Ioana Albu - Digital & Media Manager Romania
Mihaela Curcudel – ABI Brands Manager CEE